Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 508 SW Sport Engineered – Ingrediencia vášeň

Peugeot 508 Sport Engineered bol zrodený z vášne a nadšenia, no má svoju zjavnú slabú stránku – kryptonit.

Samotná 508-čka je krásne auto postavené z kvalitných materiálov. Mrzuté je, že ponuka motorov sa za taký krátky život citeľne scvrkla. Na vinníka nebudem ukazovať prstom. Ale práve vďaka tomu sa môžeme tešiť športovej verzii Sport Engineered, ktorá je aktuálne najsilnejším civilným Peugeotom v celej histórii. Je prudko jedinečný, dizajnovo extrémne brutálny, ale celkovo je tiež trochu iný, ako som túžobne očakával. To na veci nič nemení, je to skvelé a originálne inžinierske dielo, ktorým automobilka nadväzuje na minulosť športových verzií s pohonom 4×4 v tejto triede, ktorú dekády vynechávala. Teraz sa na tom podieľa hlavne 11,5 kWh batéria a elektromotory.

Zjavenie ciest     

Netrpezlivo som čakal, čo zostane zo štúdie na civilné verzie a ostal som príjemne prekvapený, keď doplnky, konkrétne 3 páry krídeliek, ponechali na svojich miestach – na oboch nárazníkoch a prahoch. Dvojica nárazníkov a prahy sú masívnejšie a čo je nemenej dôležité, tak rozšírili aj rozchody kolies. Ich priemer je 20 palcov a skvelo vypĺňajú blatníky. Domnievam sa, že v kombinácii s nízkoprofilovými pneumatikami je to na slovenské cesty priveľa. Sériový adaptívny podvozok sa snaží a aj mu to skutočne ide, ale nečinní cestári po zime mi opakovane kazili radosť. Pohľad do vnútra predných diskov na štvorpiestikové strmene a obrovské kotúče mnou doslova lomcuje a naznačuje viac ako len športový potenciál. Dokonalé splynutie elegantnej a športovej siluety umocňuje nová exkluzívna farba „Selenium Grey“, ktorá je jemne perleťová a decentne doplnená odvážnym farebným odtieňom krikľavého kryptonitu – pomyselného prvku, ktorý je Achillovou pätou Supermana. Mimochodom, sivá farba je len jedna z troch farebných kombinácií, ktorú môžete mať.

S príchuťou kryptonitu

Nechcem byť rázne zlý a tvrdý, chápem, prečo je pod kapotou len 1,6-ka, len sa s tým akosi neviem zmieriť. Vysvetlenie asi tušíte: nič väčšie, čo by bolo použiteľné, Francúzi aktuálne nemajú vo vlastnej dielni. Také krásne auto živené len malým motorom vo mne vzbudzuje pocit znechutenia voči európskej politike uhlíkovej stopy. Na druhej strane, vzhľadom na objem jazdí veľmi slušne, takže Peugeotu odpúšťam to, za čo priamo nemôže. Čísla na rýchlomere skáču naozaj slušne, ale pocit z prejavu hnacieho ústrojenstva je sterilnejší, než naznačuje vizuál, podvozok, brzdy a riadenie. Môže za to aj chýbajúci hutný zvuk motora či výfuku, čo je tiež dnes už pomerne bežné medzi kvázi ostrejšími verziami, pretože limity Európskej únie sa vzťahujú už aj na hluk. Čo 508 PSE stráca na pohone, to dobieha na vzhľade a príjemnosti. Imidžovo asi sotva zoženiete krajší krížnik na dlhšie presuny aj vyšším tempom.

Iba občasné nabitie, využívanie funkcie dobíjania za jazdy či rýchle presuny sa podpísali na tom, že spotreba vystrelila ku 8,2 litra. Na čistú elektrinu som pri mimomestskom tempe prešiel 22 km, v nočnom meste to už bola prakticky deklarovaná hodnota. Nabíjanie v domácich podmienkach s 230 V pripojením mi trvalo necelých 7 hodín a z dostupnej nabíjacej stanice s konektorom Mennekes 22 kW nabíjanie trvalo približne 3 hodiny, čo je všedný priemer pre aktuálne plug-in hybridy.

Čo  treba uznať

  • Jedinečnosť na ceste a s tým spojené skvelé pocity za volantom.

Čo nám chýbalo

  • Opticky väčšie zadné brzdové kotúče, prijateľnejšia cena.

Čo nás prekvapilo

  • Režim 4×4, minimálny počet príplatkových položiek v cenníku.

Peugeot 308 1,2 PureTech 96 kW EAT8 GT – Zrod šelmičky

Peugeot 508 SW Sport Engineered

Cena (základ/test)                                          67 290/67 290 €

Záruka                                                           6 rokov alebo 100 000 km

 Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 3 000 ot.min-1. Predný elektromotor: 3-fázový synchrónny elektromotor, max. výkon 81 kW (110 k), max. krútiaci moment 320 Nm. Zadný elektromotor: 3-fázový asynchrónny, max. výkon 83 kW (112 k), max. krútiaci moment 166 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 265 kW (360 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 520 Nm. Emisie CO2 25 – 42 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,2 s, vmax=250 km/h, dojazd vo WLTP/test 45/41 km, spotreba paliva WLTP/test 7,5/8,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – Nie
  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Áno
  • Aux – Áno
  • USB-A – 4x
  • USB – C – 0x
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 530 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov