Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW i4 M50 –  Nebolo dňa, kedy som sa na ňu netešil!

BMW i4 M50 je prvým elektromobilom, nad ktorým som neohrnul nos!

Viem, znie to divne, ale mojím snom nebolo testovanie elektromobilov. Veď vtedy ešte vôbec neboli masovo propagované a bežný človek o nich ani len nevedel. Ako petrolhead mám stále voči elektrine silné predsudky, až odpor. Ale práve vďaka elektromobilom, ako je BMW i4 M50, idú veľmi rýchlo do ústrania. Vložili mu do vienka argumenty, ktoré ma bleskovo presvedčili.

Malé zmeny

Čiastočne prekryté bobrie zuby a iný tvar difúzora v zadnom nárazníku sú príznačné pre elektrickú verziu. Dizajnovo ma v porovnaní so skôr testovanou verziou tiež progresívne ladenou 420d Gran Coupé v pakete najviac prekvapili rozširovacie nadstavce zadných kolies. Na dnešnú dobu netypické riešenie, skôr bežnejšie pre tuning scénu. Po usadnutí do šoférsky orientovaného a nakloneného interiéru nachádzam ďalšie zmeny. Systém väčšieho spojeného multimediálneho systému iDrive tu je po vzore BMW iX. Zamrzí, že nie je taký intuitívny a prehľadný, ako boli staršie verzie v spaľovacích verziách. Množstvo ikoniek, k tomu absencie tlačidlovej klímy… no pracovať s tým si už vyžaduje cvik. Tiež absencia niektorých hardvérových tlačidiel moje srdce trochu zabolela, ale ako sa vraví, človek si zvykne na všetko a o to ľahšie, keď sa mu auto páči a je z neho unesený. Pozitívne hodnotím aj dvojité dno v kufri, ktoré naftová verzia vôbec nemala. Tu je priestor síce menší, ukrajuje z neho audio Harman/Kardon, no drobnôstky doň zmestíte ako nič.

Po prvýkrát

BMW i4 M50 je prvou lastovičkou aj v inom ponímaní. Je to prvý výsledok spolupráce BMW M s BMW i. Je postavené na podvozku geniálnej trojky, alebo ak chcete, tak štvorky. Lenže štandardne má dodávaný M adaptívny podvozok na vzduchových mechoch. V tejto triede to už nie je také bežné. Ani konkurencia s komfortnejšie orientovanými modelmi už nemá vzduch v triede. Chápem, prečo ho tu dali štandardne. Bojovali s hmotnosťou 2,2 tony a to tak, aby si elektrický športiak zachoval agilné vlastnosti aj pri ostrej jazde či extra komfort na nekvalitnom povrchu. Zaujímavým údajom je aj pomer výkon k hmotnosti. Na 1 tonu hmotnosti to je 245,6 k, na porovnanie aktuálne BMW M3 bez xDrivu má na 1 tonu 294,8 k. Oba modely akcelerujú z 0 na 100 km/h papierovo úplne rovnako, aj keď dovolím si tvrdiť, že M50 „láme“ a tlačí krky do sedačky výrazne viac, keďže plný krútiaci výkon na kolesách, ktoré sa na suchu doslova hryzú do asfaltu, tu je k dispozícii prakticky okamžite. Najvyšší výkon a krútiaci moment je k dispozícii v režime Sport Boost, keď dvojica e-motorov naplno rozvinie svoj potenciál a ich práca je sprevádzaná zvukovým podmazom. Otvorene hlásim, že Sport Boost je viac než len obyčajná marketingová zbytočnosť, pretože pridáva 50 kW (68 k) a 65 Nm na viac ako 10 sekúnd. Na prístrojovom paneli je vyhradený ukazovateľ, ktorý ukazuje, koľko energie navyše je k dispozícii a ako dlho. Bez aktivovaného režimu Sport Boost je akcelerácia pomalšia, trvá „až“ 4,3 sekundy.

Minitest: BMW 420d Gran Coupé – Štýlovo a elegantne

Čo treba uznať

  • Motto „Radosť z jazdy“ konečne vystihuje aj elektromobil.

Čo nám chýbalo

  • Intuitívnejší i-Drive.

Čo nás prekvapilo

  • Vzduchový podvozok, dvojitá podlaha v kufri.

 

BMW i4 M50 Gran Coupé Individual

 

Cena (základ/test)                                          69 900/94 718 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km, na akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

predný elektricky budený synchrónny elektromotor, max. výkon 190 kW (258 k), max. krútiaci moment 430 Nm. Zadný elektricky budený synchrónny elektromotor, max. výkon 230 kW (313 k), max. krútiaci moment 365 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 400 kW (544 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 795 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 83,9/80,7 kWh.

 

 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 3,9 s, vmax=225 km/h, dojazd vo WLTP/test 416 – 521/310 km, spotreba WLTP/test 18,0 – 22,5/24,8 kWh/100 km.

 

 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – Nie
  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Áno
  • Aux – Nie
  • USB-A – 1x
  • USB – C – 3x
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 14,9
  • Batožinový priestor: 470 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov