Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ten, kto vymýšľal nové testy na vodičák si asi musel niečo dokázať

Nové testy na vodičák. Rozpráva sa o nich už veľmi dlho. Bezpečnosť na cestách ale podľa mňa určite nezvýšia, akurát bude veľké sito a zo žiadateľov vytiahnu viac peňazí.

… jednoducho ich budú musieť opakovať. Chápem, že držiteľom vodičských oprávnení sú aj ľudia čo nevedia vôbec čítať, a písať a pochádzajú z marginalizovanej skupiny. Ale toto čo stvorili je totálne celé zle a nie je obrazom tejto doby. Uchádzači o vodičské oprávnenie nemajú absolútne predstavu ako vyzerajú moderné autá a z čoho sa skladajú a naučiť ich logicky uvažovať bude prakticky nemožné počas klasického kurzu na autoškolu. Asi som zas jeden z mála, ktorý kope a kričí, keď niečo ide od desiatim ku piatim, ale toto vodič začiatočník nemá šancu zvládnuť a ak áno, tak to musí byť telom a dušou autičkár a aj to s poriadnou dávkou šťastia. Navyše, úspešnosť 90%? Pri pôvodných 27 otázkach to beriem, ale teraz je otázok 40 a navyše divne formulovaných.

Prebehol som si niektoré testy a popravde osobne som problém nemal. Lenže. Ja sa v auto-moto svete pohybujem denne. Otázky sú z môjho pohľadu formulované často veľmi ale veľmi zle a niektoré z nich ja osobne ich považujem za úplne zbytočné. Medzi také napr. patrí otázka: Držiteľ vodičského preukazu je povinný: a) oznámiť podstatnú zmenu svojej podoby do 7 dní  b) oznámiť podstatnú zmenu svojej podoby do 14 dní  a) oznámiť podstatnú zmenu svojej podoby do 30 dní. Ako nech sa na mňa nikto nehnevá, vodič také lehoty nepotrebuje vedieť. Navyše, čo je podstatná zmena výzoru? Právne tak neurčitý pojem, že právnika z toho až zabolí.

Otázok, ktoré sú bežnému vodičovi zbytočné je tam mraky a tieto otázky reálne vôbec ale vôbec nereflektujú jeho (ne)pripravenosť viesť motorové vozidlo. Formulácia otázok a možné riešenia? Tiež z môjho pohľadu celé zle. Autori zmeny si neuvedomujú, že ľudia nevedia čítať text s porozumením a stretávame sa s tým aj my novinári. Podobné dojmy z čítania som mal aj vtedy, keď som si pred rokmi čítal novú vyhlášku k značkám 30/2020 a tiež to je do istej miery veľmi neurčené a záleží na subjekte výkladu.

Aký vodičák potrebujem na… Kto čo môže šoférovať?

Navyše na niektoré možnosti z technického hľadiska sedí viacero odpovedí. Uvediem príklad:  Brzdnú dráhu predlžuje: a) nesprávna geometria b) porucha riadenia c) chybné pruženie vozidla. No čo by ste dali? Odpoveď je c). Ale… nesprávna geometria? O čom sa bavíme? Odklon? Zbiehavosť? Veď keď je na aute veľký odklon tak aj plocha pneumatiky ktorá sa dotýka asfaltu je menšia a teda aj brzdná dráha je iná. Ale dobre, dajme tomu že geometria primárne ovplyvňuje stabilitu vozidla.  Porucha riadenia? Čo je porucha riadenia? Že mi ho v momente zablokuje, alebo je v ňom len vôľa a pri brzdení sa vibrácie prenášajú do volantu? Aj to podvedome predlžuje brzdnú dráhu, lebo vodič sa šarpania volantu zľakne.

Iný príklad. Pri brodení hlbokej mláky s vozidlom hrozí?  A) zníženie účinnosti prevádzkovej brzdy vplyvom vniknutia vody do brzdovej sústavy. B) Zlyhanie chladenia motora C) zlyhanie prevodového mechanizmu vplyvom vniknutia vody do prevodovky.

Logicky skúsenejšiemu vyjde, že to bude asi možnosť „a“. A aj tak to je. Ja viem, že budem vŕtať. Ale s moderným autom sa neodporúča brodiť. Množstvo výrobcov udáva, že s vozidlom môžete ísť len do vody po spodný okraj diskov!  Ale prečo by to nemohlo byť aj napr. zlyhanie chladenia motora? Čo keď to bude mútna voda s blatom a zabije mi rebrá chladiča, alebo čo keď bude vo vode niečo čo mi prerazí chladič? Nemôže dôjsť k poruche chladenia? Môže… A čo taká prevodovka? Aj tá sa môže popsuť, aj keď je pravda, že „prevodový mechanizmus“ je uzavretý a chránený pred vodou, ale elektronika napr. automatickej prevodovky môže tiež narobiť paseku. Čiže otázka je položená nesprávne a malo by sa upovedomiť o všetkých rizikách brodenia a čo to vlastne brodenie je. Radšej to mali spraviť jednoznačnejšie a upovedomiť o možnosti totálneho zničenia motora, ak sanie natiahne vodu…

Dúfam, že sa autor resp. kolektív za trošku nevrlý titulok nenaštvú. Dajme tomu že to má byť len clickbait… ale správa je jasná. Samotné sťaženie testov a prechod z bifľovania notoricky známych testov na testy zameraných na chytáky, či komplikovanú stavbu otázok pre začínajúceho vodiča neprinesú požadované ovocie. Páni hore si musia uvedomiť, že viesť auto je v dnešnej dobe nutnosť, nie výsadou. Aby boli cesty bezpečnejšie musia byť testy a kurzy autoškôl prispôsobené tak, aby to zvládol aj bežný človek, ktorému sú povedzme bližšie tablety, smarfóny, či virtuálna realita než autá a bezpečnosť a plynulosti cestnej premávky a uvedomil si možné riziká a hrozby spojené s vedením motorového vozidla po ceste (auto je zbraň, smrť, invalidita, súdy, väzenie, tresty a sankcie…).

Nový test na vodičák si môžete skúsiť tu.

Foto: Archív

Diskusia 45
  1. Štefánia Používateľ hovorí

    Súhlasím s autorom článku. Tie otázky v testoch sú ozaj kladené komplikovane a nijako sa tým nevyrieši lepšia bezpečnosť na ceste. Tí čo tie testy robili by to mali pochopiť a niečo s tým urobiť. Neviem prečo ale tu ide skôr o ťahanie peňazí od ľudí.

    1. Vlado Používateľ hovorí

      Uplne suhlasim s autorom clanku.
      Ucil som autoskolu na strednom ucilosti s maturitou. Na skuskach som mal na prvy krat vzdy okolo 90% uspesnost. Uz vtedy boli zavadzajuce otazky co sa museli doslova nabiflit.
      Teraz je to este horsie…myslim ze urcite pride k zmene ..ludia sa budu búriť.

      1. Lemur Používateľ hovorí

        Ďakujem, som rád že si to nemyslím len ja. Ale veď nechajme ich, nech sťažujú tie testy ešte viac, nebude vodičov, dopravní budú na dve veci, autoškoly skrachujú 🙂 pri aktuálnych cenách by som mal začať synovi šetriť na vodičák vlastne už teraz, už dokonca 2 roky meškám! Ich nezaujíma bezpečnosť, aby tú vyhlášku pochopil každý, čiže podať jej znenie čo najjednoduchšie, ale aby boli prachy v kase… Samozrejme nebudú vodiči, nebude predaj áut, na to že sme fabriková veľmoc je to trochu vtipné.
        Aj tak do 2035 sa naše benzíny a nafty nestratia z povrchu, môže sa celá EU na hlavu postaviť, vtedy budem objednávať tretie turbo do Passatu 😉

      2. Marcel Používateľ hovorí

        Skúsil som si spraviť náhodný test, a po 18 rokoch 90 zo 100 bodov. Nič zložité. Ale, pracujem v autoservise čiže je to pre mňa známa problematika.

    2. Huan Používateľ hovorí

      Máš pravdu , som zvedavý ti naši Rómovia koľkí urobia teraz vodicak .U nad v Kežmarku ma každý druhý ,a skončil 7ročnik zak.školi.Prečo ich nezoberú na preskúšanie ,a potom uvidia že zo 100 budú jazdiť 3

      1. Jozef Mirga Používateľ hovorí

        Kurník keď takoj rómovia ti nevonaju ale že koľko sú vašich negramotných to napíšeš a prečo haa a potom sa čudujete že prečo rómovia sú taký aký sú

    3. MarchiSk Používateľ hovorí

      No, ono robili tie testy práve tí ktorí na našich cestách práve robia tú pravú bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky 😉💪😁😁
      Inak áno autor má pravdu.
      Nuž úprimne pomaly mám niekedy strach vôbec jazdiť po cestách najmä D1 Trnava Bratislava, to je iné rodeo 🤦😂😂

    4. Miro Používateľ hovorí

      Komu sú prednejšie tablety, smartfóny a virtuálna realita, nech nesada za volant a využíva MHD, taxi, uber adt.. Som bývalý šofér z povolania a to čo som zažil nebudem ani komentovať. 70%nema za volantom čo hľadať. Aj tak po 2035 si už auto nebude mať polovica ľudí za čo kúpiť tak môžete byť kľudný. Ale súhlasím že aj sťažené testy musia mať hlavu a pätu.

    5. Janosik Používateľ hovorí

      Klasika Slovensko…co takto si vybrat z tho najlepsieho co uz uxistuje a nie vymyslat davno dobre vymyslenr a to nie len v testoch na autoskolu! Lebo Nemci, Americania, Anglicania, Francuzi atd. nie su vacsi ako my a oni nejazdia kazdodenne po XYkrat zlozitejsich komuniaciach ako my. A tie ŠPZky to je normalne graficky vysmech…este aj rozmer do povodnej podlozky nesedi. Banda imbecilov

      1. Martina Používateľ hovorí

        Presne tak. Správne napísaný článok. Syn tak bude robiť a už teraz ma z toho hlavu smútku, pretože toto sa ani nedá naučiť. Zakaždým ma nový test, ine otázky. Čiže ani si nevie zapamätať zlé otázky kde urobil chybu. Lebo takto postavené su neni naucitelné. A kopu je zbytočných čo nemá s autoškolou nič spoločné.

  2. Vlado Používateľ hovorí

    Bratu máš pravdu je to debilina a to si napísal len zlomok toho.

  3. Lucifer Používateľ hovorí

    O ťahanie peňazí tu ani tak nejde, na to sme si už zvykli, ale, adekvátne k sťaženiu testov sa navýši aj počet hodín teórie, o koľko dlhšie bude trvať kurz a naviac, kto novým adeptom vysvetlí paragraf po paragrafe, otázku po otázke, tak aby to ten adept aj správne pochopil?
    Titulok k článku presne sedí!

  4. Renáta Používateľ hovorí

    Konečne sa niekto,kto sa v tom vyzná aj rozumne vyjadril.A niekto,kto je na to kompetentný by to mal aj dopodrobna preriešiť.Nehovorím o tom,že ľudia,ktorím bolo sľúbené,že vodičák budú robiť “po starom” sa môžu teraz dodatočne rozčuľovať na to, že si to všetko musia v hlavách prestaviť a stresovať sa nad blbými otázkami,namiesto sústredenia sa na samotnú jazdu autom…

    1. Karol Používateľ hovorí

      Podla tohoto clanku sa skor poradim s pravnikom ci robit vodicak. A to potrebujem len A. Nakolko B. mam uz zopar desatroci🤣. Ostatne komentare su uple pripodzene.

  5. Juraj Používateľ hovorí

    Máte pravdu. Bolo by dobré, aby sa do toho obul nejaký schopný právnik a napadol to. Je to podľa mňa neobyčajné šikanovanie a terorizovanie uchádzačov o vodičské oprávnenie. Už aj v tých pôvodných testoch bolo dosť nezmyselných a zavádzajúcich otázok, ale toto je na psychiatra. Môže sa vôbec takéto niečo v dnešnej dobe schváliť? A kvôli čomu sa majú vlastne testy robiť na polícii? Policajti podľa mňa vôbec sa nemajú zaoberať nejakými autoškolami. Tieto nové testy by ešte pred uvedením do praxe mali povinne absolvovať všetci zamestnanci ministerstiev – verejnou skúškou. Kto neprejde – odobrať vodičák. Aj policajti. To by bolo zaujímavé. Ďakujem, že ste o Tom začali písať.

    1. Marek Používateľ hovorí

      No to preto na policii aby prislusnici pomohly kolegom s testikmi takze PZ budu stále lebo oni urobia testy!

  6. ZeBrAk_ Používateľ hovorí

    Zaujímalo by ma koľko € stáli tie testy. Pretože to čo vytvorili je extrém.
    Načo potrebuje obyčajný vodič vedieť ktorá je 2. doba v motore.
    Otázka čo robíme na Zelenú? Odpoveď : Máme byť pripravený zastaviť.
    A mnoho ďalších nezmyslov…

  7. Radoslav Používateľ hovorí

    Dal by som preskúšať všetkých policajtov a tomu čo to napísal a vymyslel poslal by som ho makať na stavbu

  8. peter Používateľ hovorí

    vyborny clanok, ale ono to je este komplikovanejsie. sudruhovia, co tvorili testy stale este ziju v casov vyhlasky 100. pytat sa dnes na rozvodovku, chladic, rozdiel medzi zazohom a vznetom. viem, ale nezaujima ma to. mam elektriku. len sudruhovia tvorcovia by asi nedokazali (a bolo by to pre vodiča aj zbytocne) vysvetlit rozdiel v napatovych sustavach, rozdielnych typoch baterii (lithiova, sodikova, …) hustota baterii … brzdenie vs. rekuperacia. 100 rokov za opicami. maju sa pytat a naucit adeptov zakladne veci – poznat znacky, zasady soferovania, orientácia v premavke, najskor smerovka potom brzda a podobne. ale zial, testy robil technicky uchylak z minuleho storocia.
    ad mlaka – a co ked mam na suv snorchel? 😉

  9. Paľo Používateľ hovorí

    Úplne súhlasím, príliš veľa nelogickych otázok o zbytočnosti ani nehovorím…..po Európe najazdené cez 3 000 000 km!!!!

    1. Vlad Používateľ hovorí

      Nou comen

  10. Jana Sedlmajer Používateľ hovorí

    Podľa mňa, to nie je vymyslené, ale “odkukané”. A ešte zďaleka nie sú tieto nové testy tak ťažké, ako v Nemecku. Viem, o čom hovorím, pred dvomi rokmi som si robila nemecký vodičák a úplne som počítala s tým, že ho urobím až na tretí krát. Podarilo sa mi to našťastie už na druhý krát, ale len preto, lebo som to mala riadne “nabifľované”. A mimochodom v tých 1300 otázkach, z ktorých bolo na teste 30, bola správna odpoveď nie jedna, ale niekedy aj všetky. Takže zase až také ťažké to nemáte. A všetko sa dá, keď sa chce.

    1. Peter Používateľ hovorí

      Zase nejaká múdra, slovenská nemka, staraj sa o to čo je v Nemecku a nie na Slovensku, vidno že vôbec nerozumieš o čom sa tu píše!

    2. Jano Používateľ hovorí

      Ďalší hlúpi novinár. Prečo jadrovú elektráreň môžu obsluhovať len jadroví fyzici a nie hocikto s ledva východnou ZŠ. V tých testoch je len to, čo majú naučiť autoškoly. Ale keď tam vyučujú ľudia ktorí sami nevedia, tak to na cestách vyzerá tak ako vyzerá. Prajem vám aby vás zrazil niekto,čo vám potom povie,že on nevedel….

  11. Peter Používateľ hovorí

    Plne súhlasím s autorom. V testoch je aj otázka: Výstupný hriadeľ prevodovky sa otáča voči hriadelu motora rýchlejšie, rovnakou rýchlosťou, alebo pomalšie? To je čo za hlúposť? Záleží od zaradeného prevodového stupňa.

  12. Ramzan Používateľ hovorí

    Ten čo toto stvoril nemal v detstve detskú izbu a nemohol sa hrať s autíčkami, tak sa chcel teraz pohrať, idiotizmus najväčšieho zrna tak ako všetky debility,ktoré sa za poslednú dobu schvaľujú

  13. Slavo Používateľ hovorí

    Súhlasím s autorom textu. Niektoré otázky v testoch sú skôr pre právnikov, alebo mechanikov v servise než pre vodiča. Bolo by vhodné to prehodnotiť a niečo s tým spraviť.

  14. Peter Používateľ hovorí

    Nemozem si pomoct, ale nerozumiem tomu, preco vlastne musia byt testy tazke a preco v nich musia byt chytaky. Ucelom testov je, aby potencionalnych vodicov pripravili na situacie, ktore sa mozu na ceste stat a aby informovali o zakladnych pravach a povinnostiach vodicov, nie? Nevravim, ze bolo dobre, ked sa dalo naucit naspamet znenie kazdeho testu a nerozmyslat nad nimi. Ale preco chytat za slovicka, preco neformulovat veci jasne?
    – pred volbami je na kazdom kroku billboard s kandidatmi. preco nevedia byt popri pouzivanejsich cestach bilboardy s informaciami o zmenach a pridanych znackach tak, aby boli jasne zretelne kazdemu vodicovi? Preco sa tam jasne nenapise, ako sa jazdi na trojprudovej dialnici, ako sa zipsuje a pod.? Temy, ktore su vecnym problemom?
    – som za pravidelne preskusavanie vodicov, napriklad pri predlzovani platnosti vodicskeho preukazu, ktory by kludne mohol platit 5 rokov. Ale zadarmo / za “normalnu” sumu. Sucastou procesu predlzenia by bol test, taktiez s moznostou 2 opravnych… ale napriklad v “cakarni” by mohli byt letaky s informaciami o novinkach a spravnymi odpovedami. Ved test je len potvrdenie o tom, ze som sa oboznamil s aktualne platnymi znackami a zakonmi, nie stresujuci chytak na odoberanie vodicakov.
    Osobne mam vodicsky preukaz vyse 20 rokov, nepozeram TV, necitam bulvar, venujem sa inym veciam. Nemam sa teda ako dozvediet, co sa za ten cas zmenilo a co si zle pametam a priznam si to. Preto si zcasu nacas z vlastnej iniciativy robim online testy a este sa mi nestalo, aby som nepresiel. Ten skusobny test na minv.sk som nedal nad 90 percent ani raz. Veci sa daju robit tak, aby sa dali, alebo tak, aby sa nedali. Dakujem za pochopenie.

  15. Peter Používateľ hovorí

    Mne to pripadá jak keby si sadli matovic s hegerom..
    To ozaj sa ani nedá spravit

  16. Vladimír Používateľ hovorí

    Suhlasim s autorom clanku, ňiekedy clovek musi precitat otazku aj trikrat, tak je zle formulovana, aby pochopil, co sa ho pytaju. Tuez suhlasim, pri 27 otazok stacilo 90% no nechapem preco pri 40 otazok ostavaju tie percenta rovnake. Ano, jednoznacne ide o tahanie penazi od ludi, ale to sme na Slovensku, tak sa ani nedivim…

  17. Milan Používateľ hovorí

    Ja som mal pri starších testoch otázku protiidúce auto sa vyhýba a) v ľavo b) v pravo c) vždy v ľavo čo by ste dali? …. Správna odpoveď bola B samozrejme že som ju mal zle lebo logicky keď ide o proti mne tak z môjho pohľadu sa vyhýba v ľavo ale bolo to bráne z jeho pohľadu

  18. Čitateľ Používateľ hovorí

    Ten čo to vymyslel by si zaslúžil nobelovu cenu za…….

  19. Miloš Používateľ hovorí

    Tých otázok (zbytočných) je tam oveľa viac, načo potrebuje vedieť vodič rozdiel medzi vznetovým a zažihovým motorom? Načo potrebuje vedieť pri 4 taktom motore druhý “takt”? Čo sa križovatiek týka, sú tam také, čo sú nesprávne vyhodnotené. Ak prichádzajú 4 vozidlá do križovatky tvaru X bez dopravných znaciek ktoré pôjde prvé? Akože správna odpoveď, že jedno vojde do križovatky,.. Atď.. Ale to jedno nemôže vojsť do križovatky, lebo dáva prednosť tomu sprava a ten ďalej tiež tomu sprava atď. Táto križovatka nemá riešenie KV praxi sa to zrejme nikdy nikde nestane, ale tu sú to min. 2 body..

  20. Lukas Používateľ hovorí

    Absolutne nesuhlasim, dnes ma VP kadekto a tak to aj vyzera na ceste. Je super ze to urobia tazsie a jednoducho ked sa nedokazes naucit na testy nemas na ceste co robit. Cmuk

  21. Miroslav Používateľ hovorí

    Tie staré testy by sa naučila aj opica ja s mojou pametou dvakrát prečítať a viem všetky odpovede

  22. Slavomír Používateľ hovorí

    Súhlasím s autorom iba s tým, že nové otázky sú nesprávne formulované. Súhlasím s tým, že súčasní mladí nevedia čítať s porozumením. Prečo takí ľudia vlastne sedia za volantom? Ked nevedia čítať, tak nevedia čítať ani odstavčeky pod jednotlivými dopravnými značkami a teda nevedia, čo konkrétna značka znamená a o čom informuje. Ako môžu šoférovať auto, keď nepoznajú pravidlá cestnej premávky a nevedia čo robiť, ak niečo nie je s autom v poriadku. Takto to potom vyzerá na našich cestách, že rozdávame vodičský každému, kto o neho požiada. Vozte sa chvíľu za vozidlom autoškoly a uvidíte ako sa vodiči správajú, ako ľahko porušuje zákon a ako potom majú inštruktori učiť frekventantov, keď ti vidia, že nič neplatí. Zákon je trhací kalendár. Nesúhlasím s myšlienkou, že vodičák je nutnosť. Ja so robil vodičák, keď okolo mňa prešlo jedno auto za 10 minút, teraz je to za jednu minútu 10 a viac vozidiel. V súčasnej situácii vzhľadom na slabo rozvinutú dopravnú infraštruktúru, to musí byť výsadou. Som inštruktorom, ale asi tak desiatim zo sto by som neodporúčal udeliť vodičské oprávnenie. Ak si myslíme, že nutnosť je aj to, že vodičák musí mať aj upratovačka (pozrite si inzeráty), tak to je úplne scestne. Uvedomme si, že v súčasnosti je vodičák celoživotné dielo. Každý, ktorý chce v práci niečo dosiahnuť, musí sa sústavne vzdelávať a to by malo platiť aj pri vedení motorového vozidla. Ruku na srdce, ktorí z nás vedia, že máme zákon o pravidlách cestnej premávky a že už máme aj množstvo noviel. Tu máme obrovské nedostatky. A posledná pripomienka, táto generácia nemá žiadne dopravné cítenie, lebo sme dopravnú výchovu vytesnili zo škôl. Tam by sme mali zamerať svoju pozornosť a nie útočiť na autorov, ktorí to mysleli dobre, lebo aspoň z časti videli problémy v doprave.

  23. Zelezny kon Používateľ hovorí

    Je uplne normalne ze dve odpovede z troch su nespravne kto ma blizsie k mobilu a tabletu moze nadalej jazdit hromadnou dopravou ktoru soferuju profesionali

  24. Marek Používateľ hovorí

    A nachádza sa tam aj otázka ktorá nemá ani jednu správnu odpoveď…. Ohľadom rozdielov medzi zážihovým a vznetovým motorom….. Ohľadom nasávanej zmesi alebo čistého vzduchu…. Už od roku cca 2010 tu máme aj priamovstrekové benzínové motory, ktoré nasávajú čistý vzduch, a až vo valci nastane vstrek paliva…. Čiže v tejto otázke nieje ani jedna odpoveď správna!!! (Jedine, keby sme sa vrátili v čase, a začali ponímať o karburátorových motoroch, ale aj tam je to trošku zavádzajúce, keďže aj niektoré vznetové motory {napr. pri určitých jednoosých malotraktoroch} nasávajú aj tieto vznetové motory zmes paliva a vzduchu)

  25. Fero Používateľ hovorí

    Žijeme v c 21 storočí no ty čo to vymýšľajú žijú ešte 20 storočí ,čistá retardacia,ja chcem vydiet kto si opravy ten chladič či alternátor keď sa to pokazí,…. To ten čoto vymyslel si zaslúži odznak právoplatného debila.

  26. Jožo Používateľ hovorí

    Načo potom znižujú hranicu veku riadenia typu vozidiel. Keď spravia komplikované testy. Ako tým získajú viac potrebných vodičov?? Kontraprodukcia ako vyšitá.

    Nemáme vodičov – znížime hranicu veku na dosiahnutie určitej skupiny.
    Chcem lepšiu bezpečnosť – sprisnime testy.

    Nie len skúšky, ale ešte aj samotné ceny odradia uchádzačov o VO.

    V konečnom dôsledku rovnaký počet vodičov, ak nie aj menší.

  27. MilosM Používateľ hovorí

    To je pravda, veľa otázok je zameraná nie cestnú premávku, ale na samotné auto. Mňa ešte učili kde je štartér a iné nepotrebné veci, lebo tak či tak človek musí ísť do mechanika. Jedine, že je zručný a zrobí si to sám, ale vtedy sa to nepotrebuje učiť v autoškole. Už iba výmena žiarovky u niektorých aut je nemožná. To je iba vyťahovanie peňazí z kapies, aby mohli zarobiť.

  28. Zlatica Používateľ hovorí

    ..vystihnuté úplne, zhodujem sa s týmto názorom, tiež som si urobila pár testov..dala som tri z nich, ostatné, no stratila som body pri otázkach zle definovaných a odpoveď, tie by boli aj dve správne..ach..a určite to nevedie k lepšej dopravnej situácii na cestách..

  29. Robo Používateľ hovorí

    Vodicak mam 40r. Testy som si skusal a poviem Vam, ze nie som konstrukter aut. Niektore tie otazky, by mali byt pre vyrobcov aut, ked ich chcu homologizovat :)))))
    Ja fakt nerozumiem tymto nezmyslom. Ale zase aj Briti sa stazovali, ze na vodicak maju otazky z 1900, ako napriklad na ktorom poschodi mozes parkovat kona s kocom.

  30. Jurijko Používateľ hovorí

    Mate absolútnu pravdu. Iba to potvrdzuje môj názor, že na ministerstve sedí veľa ľudí odtrhnutych s realitou.

  31. Miloš Používateľ hovorí

    Načo potrebuje vedieť vodič co je to expanzia? Čo znamená kontrolka “plávajúca” starodávna olejnicka na hladine? Tri štvrtiny áut takú kontrolku nemá. Dnes stačí vedieť, že žltá kontrolka je ísť do servisu, červená stop a odťah.. A z technických otázok akurát toľko, ktorú pištoľ ma na pumpe použiť, nic iné nepotřebuje.. Načo mám vedieť dĺžku lana? To si dnes niekto doma vyrába zo spagátikov lano? Čo má vodič z toho, že vie čo je pretačaxý šmyk? Všetky tie tzv technické otázky mi pripomínajú socialistickú snahu niečo zbytočne sťažiť

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov