Renault Mégane Classic – Vážení, toto je slovenský stroj času!
Renault Mégane 1. generácie sme kedysi vlastnili. Preto z nostalgie občas pozriem, čo sa nachádza na inzertných portáloch.
Začnem trošku nostalgicky. Pamätáte si časy, kedy bežné auto malo veľmi veľa karosárskych verzii? Presne to boli časy pred miléniom. Dokonalým príkladom bol práve Renault Mégane 1. generácii. Najpopularnejší bol klasický 5 dverových hatchback, snom mladých bola trojdverová verzia Mégane Coupé (Coach) s 2,0 16V pod kapotou, pre malých manážerov klasický sedan Mégane Classic, pre rodiny MPV Mégane Scenic, do teplého počasia Mégane cabrio, a s príchodom, podľa mňa trošku nevydarenej modernizácie prišlo aj klasické kombi. Takže narátali sme spolu 6 karosárskych verzií pod jedným menom! Dnes také veci nehrozia.
Ale späť trošku do histórie. Mégane bol na Slovensku veľmi populárnym autom, vďaka ktorému vtedy showroomy praskali vo švíkoch. Ako nástupca známeho modelu Renault 19 prišiel na trh koncom roku 1995. Oproti hranatej devätnástke bol Mégane podobný vajíčku a krivky mal naozaj pekné na danú dobu. S modernizáciou v roku 1999 zotrval vo výrobe do roku 2002.
Mne sa vždy najmenej páčil práve sedan, Classic. Vtedy ešte ako dieťa som nemohol prísť na chuť malej bradavičke na kapote kufra v podobe zámku. Netuším, prečo to tak neesteticky spravili, pritom čierna lišta medzi svetlami dokázala v pohode zámok skryť.
Na východe Slovenska v okrese Humenné som našiel tento stroj času s nájazdom len čosi viac ako 16 000 km. Na fotkách prakticky dokonalý Megané v strednom stupni výbavy RN (nižšia v tom roku len RL a vyššia RT) skrýva pod kapotou atmosférický zážihový motor s objemom 1,6 litra a 8 ventilovou technikou s predpokladaným výkonom 66 kW (90 k). Prečo predpokladaný výkon? Lebo Renault mal v tej dobe 2 výkonové varianty. Označenie 1,6i malo 55 kW (75 k), 1,6 e práve spomenutých 66 kW (90k). Verzia RN mala v základe po pamäti od verzie RL navyše lakované nárazníky a elektricky sťahované okná, či iné čalúnenie sedadiel.
Inzerovaný kus v Humennom nepoznám a ani som nevidel, veľkým plusom sú však pôvodne ŠPZ, síce zaretušované. Osobne si myslím, že cenu 6 000 eur, ktorú požaduje predajca je na Slovenské pomery viac než len trúfala, ba priam nereálna. Ale čas ukáže, či sa auto podarí predať, alebo sa opäť skryje do časovej kapsuly u aktuálneho majiteľa.
Zdroj: Bazos.sk
pozdravujem, a suhkasim s autorom
vlastnim tento skvost 🙂 tiez je to rok 2002 1,4 16V 70 kw
nehrdavie, cez STK a EK prechadza v pohode, auto ma pravidelny servis, je to fakt stroj casu, ktory sluzi stale rovnako dobre