HONDA GOLD WING TOUR, modelový rok 2024
Luxusný model Gold Wing Tour – vlajková loď značky Honda, ktorá v roku 2018 prešla kompletnou modernizáciou zahŕňajúcou radikálne zníženie hmotnosti, zavesenie predného kolesa s dvoma priečnymi ramenami či úplne nový plochý šesťvalcový motor, vchádza do roku 2023 v podstate nezmenený, avšak v troch krásnych nových farebných vyhotoveniach.
Obsiahly zoznam výbavy zahŕňa 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú automatickú prevodovku (DCT), 7-palcový TFT displej, navigáciu s gyrokompasom, Apple CarPlay™, Android Auto™, elektricky ovládaný plexi štít, inteligentný kľúč Smart Key, 4 jazdné režimy, HSTC a asistent pre rozjazd do kopca – čo potvrdzuje status tohto modelu ako nositeľa nových technológií.
Pre modelový rok 2024 bude GL1800 Gold Wing Tour k dispozícii v dvoch nových dynamických farebných kombináciách.
Honda Gold Wing predstavovala od svojho uvedenia na trh v podobe litrového „naháča“ v roku 1975 vždy to najlepšie na cestovanie v jednej stope. Ide o motocykel, ktorý sa od počiatku vydal vlastnou cestou. Súbežne s tým, ako v priebehu desaťročí rástli jeho fyzické rozmery aj zdvihový objem, si tento model získal dlhodobú povesť bezkonkurenčného luxusu, kvality a komfortu.
V roku 2018 v reakcii na demografickú situáciu a vývoj na motocyklovom trhu došlo k radikálnej zmene filozofie a stroj opustil smer, ktorý by sa dal pri ďalšej modernizácii očakávať. Modely GL1800 Gold Wing* a Gold Wing „Tour“ sa vydali úplne novým smerom a boli od základu kompletne prepracované. Stali sa užšími, ľahšími a agilnejšími, teda do veľkej miery motocyklami zameranými na jazdca. Okrem toho pridali celý rad nových funkcií, ktoré upevnili pozíciu tohto stroja ako technologickej vlajkovej lode, a to vrátane voliteľnej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DCT.
Vďaka týmto zmenám sa Gold Wing Tour navyše stal ihneď príťažlivejším, lebo bol schopný osloviť aj mladšiu generáciu motocyklistov, ktorí jeho doterajší dizajn prehliadali alebo ho doteraz vôbec nezaregistrovali. V roku 2020 sa k charakteristickému plochému šesťvalcu, ktorý je srdcom tohto prémiového cestovného stroja Honda, pridali vylepšenia v podobe štandardne montovaných hmlových LED svetlometov, väčších lakťových opierok spolujazdca či nového odpruženia a zlepšila sa zároveň manévrovateľnosť v nízkych rýchlostiach.
V roku 2021 získal model Gold Wing Tour väčší priestor na batožinu, pohodlnejšie sedadlo spolujazdca či vylepšený audiosystém. Každý nový modelový rok prináša ponuku sviežich farebných verzií a ani rok 2023 nie je výnimkou – dve nové farebné kombinácie mimoriadnu atraktivitu tohto motocykla ešte viac potvrdzujú.
Pre rok 2024 bude GL1800 Gold Wing Tour (s prevodovkou DCT a voliteľným airbagom) bude k dispozícii v nasledujúcich farebných vyhotoveniach:
- Sivá – Heavy Gray Metallic with Graphite Black detailing and bronze engine covers **NOVINKA**
- Biela – Pearl Glare White s novými Graphite Black detailami
- Strieborno/sivá – Beta Silver Metallic/Iridium Gray Metallic
V modelovom roku 2024 bude GL1800 Gold Wing Tour (s manuálnou prevodovkou) dostupný exkluzívne v sivej Heavy Gray Metallic s čiernymi Graphite Black detailami a bronzovými krytmi motora. **NOVINKA**
MOTOR | |
Typ | Kvapalinou chladený 4-taktný 24-ventilový plochý šesťvalec s rozvodom SOHC |
Zdvihový objem | 1 833 cm3 |
Počet ventilov na valec | 4 |
Vŕtanie × zdvih | 73 × 73 mm |
Kompresný pomer | 10,5: 1 |
Maximálny výkon | 93 kW pri 5 500 ot./min. |
Max. krútiaci moment | 170 Nm pri 4 500 ot./min. |
Olejová náplň | 4,4 litra (MAN) / 5,6 litra (DCT) |
Úroveň hluku (dB) | Lwot 76, Lurban 69 |
Emisie CO2 | 127 g/km |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburácia | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Priemer škrtiacej klapky | 50 mm |
Vzduchový filter | Viskózny kazetový papierový filter |
Objem palivovej nádrže | 21,1 litra |
Spotreba paliva | 5,5 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA | |
Štartér | Integrovaný štartér/alternátor |
Kapacita batérie | 12 V/20 AH |
Výkon alternátora | 12 V/120 A |
HNACIE ÚSTROJENSTVO | |
Typ spojky | (MAN) Hydraulická mokrá lamelová spojka s pružinami, pomocná klzná vačka
(DCT) Hydraulická mokrá lamelová spojka s ovládaním tlaku oleja |
Typ prevodovky | 6-stupňová MAN (vrátane rýchlobehu, plus elektrická spiatočka)
DCT so 7 stupňami vpred a spiatočkou |
Primárna redukcia | 1,795 (79/44) |
Prevodové pomery | (DCT) 1.: 2,167 2.: 1,696 3.: 1,304 4.: 1,038 5.: 0,821 6.: 0,667 7.: 0,522 Spiatočka: 1,190
(MAN) 1.: 2,200 2: 1,417 3.: 1,036 4.: 0,821 5.: 0,667 6.: 0,522 |
Koncová redukcia | Na strane motora 0,972
Na strane kolesa 2,615 |
Stály prevod | Zapuzdrený hriadeľ |
RÁM | |
Typ | Hliníkový, liaty, zdvojený |
PODVOZOK | |
Rozmery (D × Š × V) | D: 2 615 mm
Š: DCT 905 mm / MAN 925 mm V: 1 430 mm |
Rázvor kolies | 1 695 mm |
Záklon rajdového čapu | 30,5° |
Závlek | 109 mm |
Polomer otáčania | 3,4 m |
Výška sedadla | 745 mm |
Svetlá výška | 130 mm |
Pohotovostná hmotnosť | MAN: 385 kg
DCT s airbagom: 390 kg |
ZAVESENIE KOLIES | |
Typ vpredu | S dvoma priečnymi ramenami |
Typ vzadu | Pro Link |
KOLESÁ | |
Typ vpredu | 130/70R 18 |
Typ vzadu | 200/55R 16 |
Veľkosť ráfika – predné | 18 × MT3,5 |
Veľkosť ráfika – zadné | 16 × MT6,0 |
BRZDY | |
Systém, typ | Elektronicky riadený kombinovaný systém s ABS |
Typ vpredu | 320 × 4,5 mm dve kombinované hydraulické kotúčové brzdy so 6-piestovými strmeňmi, plávajúcimi rotormi a doštičkami zo sintrovaného materiálu |
Typ vzadu | 316 × 11 mm ventilovaný kotúč s 3-piestovým strmeňom a doštičkami zo sintrovaného materiálu |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov