Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Brabus už nie je len Mercedes

Slávna tuningová dielňa z Bottropu sa už takmer pol storočia špecializuje na vylepšovanie všetkých modelov z kráľovstva Mercedesu. Práve túto tradíciu porušil: predstavil prvé kreácie založené na modeloch Porsche a Rolls-Royce.

Brabus je známy najmä tuningom Mercedesov, hoci tejto značke už dávno nie je verný. Značný úspech dosiahol s vylepšovaním ďalších generácií Smartu (ktorý však patril Mercedesu) a prostredníctvom značky Startech vytvorenej v 80. rokoch rozšíril tuningovú ponuku aj pre množstvo ďalších značiek. V konečnom dôsledku sa však úroveň úpravy Startechu nikdy nepriblížila Brabusu, ktorý v bežnom povedomí zostal oveľa silnejšou značkou. Preto sa Nemci rozhodli pre historický krok: pod krídla Brabusu uviedli modely dvoch ďalších výrobcov. Presnejšie Porsche a Rolls-Royce. Slávna tuningová dielňa z Bottropu sa už takmer pol storočia špecializuje na vylepšovanie všetkých modelov  Mercedesu. Práve teraz túto tradíciu porušil: predstavil prvé kreácie založené na modeloch Porsche a Rolls-Royce.

Zo spojenia Porsche a Brabus muselo vzísť niečo prelomové a skutočne to tak je. Nový Brabus 820, solídne vyladené Porsche 911 Turbo S Cabrio, je jedným z najrýchlejších áut, aké kedy opustili továreň v Bottrope. Samotný sériový model je silný. Vždy sa ale nájde niekto, kto toho bude chcieť viac, a tak špecialisti z Brabusu 3,8-litrový šesťvalcový boxer vytunili na ohromných 820 koní a 900 Nm. Súčasťou procesu úprav bolo aj zavedenie nových pružín, ktoré znižujú svetlú výšku o 25 mm, a efektného bodykitu, ktorý do karosérie 911 prináša štýl známy z kreácií Brabus. Tak odvážnejšie a modernejšie ako napríklad Rufa, no ešte nie také prehnané ako napr. Techart.

Taycan sa tiež okamžite dostal do ponuky, aj keď v jeho prípade sa ponuka Brabusu obmedzuje na niekoľko nových prvkov karosérie, výber kovaných diskov a možnosť vytvorenia nového výstredného čalúnenia interiéru.

Dve nové Porsche nie sú jediné, čím Brabus prekvapil. Svoj debut mal aj Rolls-Royce Ghost. Tu sú zas zmeny väčšie, ako by sa od tak stabilnej a drahej limuzíny dalo očakávať. Nemecký úpravca zakomponoval do karosérie spojlery a krídelká z uhlíkových vlákien a štandardné koncovky výfukového systému vymenil za odvážnejšie. A je to možno prvýkrát v histórii, čo sa slová Rolls-Royce a difúzor objavili v jednej vete, no dostal sa na zadný nárazník Ghostu. Celé je to však veľmi pôsobivé, najmä s týmito chrómovanými monoblokovými ráfikmi s priemerom 22 palcov. Po mechanickej stránke sa Brabus po prvý raz dostal do kontaktu s 6,75-litrovým dvakrát preplňovaným motorom V12 navrhnutým BMW. Vedel však presne, čo s tým: zvýšil výkon na okrúhlych 700 koní a krútiaci moment nastavil na 950 Nm. Tieto čísla stačia veľkej limuzíne, ktorá meria cez 5,5 metra, na prvých 100 km/h len za 4,6 sekundy. Možno sa pýtate, načo je v tomto aute také zrýchlenie. Rovnako ako dôvod, prečo tu bolo predstavené nové kožené čalúnenie, keďže Rolls-Royce patrí v tomto smere medzi svetovú špičku a dokáže sám splniť každú požiadavku zákazníka.

Zdroj: BRABUS

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov