Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda ST125 Dax: Motorka jazvečík

Honda Dax sa zrodila na konci 60. rokov minulého storočia.

Japonská spoločnosť Honda rozšírila svoje portfólio malých motoriek o tretí model. K doterajším verziám Monkey a MSX 125 Grom pribudla oživená legenda Honda Dax. Malá štýlová motorka, ktorá je inšpirovaná jazvečíkom, sa bude predávať aj v Európe.

Honda Dax sa zrodila na konci 60. rokov minulého storočia a preto teraz možno hovoriť o návrate, či reinkarnácii. Opäť sa však môžete tešiť na malé rozmery, ľahký motor a jednoduché riadenie. Honda Dax však má teraz vyšší výkon, vylepšený rám, odpruženie aj brzdy. Podstata však zostáva rovnaká, pretože Dax je predovšetkým o relaxe, jazdení a zábave. Názov Dax odkazuje na hlavný lisovaný oceľový rám v tvare písmena T, ktorý pripomína poľovníckeho jazvečíka.

Samotný rám je skonštruovaný na základe technických poznatkov 21. storočia. Je odolný a zároveň štýlový. Všetky ostatné diely sú dokonalé v dobových detailoch: vysoké riadidlá zo strojov miniape, zvýšený tlmič výfuku inšpirovaný terénnymi strojmi a dvojité sedadlo dodávajú modelu Dax jeho nezameniteľný a očarujúci charakter. Model Dax je určený pre každého, takže sa na ňom ľahko jazdí. Výška motorky od sedadla je 775.

K dispozícii je vysokokvalitné odpruženie – 31 mm predná obrátená vidlica a dvojité zadné tlmiče, ktoré poskytujú luxusnú jazdu. Rovnako tak aj mohutné predné a zadné pneumatiky, ktoré dobre priľnú k rozmanitým povrchom. Jednokanálový systém ABS riadi silu brzdenia na predných a zadných hydraulických strmeňoch, aby ste si s tým nemuseli robiť starosti. Vzduchom chladený motor s objemom 124 cm3 skonštruovaný s dôrazom na odolnosť a plynulý chod poskytuje maximálny výkon 6,9 kW a krútiaci moment 10,8 Nm.

To umožňuje dosiahnuť svižné zrýchlenie v meste a slušnú 90 km/h rýchlosť pri cestovaní vo dvojici. To dopĺňa nízka spotreba paliva na úrovni 1,6 l na 100 km (režim WMTC). Odstredivá spojka nevyžaduje páčku spojky: stačí pridať plyn a vyraziť, preto je život ešte jednoduchší. Pri radení všetkých štyroch prevodových stupňov sa využíva nožná páčka, o všetko sa však postará systém. Pri pohľade na stroj vás upútajú všemožné maličkosti.

Pochrómované zadné držadlo je jednoducho štýlové a zároveň spolujazdcovi umožňuje pohodlné držanie. Kryt chráni reťaz rozvodovky pred poveternostnými vplyvmi (a zabraňuje zachyteniu voľného oblečenia), zatiaľ čo tmavé 12-palcové kolesá s 5 lúčmi dodávajú stroju moderný charakter. To isté platí aj o plnom LED osvetlení a kompaktnom okrúhlom LCD prístrojovom displeji s inverzným zobrazením informácií, ktoré potrebujete.

-jj-., zdroj a foto_ Honda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov