Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda opäť valcuje na všetkých frontoch

Škoda vlani jednoznačne dominovala slovenskému trhu s novými autami. Jej predaj rástol dvakrát tak rýchlo ako trh, dominovala medzi firemnými aj súkromnými zákazníkmi a najpredávanejším autom sa stala Octavia.

Vlaňajší rok sa niesol v znamení konsolidácie. Po predchádzajúcich rokoch plných najrôznejších problémov sa výrazne zlepšila dostupnosť nových automobilov, jednotlivé automobilky – najmä v prvých mesiacoch roka – doháňali nedodané objednávky z roku 2022 a zároveň sa darilo plniť aj nové objednávky. Celkovo sa na Slovensku v roku 2023 zaregistrovalo 88 003 nových automobilov kategórie M1, čo bolo o 11,6 % viac ako rok dozadu. Aj v rámci tohto rastu si značka Škoda zaknihovala mimoriadny úspech, a to na všetkých frontoch. V prvom rade tým, že ako značka rástla viac než dvakrát tak rýchlo ako trh – až o 25,8 %. Díleri Škoda odovzdali novým majiteľom dohromady 17 419 vozidiel, čím značka dosiahla trhový podiel 19,8 % a potvrdila svoje dominantné postavenie.

Značka sa stala navyše jednotkou medzi firemnými aj súkromnými zákazníkmi. Celkovo tvoril podiel právnických osôb 69,30 %, v prípade značky Škoda bol tento podiel až 76 %, čo v počte áut znamená 13 249 vozidiel. U tzv. fleetových zákazníkov sa najviac darilo modelom Fabia, Octavia, Kamiq, Karoq a Scala. Zákazníci si ich najčastejšie volia pre nízke prevádzkové náklady a vysokú úžitkovú hodnotu v spojení so širokou profesionálnou celoslovenskou sieťou autorizovaných partnerov Škoda. Firemným zákazníkom značka ponúka mnohé benefity, odborné poradenstvo alebo finančné zvýhodnenia už od jedného odobratého vozidla. Podiel súkromných klientov tvoril na celkovom trhu 30,7 %, z predaja značky Škoda 24 %. Fyzickým osobám dodala 4 170 vozidiel.

Značke Škoda sa darilo aj v rámci jednotlivých modelov, päť modelov Škoda sa totiž stalo lídrami vo svojich segmentoch. Octavia, Fabia, Kamiq, Superb a Enyaq sa stali najpredávanejšími modelmi vo svojich kategóriách. Octavia, s počtom 4 481 vozidiel, sa navyše stala absolútne najpredávanejším modelom bez ohľadu kategórie. Pre zaujímavosť, tá bola na prvej priečke naposledy v roku 2017.

Zaujímavý je pohľad na skladbu predaných vozidiel Škoda. Až 60 % z celkového počtu 17 419 vozidiel malo benzínový pohon (10 525 vozidiel), 33 % (5 713) dieselový, 2,6 % (382) čisto elektrický a 5 % (799) ostatné druhy pohonu – PHEV, HEV a CNG; 84,2 % (14 659 vozidiel) malo pohon 4×2 a 15,8 % (2 760) pohon 4×4. Najobľúbenejšou farbou bola biela, malo ju 25,3 % všetkých predaných vozidiel Škoda. Nasledovali šedá (22,0 %), modrá (16,6 %), čierna (14,5 %) a strieborná (11,4 %). Ďalšie farby nasledujú s obrovským odstupom, červenú malo 4,3 % áut.

Škoda Scala a Kamiq – Po modernizácii už aj ako Monte Carlo

Nielen autá, ale aj služby

Okrem predaja nových vozidiel sa Škoda môže pochváliť aj ďalšími aktivitami. Podarilo sa jej úspešne etablovať unikátny projekt Škoda GO, kde si používatelia môžu prenajať niektoré zo stoviek vozidiel, dostupných v sieti autorizovaných partnerov značky Škoda, prostredníctvom mobilnej aplikácie. Výborne sa ujal projekt predaja jazdených vozidiel Škoda Plus, ktorú značka odštartovala v roku 2022. V roku 2023 si cez Škoda Plus kúpilo jazdné vozidlo viac ako 2 300 zákazníkov. Značka Škoda je dlhodobo synonymom skvelého pomeru ceny a výkonu, ako aj vysokej zostatkovej hodnoty. Teraz k tomu môžete získať benefit „piatich rokov pohody“, čo znamená, že zákazník získava predĺženú päťročnú záruku a predplatený servis na päť rokov zdarma, ktorý pokrýva všetky plánované servisné úkony v tomto období.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov