Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault a Dacia v roku 2022 na Slovensku

Vlani sa na Slovensku predalo dohromady 86 520 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, teda vozidiel kategórií M1 a N1. Z toho 2 845 vozidiel malo logo Renault, 3 728 Dacia. Renault sa tým umiestnil na 10., Dacia na 7. mieste rebríčka najúspešnejších značiek na Slovenskom trhu. Tieto výsledky nie sú dielom náhody...

Pozrime sa detailnejšie na tieto výsledky, najprv na Renault.

Renault

Značka, podobne ako prakticky všetky ostatné, sa po celý rok potýkala s množstvom problémov a komplikácií – počnúc pretrvávajúcim vplyvom pandémie COVID-19 až po nedostatok čipov, komponentov a surovín. Richard Evanson, šéf značky, nám napríklad prezradil, že nedostatok čipov zasiahol najmä predaj hybridov a plug-in hybridov. Napriek tomu sa v roku 2022 predaj elektrifikovaných vozidiel (HEV, PHEV a BEV) značky Renault na Slovensku zdvojnásobil a dosiahol 15 percentný podiel. Renault ponúka širokú škálu osobných elektrických a hybridných vozidiel – čisto elektrický Megane E-Tech electric, hybridné Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid a plug-in hybridný Megane Grandtour E-Tech plug-in hybrid. Mimochodom, Renault je v Európe na 3. mieste v predaji elektromobilov a na 2. mieste  v predaji plne hybridných vozidiel. No a ďalšou ranou pre predaj áut v roku 2022 bolo, že prepravné spoločnosti nedokázali zabezpečiť dovoz áut ku slovenským dílerom, nebolo totiž dostatok vodičov. Výsledkom toho všetkého bolo, že sa dodacie doby naťahovali, niektoré modely nejaký čas neboli k dispozícii… Keby tieto nepriaznivé podmienky neboli, výsledky by boli pozitívnejšie. Díleri totiž nedokázali uspokojiť všetky objednávky zákazníkov. Napriek všetkým týmto vplyvom môže Renault hodnotiť uplynulý rok ako úspešný.

Zo spomínaného počtu 2 845 predaných vozidiel bolo 1 098 registrovaných v kategórii N1, čím sa Renault umiestnil na druhom mieste v kategórii N1. Percentuálny podiel značky Renault v segmente N1 bol 14,3 %. Dodávam, že Renault je v tejto kategórii dlhodobo úspešný, a to nielen na Slovensku, ale aj v Európe.

V kategórii M1 zaregistrovali díleri značky Renault 1 747 vozidiel, čím značka dosiahla v danej kategórii 3,3 percentný trhový podiel. Najpredávanejším modelom bolo Clio, ktoré si kúpilo 480 zákazníkov. Nasledovali Arkana so 424 exemplármi a Captur so 405 vozidlami. Začiatkom roka 2022 sa začali na našich cestách reálne objavovať prvé exempláre čisto elektrického modelu Megane E-Tech Electric. Podľa očakávaní sa z neho predajný trhák nestal. Pri 1,76-percentom podiele čisto elektrických vozidiel na celkovom predaji všetkých osobných vozidiel na Slovensku sa to ani nedalo čakať. Triezve očakávania predstaviteľov značky však splnil.

Koncom roka uviedol Renault na náš trh model Austral, ktorý sa v týchto dňoch dostáva k prvým zákazníkom a my sa už tešíme na jeho test. Na prvej zoznamovacej jazde z Bratislavy do Bachledovej doliny a späť na nás totiž zapôsobil mimoriadne pozitívnym dojmom. Aktuálne sa dodávajú benzínové modely s mild hybridnou technológiou, neskôr (od septembra – októbra) budú k dispozícii aj full-hybridné verzie Australu. Približne v rovnakom období príde na trh faceliftované Clio a tesne po ňom faceliftovaná Arkana. Perlou tohto roka bude nový Espace, ktorý bude uvedený na prelome rokov 2023 – 24.

Niekoľko noviniek má značka pripravených aj v segmente ľahkých úžitkových vozidiel – Kangoo E-Tech Electric, Kangoo Van L2 E-Tech Electric, Trafic van L2 E-Tech Electric a na jeseň osobná verzia Kangoo L2 E-Tech Electric.

Dacia

Úspešnou môže označiť vlaňajší rok aj Dacia. Na Slovenský trh sa jej podarilo umiestniť 3 728 vozidiel, čím obsadila 7. miesto v rebríčku top značiek na našom trhu. Jej trhový podiel dosiahol 4,3 %. Ešte zaujímavejšie je, že v rámci súkromnej klientely bola Dacia piatou najpredávanejšou značkou, jej podiel dosiahol 8,1 %.

Najpredávanejším vozidlom v modelovom rade Dacia zostáva Duster, vlani si ho zaregistrovalo 1 928 zákazníkov. Duster sa zároveň umiestnil na 4. mieste v segmente C-SUV. V európskom meradle je č.2 v predajoch v segmente súkromnej klientely. Druhým najpredávanejším modelom Dacie bolo Sandero. V roku 2022 bolo na Slovensku predaných 1 414 vozidiel, čím sa v segmente B umiestnil na druhom mieste. Mimochodom, v rámci Európy je Dacia Sandero č.1 v predaji pre súkromnú klientelu. Na treťom mieste sa umiestnil Jogger, ktorý obohatil modelovú ponuku automobilky práve vlani. V 5- a 7-miestnej verzii bolo vlani dodaných 196 vozidiel Dacia Jogger.

Dacia je na našom trhu jediným výrobcom, ktorý ponúka dvojpalivové modely na benzín a LPG. Tieto modely tvorili vlani podiel 34 %, čo zodpovedá dlhodobému priemeru.

Už v roku 2021 prechádzala Dacia zmenou identity značky, čo vlani dovŕšili modely s novým logom. Mimochodom, nové logo, s čím ide ruka v rukáve aj nová maska chladiča, sa ľuďom tak veľmi páči, že díleri mali problémy dopredať skladové vozidlá s pôvodným logom. Zmena identity pokračuje prestavbou showroomov, ktoré budú modernejšie, technologicky vyspelejšie, a budú viac korešpondovať s krédom automobilky, ktorá sa spája s prírodou. Nás teší, že napriek zmene identity Dacia naďalej ostáva Daciou – teda solídnym autom, ktoré nie je preplnené zbytočnou elektronikou.

V marci obohatí ponuku výbavový stupeň Extreme so zameraním na outdoor. Bude dostupná pre celý modelový rad. Na prelome rokov 2023 – 24 by mal prísť hybridná verzia Joggeru a v roku 2024 očakávané veľké SUV Bigster.

Dacia je už roky vsádza na priamy osobný kontakt so svojimi vernými zákazníkmi aj s potenciálnymi novými zákazníkmi. Vlani mala veľký úspech napríklad Dacia Tour, kde si ľudia mohli prezrieť aj na vyskúšať jednotlvé modely Dacia. Tento rok bude Dacia v podobných aktivitách pokračovať. Nenechajte si ich ujsť.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov