Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mazda MX-30 – „Tringelty“ urazia

Mazda MX-30 je naším novým spoločníkom na dlhšiu dobu. Zoznámte sa s ňou.

Japonská kultúra je svojská a pre Európanov často nepochopiteľná. Dodnes je tam silný kult tradičných bojových umení, tradičných remeselných umení, tradičnej kuchyne atď. Japonci majú dodnes nesmierne silný zmysel pre spoločenskú zodpovednosť, presnosť je ich mantrou, čo dokumentuje napríklad údaj, že priemerné meškanie vlakov sa počíta v sekundách. Napríklad naše „tringelty“ by ich urazili, pretože by to chápali tak, že svoju prácu robia zle a mali by ju robiť lepšie. Keď sa však o japonskú kultúru začnete trochu viac zaujímať, pochopíte, že dáva zmysel a že je očarujúca, vzrušujúca a zároveň geniálna. Má totiž v sebe krásu aj ratio a tiež kus romantiky.

Jeden z fragmentov japonskej kultúry sa dostal na pol roka aj do našej redakcie a my sa vás v priebehu tohto obdobia budeme snažiť aspoň trochu vtiahnuť do japonskej kultúry. Tým fragmentom je Mazda MX-30, hneď na úvod poviem, že keď sa pozriem na cesty, tak mi je jasné, že Mazda MX-30 – rovnako ako samotná japonská kultúra – ostala v očiach Európanov nepochopená. Veľká škoda, to môžem povedať už teraz, po prvých týždňoch spolunažívania. A pravdupovediac, na to, aby som toto vyhlásil, by mi stačil klasický týždňový test. No čím viac študujete japonskú kultúru, tým hlbšie sa dostanete, tým viac ju chápete. Čím dlhšie mám MX-30-ku, tým viac… Ale vlastne, k tomu sa dostaneme postupne.

Pekná a dobre vybavená

Pripomeňme, že Mazda MX-30 sa predáva s jedinou alternatívou pohonu – 107-kilowattovým elektromotorom poháňajúcim predné kolesá a 35,5-kilowatthodinovým akumulátorom. Testovaný exemplár je vo vyššej výbave GT Plus, ktorý okrem iného obsahuje napríklad klasický 230 V konektor s výkonom 150 W, vyhrievané predné sedadlá a volant, odmrazovanie stieračov, bezkľúčový systém Smart Keyless Entry, automatické stmievanie vonkajšieho zrkadla na strane vodiča. Navyše máme balíky výbav Luxury Modern a Premium. V prvom balíku sú dizajnové prvky exteriéru a interiéru ako napríklad dekor stredového panelu z korku, špeciálne svetlé čalúnenie z látky a kože, ale aj technické prvky ako napríklad adaptívne LED svetlá s funkciou vykrývania premávky, elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou atď. A balík Premium zasa rozširuje už beztak vysokú výbavu o 360° kamerový systém, audiosystém Bose s 12 reproduktormi, sledovanie pozornosti vodiča pomocou kamery atď. Skrátka je to auto, ktoré je pekné a veľmi dobre vybavené.

Podvozok by som prirovnal k Lexusu a to je najväčšia pochvala!

Už po prvých týždňoch môžem vypichnúť tri silné stránky, pre ktoré Mazdu MX-30 milujem. Milujem ju pre dizajn. Páči sa mi z každého uhla pohľadu, a to zvonka aj zvnútra. Milujem ju pre jej podvozok – počnúc naladením odpruženia cez riadenie až po brzdy. Mazda MX-30 totiž jazdí a prechádza cez nerovnosti tak jemne, ako – dovolím si povedať – žiadne iné auto v danej triede, a nielen v danej triede. Kvalitou odtlmenia nerovností mi pripomína Lexus, a to je veľká pochvala. Pritom v zákrutách je sebavedomá a za každých okolností ovládateľná. Navyše riadenie dáva do volantu výbornú spätnú väzbu a na brzdách vôbec necítim, že mám elektromobil. Vôbec necítim, kedy a akú časť spomalenia majú na starosti hydraulické brzdy a akú rekuperácia a aj odpor brzdového pedála je dobre naladený. A do tretice ju milujem za jednoduché a intuitívne ovládanie infotainmentu.

Sledujte nás aj na našich sociálnych sieťach, kam budeme dávať skúsenosti a zážitky zo života s Mazdou MX-30. Zároveň budeme radi, keď nám napíšete, čo by vás v súvislosti s našou Mazdou zaujímalo.

Čo treba uznať

  • Famózny podvozok.

Čo nám chýbalo

  • Pamäť spolujazdcovho sedadla.

Čo nás prekvapilo

  • Výborný dosvit svetlometov.

Mazda CX-30 je moja malá čerešnička

Mazda MX-30 e-Skyactiv GT Plus + Luxury Modern + Premium

Cena (základ/test)                                          33 990/38 890 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

                                                                       na akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 107 kW (145 k), max. krútiaci moment 265 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 35,5/30 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,7 s, vmax=140 km/h, dojazd vo WLTP/test 200/~170 km, spotreba WLTP/test 19,0/19,8 kWh/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,8
  • Batožinový priestor: 341 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov