Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz GLC: Nová úroveň dokonalosti

Mercedes-Benz GLC je jedným z najobľúbenejších modelov značky a ako viete, výborné sa vylepšuje len veľmi ťažko. Napriek tomu sa Nemci rozhodli pre radikálne zmeny pod kapotou!

Z profilu sa na prvý pohľad nový Mercedes GLC prakticky nezmenil. Je to však len zdanie. Nová predná časť má inú masku chladiča kombinovanú a svetlomety, vďaka čomu pôsobí masívnejšie. Zlepšila sa aj aerodynamika a koeficient odporu vzduchu sa znížil z 0,31 na 0,29. Samotné svetlomety získali aj možnosť projekcie, ktorá je v móde v prémiovom segmente, a zobrazovania doplnkových značiek a výstražných symbolov (Digital Light) na ceste. Ešte viac zmien prišlo vzadu. Pokiaľ ide o rozmery, nové GLC narástlo na dĺžku o 60 mm (4 716 mm), no línia strechy klesla o 4 mm (1 640 mm). Šírka zase zostala rovnaká (1 890 mm). Rázvor sa predĺžil o 15 mm a kufor narástol o ďalších 70 litrov, teraz ponúka slušných 620 litrov.

Čo sa týka interiéru, ten je už takmer prevzatý z iných nových modelov Mercedesu. Dominujú tu dve obrazovky, z ktorých centrálna s uhlopriečkou 11,9 palca je orientovaná vertikálne. Na druhej strane, vodič môže koristiť z 12,3-palcového displeja prístrojovej dosky.

Mercedes obohatil aj základnú výbavu nového GLC. Okrem elektricky ovládaných dverí batožinového priestoru tu nájdeme okrem iného prídavnú akustickú fóliu na čelnom skle, vyhrievané sedadlá vpredu či indukčnú nabíjačku. Hlasový asistent „Hey Mercedes“ sa zase stal schopnejším v dialógu a v učení. Ba čo viac, môžete ho použiť aj na ovládanie funkcií domácnosti.

Medzi ďalšie novinky patrí vzduchové pruženie s automatickým nastavovaním zadnej nápravy (štandard pre plug-in hybridy) a riadená zadná náprava, ktorá dokáže nakloniť zadné kolesá o 4,5 stupňa. Ak by ste naopak chceli jazdiť mimo asfaltu častejšie, môžete si objednať paket so zvýšením svetlej výšky o 20 mm. Zaujímavým doplnkom je aj asistent ťahania prívesu, ktorý pomôže nielen s jeho parkovaním a efektívnym manévrovaním, ale pomôže vám určiť trasu optimalizovanú z hľadiska rozmerov prídavného nákladu.

Rovnako ako pri triede C, aj v GLC sa Mercedes zameria na menšie štvorvalce. Ponuku otvárajú 2-litrové benzínové motory a diesely vybavené 48-voltovým soft hybridným systémom. V prvom prípade sú na výber dve verzie – 200 4Matic (204 KM a 320 Nm) a 300 4Matic (258 KM a 400 Nm). Naftový motor (220 d) produkuje 197 koní a 440 Nm maximálneho krútiaceho momentu.

Existujú aj plug-in hybridy a aj tu súzaložené na zážihovom a vznetovom motore. Na výber sú verzie 300 e (313 k a 500 Nm), 400 e (381 k a 650 Nm) a 300 de (335 k a 750 Nm). Všetky majú rovnaký elektromotor s výkonom 136 k a veľkú batériu s kapacitou 31,2 kWh. To znamená, že GLC bude môcť prejsť až 120 km bez emisií. Pôsobivé je aj to, že batérie možno nabíjať 60 kW jednosmerným prúdom.

Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC kupé – Štýlový zafír

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov