Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lidl bude prepravovať elektricky, bude chlieb lacnejší?

Spoločnosť Lidl dostala na test do svojej flotily nový elektrický kamión Volvo FM Electric.

Nový vylepšený model kamiónu Volvo FM Electric priniesol ďalšie slovenské prvenstvo obľúbenému diskontu – Lidl. Ako prvý reťazec totiž v reálnej prevádzke vyskúšal tento 100 % elektrický ťahač návesov. Je to model, ktorý zvládne prepraviť oveľa väčšie množstvo tovaru, ako jeho minuloročný predchodca – Volvo FE. Jeho užitočné zaťaženie je až 24 ton, presne toľko nákladu prepraví. Pritom jeho reálny dojazd je 300 km. Celková kapacita batérie 540 kWh a trvalý výkon až 490 kW.

Plusy a mínusy elektrického ťahača Volvo otestoval aj influencer a vodič z povolania Martin Malec, známy ako Som šofér. „Na jeden z prvých elektrických ťahačov na Slovensku som bol skutočne zvedavý. Táto technológia totiž prináša rôzne benefity. Výhodou ekologickej distribúcie tovaru v mestách je samozrejme tichá prevádzka, redukcia emisií a najmä zlepšenie života obyvateľov. Medzi nami šoférmi je však ešte stále viacero táborov s rôznymi názormi na budúcnosť elektrifikácie nákladnej dopravy. Práve preto sú dôležité spoločnosti, ktorým ekológia nie je cudzia. Páči sa mi, že Lidl má dostatok odvahy podporovať myšlienku zelenej dopravy, a tak dáva svojim vodičom možnosť vyskúšať si tieto moderné stroje. Z vlastnej skúsenosti potvrdzujem, že 300 km dojazd môže byť pre vodiča obrovský strašiak. Ak sa však bude nové Volvo FM Electric používať podľa filozofie – počas dňa navážať na filiálky v meste a počas noci dobíjať, nevidím v tom problém. Práve naopak, oproti dieselovej verzii to má samé výhody,“ uviedol Martin.

Na premiéru nového modelu dohliadal aj vedúci úseku logistiky spoločnosti Lidl Peter Mego. Volvo FM Electric podľa neho rozhodne pomôže firme v napĺňaní dlhodobých cieľov v tejto oblasti. Do roka 2030 chce totiž Lidl zabezpečiť, aby 75 % ich vozového parku malo alternatívny pohon, a tak dosiahnuť 30 % neutralitu v doprave. Čo teda inými slovami znamená, že 30 % flotily by malo mať pohon na elektrinu, vodík alebo bioplyn.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov