Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Indian Scout Rogue – Samopal vzor 24

Indian Scout Rogue ma obrátil na „správnu vieru“.

V tabuľke technických údajov si pozrite, pri akých otáčkach má motor maximálny výkon. Osemtisícosemsto nie je preklep. Preložené do zrozumiteľnej reči:  tento motor môžete točiť a točiť „do nemoty“. A potom si pozrite údaj o maximálnej rýchlosti. 197 km/h taktiež nie je preklep. To si už musíte dať popruhy ako nosiči nábytku a nejako sa k motorke „prigurtňovať“, inak vás nápor vetra sfúkne ako nič. No dobre, asi nesfúkne, ale musíte sa riadne držať. Oba spomínané parametre sú super, je dobré, keď ich máte k dispozícii, no ani jeden z nich nie je ten, ktorý by bol pri tomto motocykli smerodajný. Nie ony sú tie, ktoré by ma presvedčili na kúpu.

Indian v každom detaile

Ku kúpe by ma presvedčil v prvom rade dizajn, ktorý je úchvatný… Úchvatný ako celok aj v detailoch. Spomeniem motor, ktorý je vďaka čiernej farbe a sfrézovaným hranám a písmenku I na hlave valcov, ale aj vďaka krytu motora s logom Indian Motorcycle a krytu spojky s nápisom Indian absolútne dominantným. K tomu charakteristická oblá nádrž s nápisom Indian Scout, dva mohutné výfuky na pravej strane, sedadlo, krátky zadný blatník, veľké predné koleso, kapotáž svetlometu… apropo, svetlomet. V záujme zachovania vernosti k tradíciám je halogénový. A tiež jednoduchý „budík“, ktorý obsahuje rýchlomer, malý displej palubného počítača a celkom dole logo značky Indian. Rýchlomer je ciachovaný dvojako – do 120 km/h má väčšie odstupy, čo zlepšuje čitateľnosť tempa v bežne využívaných rýchlostiach, nad touto rýchlosťou je ciachovaný hustejšie. Palubný počítač je na pomery dnešných motocyklov skúpy na údaje – nepovie vám, akú máte priemernú spotrebu ani aký máte dojazd, ale to vôbec nevadí. Kontrolka paliva sa rozsvieti dostatočne skoro, nemusíte hneď trieliť na prvú pumpu. Na druhej strane vám povie napríklad to, v akých otáčkach práve jazdíte.

Skoro na zemi

Druhá vec, ktorá by ma presvedčila ku kúpe, je posed a ergonómia. Sedadlo je extrémne mäkké, sedí sa na ňom veľmi príjemne, a pri zrýchlení som využíval tvarované operadlo v zadnej časti, ktoré bránilo tomu, aby som sa posunul dozadu. Veľmi dobrú pozíciu majú aj nohy a vďaka riadidlám mini-ape tiež ruky, resp. paže a tiež samotné telo. Páči sa mi, že rukoväte riadidiel majú pomerne veľký priemer. To mi dávalo pocit, že mám v rukách „kusisko“ stroja. V súvislosti s posedom musím vyzdvihnúť, že sedíte nízko – aj na pomery danej triedy nízko, ale keď ste vy sám nižší, tak si musíte dať pozor, aby ste si pri nasadaní nepopálili nohu o výfuk. K ergonómii patria aj spojková a brzdová páka. Hoci sú „napevno“, neviete si nastaviť ich polohu, ani pre mňa s krátkymi prstami neboli ďaleko. V dobrom dosahu sú aj tlačidlá a chválim aj zrkadlá, ktoré mi poskytovali výborný prehľad o situácii za mnou.

Jazda ako dar

Tretia vec, ktorá by ma presvedčila, sú jazdné vlastnosti a tie sú dané súhrnom viacerých parametrov. Asi na prvom mieste by som spomenul charakteristiku motora, ktorý krásne pracuje aj v nízkych otáčkach, ale keď potrebujete, tak ho môžete točiť „do nemoty“ a vzhľadom na krútiaci moment 97 Nm má ohromný záťah s citeľným rastom výkonu až k maximálnym otáčkam. Páči sa mi aj to, že o svojej práci nedáva vedieť vibráciami, ktoré by vás otravovali. Sú tam iba natoľko, nakoľko musia byť.

Ďalšou vecou, ktorá determinuje jazdné vlastnosti, je extra nízke ťažisko. To je dané nízkou polohou motora aj nízkym posedom. Motor ako taký je zavesený zhora – na rozdiel od bežných motocyklov pod ním neprechádza rám, samotný motor je totiž nosný prvok. Nízke ťažisko je jedna vec, nízka hmotnosť druhá – Scout má okrem iného hliníkový rám, ktorý znižuje hmotnosť, takže celá motorka váži 250 kg, čo je pri 1,2-litrovom motore výborná hodnota.

Jazdné vlastnosti prirodzene vo veľkej miere determinuje podvozok. V rámci neho by som na prvom mieste spomenul dlhý rázvor kolies, veľké predné koleso a väčší sklon prednej vidlice. Táto trojkombinácia, spolu s nízkym ťažiskom, dáva motorke obrovskú stabilitu v priamom smere. Takú, že Scout Rogue je na poryvy vetra za autom citlivý iba v minimálnej miere. Dokonca ani poryvy za kamiónom ho nerozkmitajú. A tá stabilita sa vzťahuje aj na pomalú jazdu. Oveľa neskôr si musíte zložiť nohy zo stúpačiek ako na bežných motorkách – môžete ísť krokom s nohami v stúpačkách. Veľmi príjemne ma prekvapilo aj naladenie podvozka a ovládateľnosť. Najmä vďaka nízkemu ťažisku Scout Rogue úplne popiera, že má 250 kíl. Na pomery bobberov sa veľmi ochotne klopí do zákrut a vzhľadom na kvalitné tlmiče ich prechádza s veľkou istotou. Testovaný stroj mal vzadu tlmiče s externou nádržkou a so separátne nastaviteľnou tuhosťou v kompresii a ťahu a nechýbala ani možnosť nastaviť si predpätie pružín. Doplním, že predná vidlica nie je nastaviteľná, ale ani mi to nijako nechýbalo.

 

Ta-ta-ta-ta….!

Na testovanom exemplári je tou najpodstatnejšou vecou, ktorá motorku definuje, výfuk a ja by som si ho kúpil už len pre ten zvuk výfuku – škoda, že to časopis neumožňuje sprostredkovať. Poznáte tú hlášku poručíka Troníka z filmu Černí baróni „Vemte si, soudruzi, takovej samopal vzor 24. Kontrolní otázka: Teď by mě zajímalo, jestlipak víte soudruzi, jakou má takovej samopal kadenci. Nevíte, co? Tsch! Chacha! Podívejte se, já vám to řeknu naprosto přesně, soudruzi: takovej samopal vzor 24 má kadenci ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta!!! Někdy ještě mnohem rychlejší. Tak teď to víte.“

Takovej samopal vzor 24 má kadenci ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta!!!

A podobne znie aj výfuk tejto motorky pri akcelerácii. A navyše hlasito! Musím povedať, že keď som v aute, na bicykli alebo idem pešo a vedľa mňa prejde niekto s takýmto výfukom, tak hromžím ostošesť. Ibaže z druhej strany rieky je to celkom iné. Spoza riadidiel Indiana Scout Rogue sa mi ten hlasitý zvuk páčil a užíval som si ho. Doslova som si vychutnával výrazné šteknutia medziplynu pri podraďovaní počas dobrzďovania do zákruty či do križovatky. Kopec kilometrov som najazdil vlastne pre ten zvuk. Keď už som sa dotkol podraďovania pri vjazde do zákruty, tak musím povedať, že zadné koleso vie podkĺznuť.

Priznám sa, nebol som typ človeka, ktorý by bol „na vetvy“ z čoprov, bobberov a pod., no  už Honda CMX1100 Rebel ma vlani nalomila a Indian Scout Rogue ma teraz definitívne obrátil na „správnu vieru“. Túto motorku jednoducho chcem! Chcem preto, ako vyzerá, ako sa na nej sedí, ako jazdí a ako znie.

Stručne

Čo treba uznať

  • Silný motor, nízke ťažisko, mäkké sedadlo… a mohol by som pokračovať.

Čo nám chýbalo

  • Asi len bohatší palubný počítač.

Čo nás prekvapilo

  • Maximálny výkon je až pri 8 800 ot.min-1, maximálna rýchlosť až 197 km/h.

 

Indian Motorcycle – Majte svoj vlastný názor!

Indian Scout Rogue

Cena (základ/test)                                                         15 590/17 900 €

Záruka                                                                                2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

Kvapalinou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 133 cm3, max. výkon 70 kW (95,2 k) pri 8 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 97 Nm pri 5 600 ot.min-1. Emisie CO2 n. u.

 

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 250 kg, vmax= ~197 km/h, spotreba výrobca/test n. u./4,4 l/100 km.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov