Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen T-Roc 1,5 TSI DSG R-Line – Kvalita aj emócia

Volkswagen T-Roc modernizáciou zapracoval na všetkých svojich slabinách a už mu takmer nie je čo vyčítať.

Hoci ide o pomerne mladý model v ponuke automobilky, po štyroch rokoch na trhu už Volkswagen T-Roc vo viacerých oblastiach potreboval modernizáciu. Mestský crossover je spomedzi svojich súrodencov výnimočný okrem iného tým, že sa predáva aj ako kabriolet a tiež v ostrej verzii označenej písmenom R. Variant bez strechy sa síce na Slovensku po novom nebude predávať, ale na okolitých trhoch bude naďalej k dispozícii.

Elegantnejší

Výhodou Volkswagenu T-Roc je, že stojí na podvozkovej platforme MQB A1, ktorú využíva napríklad aj nový Golf. Vďaka tejto platforme môže mať novinka pohon všetkých kolies i väčšiu ponuku motorov vrátane naftových variantov. K nám sa modernizovaný T-Roc dostal vo verzii R-Line, ktorá v sebe spája eleganciu aj nádych športovosti. O eleganciu sa postaral perleťový biely lak karosérie za príplatok 220 eur, ale aj krásne chrómové lišty okolo okien i v rámci masky chladiča.

Športovosť zasa z auta srší najmä vďaka 18-palcovým diskom kolies Nevada za 440 eur, ale svoju úlohu zohrávajú aj koncovky výfuku, aj keď len falošné. Volkswagen T-Roc si vo verzii R-Line sériovo svieti Full-LED svetlami IQ.Light, no bez funkcie inteligentného vyrezávania objektov v diaľkovom móde. Za špičkové matrixové svetlá si treba priplatiť, lacnejšia verzia má aspoň prisvecovanie do zákrut. Facelift v rámci dizajnu exteriéru nepriniesol zásadné zmeny, ale napriek tomu vyzerá auto odteraz krajšie.

Kvalitnejší

V interiéri nastala po modernizácii radikálna zmena, no treba povedať, že bola potrebná. Volkswagen vymenil tvrdé plasty za mäkčené, úplne zmenil tvar celej palubnej dosky i stredového panelu. Musím uznať, že kožené čalúnenie dverí, ale aj výborné sedadlá s výrazným tvarovaním na mňa urobili dobrý dojem.

Testovaný kúsok mal vo výbave aj príplatkový digitálny kokpit pred vodičom s veľkosťou 10,25 palca, ktorý stojí 380 eur. Stredový displej, v našom prípade 8-palcový, je po facelifte tiež úplne nový s prepracovanou grafikou. Panel ovládania klimatizácie aj multifunkčný volant vymenil výrobca za aktuálne používané verzie a to znamená, že si treba zvyknúť na dotykové plôšky a jemné ovládanie. Osobne sa mi toto riešenie až tak nepáči.

Lepší

Musím priznať, že modernizovaný Volkswagen T-Roc ma najviac prekvapil svojimi jazdnými vlastnosťami. Má perfektne vyladený podvozok, ktorý je príjemne stabilný, neodskakuje na nerovnostiach, je dobre odhlučnený smerom do kabíny a navyše ponúka aj slušný jazdný komfort. Hoci testovaný model mal iba jednoduchú zadnú nápravu, spoza volantu to sotva rozpoznáte. Mimochodom, nezávislé zavesenie zadných kolies majú len verzie s pohonom 4Motion.

V kombinácii s benzínovým štvorvalcom 1,5 TSI s priamym vstrekovaním paliva a 7-stupňovou DSG prevodovkou jazdí modernizovaný T-Roc lepšie, než som čakal. Nie aby som ho podceňoval, ale nedávno som mal na test súrodenecký a veľkostne podobný model Taigo a od T-Rocu som tak očakával podobný charakter. Mýlil som sa, tento Volkswagen je  o triedu lepšie auto vo všetkých smeroch. A tomu zodpovedá aj jeho cena, testovaný kúsok stál 34 480 eur.

Čo treba uznať

  • Facelift priniesol značný pokrok vo viacerých smeroch.

Čo nám chýbalo

  • Manuálne tlačidlá aspoň na volante.

Čo nás prekvapilo

  • Výborné naladenie podvozka.

 

Volkswagen Golf GTI Clubsport – Nürburgring kdekoľvek

 

Volkswagen T-Roc 1,5 TSI ACT 7 DSG R-Line

Cena (základ/test) 21 490/34 480 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3 , max. výkon 110 kW (150k) pri 5 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min -1 . Emisie CO 2  123 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,6 s, v max =205 km/h, spotreba WLTP/test 6,3/6,6 l/100 km.

VOLKSWAGEN T-Roc R – Nie je normálny

Financovanie VW NEXT cez Volkswagen Financial Services:

Štýlový a sebavedomý VW TRoc môžete mať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10 % do 40 %.

Model: VW TRoc 1,5 TSI Rline DSG 110 kW
Cena testovaného vozidla: 34 480 €
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30 % (10 344 €)
Výška úveru: 24 136 €
Spracovateľský poplatok: 0 %
Posledná navýšená splátka: 19 033 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Poistenie v splátke (Allianz): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 289 € vrátane poistenia – Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8
  • Batožinový priestor: 445 dm3


Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov