Lexus LC 500: Neberte nám princeznú!
Lexus LC 500 je pre mňa stelesnením dokonalosti na štyroch kolesách, lenže dnešný svet dokonalým autám nepraje…
Prešli už takmer tri roky odkedy sme v redakcii naposledy testovali Lexus LC 500, bola to vtedy verzia Convertible. Ja som v tom čase v Auto magazíne ešte len začínal a tak som síce nemal možnosť auto šoférovať, no dodnes si pamätám na výrok, ktorý o ňom povedal a neskôr aj napísal môj kolega, výkonný šéfredaktor: „Lexus LC je zjav, aký vo svete automobilového priemyslu zažiješ takpovediac raz za život.”
Japonské športové kupé medzičasom prešlo modernizáciou a výrobca zároveň s tým ohlásil aj jeho definitívny koniec – objednávky Lexus prijíma iba do konca marca 2024. Som nesmierne rád, že som LC-čko stihol zažiť a teraz vydávam svoje svedectvo.
Čo je nové?
Skôr ako sa pokúsim opísať pocity z auta, zhrniem novinky, ktoré so sebou priniesla rozlúčková modernizacia. Multimediálny systém má väčšiu obrazovku (12,3”), dotykové ovládanie a rýchlejšiu odozvu na hlasové pokyny. Pribudli farebné kombinácie interiéru: modro-biela a červená, rozšírila sa ponuka materiálov a priplatiť si môžete napríklad za prahové lišty z uhlíkových vlákien. Ponuka sa rozrástla o nové farby laku a tvary diskov kolies. Vylepšené funkcie má Lexus Safety System +, no výrobca zapracoval najmä na jazdných vlastnostiach auta – zavesenie kolies, tlmiče, tuhosť pruženia, výstuhy pod karosériou, stĺpik riadenie, upevnenie kolies… Kupé poskytuje ostrejšiu odozvu od riadenia a lepší kontakt s vozovkou. Okrem toho Japonci vyladili brzdový systém aj spoluprácu motora a prevodovky. Jednou vetou, dali si sakra záležať!
Dobrý deň, som v raji?
Majstrovský dizajn karosérie, genialita vo vypracovaní interiéru, špičkové materiály a pod kapotou 5-litrový atmosférický vidlicový osemvalec spolupracujúci s 10-stupňovou prevodovkou. Takto vyzerá vstupná brána do raja! Žiadna faloš, ale skutočné prepojenie vodiča s autom postavené na vnímaní práce podvozka vlastným telom. Elektronicky riadený zadný samosvorný diferenciál a systém natáčania zadných kolies mi hneď za rajskou bránou ukázali, ako sa tu robia zázraky. Zvuk motora s kovanými ojnicami a titánovými ventilmi by ma mohol sprevádzať večnosťou. A automatické medziplyny? Slzy radosti som videl aj v očiach okoloidúcich. Ak na toto auto máte peniaze a otáľate s jeho kúpou, páchate smrteľný hriech!
Stručne
Čo treba uznať
Nevyčerpateľný potenciál motora
Čo nám chýbalo
Kilometre kľukatej cesty bez ostatných áut
Čo nás prekvapilo
Toto auto vás nechce prekvapiť, chce vás potešiť
Lexus LC 500 Bespoke Performance Top
Cena (základ/test) 117 000/133 000 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový V8/32V , zdvihový objem valcov 4 969 cm3, max. výkon 341 kW (464 k) pri 7 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 530 Nm pri 4 800 ot.min-1. Emisie CO2 262 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 4,7. s, vmax = 270 km/h, spotreba WLTP/test 11,6 / 16 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
Wi-fi: áno
Zrkadlenie: áno
Uhlopriečka: 12,3″
Batožinový priestor: 197 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov