Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volvo C40 Recharge Twin – Misionárska poloha

Volvo C40 Recharge Twin je ako misionárska poloha. Ešte predtým, než sa niečo začne, viete, že skončíte aj pri nej.

A to je presne dôvod, prečo Volvo nemohlo vynechať karosériu typu crossover kupé. Dnes je to povinnosť, ktorej sa nedá vyhnúť, a ak chcete, aby váš elektromobil pritiahol pozornosť a klientelu, tak na tento typ karosérie nesmiete zabudnúť. A v prípade, že Volvo to s baterkami a elektromotormi myslí vážne, tak tento typ karosérie je dôležitejší než čokoľvek ostatné. Napokon v roku 2025 by malo byť každé druhé nové Volvo elektrické a v roku 2030 už každé. Smelé plány, držíme palce. Najmä pre základnú cenu, ktorá sa pohybuje za hranicou 62-tisíc eur, testovaný model stál 65 695 eur. Nie je to veľa, hoci kedysi by ste za tieto peniaze odchádzali zo showroomu s „nabúchanou“ XC60, prípadne základnou XC90-kou. Čo bolo, bolo, teraz je tu nová situácia, hyperinflácia, ťažké a drahé baterky, takže vás možno šokujem, ale túto cenu považujem za normálnu a v terminológii prémiových elektrických SUV aj za dostupnú. Ale konečný verdikt aj tak vždy vynesie trh a samotní zákazníci.

Čísla presvedčia

Ak nič iné, tak dynamické parametre vás presvedčia o tom, že toto Volvo má význam. V zásade sa bavme o historicky jednom z najrýchlejších modelov tejto švédskej automobilky. Z 0 na 100 km/h zrýchlite za 4,7 sekundy a to je v mojich očiach nepriestrelný argument. A aj v prípade maximálnej rýchlosti sa posúvame vyššie, maximálne môžete uháňať 180 km/h, mne sa podarilo tento údaj presiahnuť a auto malo stále chuť zrýchľovať. Je to celkom prirodzené, veď dvojica motorov má kombinovaný výkon rovných 300 kW (408 k) a maximálny krútiaci moment je 660 Newtonmetrov. Každému je jasné, že obe tieto hodnoty máme k dispozícii ihneď a stále. Pomer rozdelenia krútiaceho momentu je 50:50, čo znamená, že v tomto prípade môžeme pokojne napísať, že C40 Recharge Twin je stála štvorkolka. Takže máte garantované aj jazdné vlastnosti.

Chcete zazvárať plyn do podlahy uprostred zákruty? Nech sa páči! Chcete ho podržať až do konca? Nuž neviem, či to preťaženie už nebude príliš diskomfortné. Napokon pohon je importovaný z modelu Polestar 2, ktorý má ambíciu vyrábať športové autá. Takže je to win-win. Hoci, tu musím povedať, že chvála jazdných vlastností je viazaná na kvalitný asfalt. Ak je menej kvalitný, budete cítiť hmotnosť auta, ktorá sa pohybuje na úrovni 2,1 tony. Pre niekoho dôležitý detail, iný si povie, že Volvo nikdy nenútilo svojich šoférov jazdiť rýchlo.

A ešte príjemnejším zistením je fakt, že to všetko je dostupné ihneď bez nutnosti niečo aktivovať. Ak vás už otravujú rôzne menu či prepínače jazdných režimov, riešenie je C40 Recharge Twin. Napokon aj štartovací gombík budete hľadať zbytočne. Odstránili ho. Stačí nasadnúť a zaradiť Drive na voliči jazdného režimu a idete.

Tristo

Poďme na dojazd. Oficiálne vďaka 78 kWh batériám je to 420 kilometrov, reálne s využitím diaľnic a prímestského motorizmu je to čosi vyše tristo. Za mňa v poriadku, ak patríte medzi mestských vodičov, tak potom možno dosiahnete aj deklarovaných 400 kilometrov. To však nie je pointa, dojazd elektromobilov už nie je téma. Skôr sú to iné záležitosti, ako napríklad ovládanie jedným pedálom. To nefunguje tak dobre ako u niektorej konkurencie, najmä preto, že nástup rekuperačného brzdenia je príliš intenzívny, a preto môže na niekoho pôsobiť rušivo až nepríjemne. Ak vás baví zisťovať jemnosť ovládania vašich nôh, tak si to necháte aktivované. No zrejme sa väčšina majiteľov spoľahne na klasické ovládanie dvoma pedálmi.

Nabíjanie? Na rýchlonabíjačke s výkonom 150 kW to zvládnete za 40 minút, palec hore, do batérií môžete naťahať energiu skutočne efektívne, najmä na rýchlejších 100- a viackilowattových nabíjačkách, klasický 11-kilowattový wallbox nabije batériu za 8 hodín, čo je hodnota kvalitného spánku, prípadne jednej šichty v robote. Nechýba aplikácia Plugsurfing, ktorá vás vďaka Googlu dostane na nabíjačku, kde vám stačí práve táto aplikácia na to, aby ste pokryli vašu potrebu nabíjania, lebo má zmluvu s absolútnou väčšinou poskytovateľov nabíjacích služieb. Stačí si do navigácie zadať cieľ vašej cesty a navigácia vám automaticky vyberie vhodné a najmä voľné nabíjacie body.

Dizajnérska čistota

Nič, len to, čo potrebujete. To je filozofia interiéru, ktorú oceníte. Pár spínačov pre rôzne skratky ako napríklad vyhrievanie čelného a zadného skla, pridávanie hlasitosti, posun rozhlasových staníc, ktoré dopĺňajú ešte tlačidlá na volante, presne dodržujúce filozofiu Volvo. Naľavo nechýba tempomat, napravo ovládanie multimediálneho systému. Nepotrebujete návod, ak máte doma moderné Volvo, budete vedieť ten systém ovládať. Tu sa Švédi ani nepokúšali o revolúciu, hoci najväčšou výčitkou je, že multimediálny systém je postavený okolo systému Google a Android, takže ak máte iPhone, máte smolu. Musí vám stačiť systém bluetooth a jeho základné funkcie.

Na druhej strane konštruktéri sa chvália množstvom recyklovaných materiálov a informáciou, že do interiéru smeruje asi 71 PET fľaší.

Pri pohľade na kvalitné sedadlá sa vám nechce veriť, že to sú v podstate recyklované materiály a okrem toho extrémne kvalitne pôsobí aj umelá koža. Všetko je tak, ako má vo Volve byť, akurát výhľad dozadu je mierne obmedzený. Pod prednou kapotou nájdete kufor s objemom 31 litrov a umiestniť tam môžete nabíjacie káble, vzadu je v prípade dvojmotorovej verzie k dispozícii 413 litrov. A to stačí pre rodinu s jedným dieťaťom. Dovoľte mi, aby som pochválil aj miesto na zadných sedadlách, je tom dosť priestoru aj pre osobu s výškou na úrovni 180 centimetrov.

Verdikt

Volvo C40 Recharge Twin vyzerá vynikajúco, v interiéri aplikuje zen filozofiu s množstvom nádherných detailov, pod kapotou úraduje tichá a lokálne bezemisná technológia, pritom je pekelne rýchla a jediné, čo ju mierne diskvalifikuje, je vyššia cena v prípade auta s dvoma elektromotormi. No jedným dychom dodáme, že ceny konkurenčných modelov s podobnou porciou výkonu nie sú o nič nižšie a skôr si na tento fakt musíme zvyknúť. No ak aj napriek tomu považujete tento model za príliš drahý, pridajte si do názvu jedno X a dostanete riešenie tohto problému.

Čo treba uznať

  • Sexi karoséria funguje na okoloidúcich.

Čo nám chýbalo

  • Ručná brzda pre pokoj duše.

Čo nás prekvapilo

  • Dynamika a v tomto prípade aj maximálna rýchlosť.

Volvo C40 Recharge Twin Pro

Cena a záruka:

základ/test 62 605/65 695 eur

2 roky/bez obmedzenia km

Motor:

  • 2× synchrónny elektromotor vpredu aj vzadu, max. systémový výkon motorov 300 kW (408 k), max. krútiaci moment 660 Nm.

Emisie CO2 0 g/km.

Jazdné výkony a spotreba:

  • 0-100 km/h za 4,7 s, vmax = 180 km/h, spotreba WLTP/test 21,2/27,4 kWh/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov