Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda HR-V je stvorený pre život. Pre život v meste aj mimo neho.

Po prvom osobnom stretnutí s novou Hondou HR-V vo Frankfurte musím povedať, že naživo vyzerá asi tisíckrát lepšie ako na fotkách.

Na fotkách nevábne SUV je v skutočnosti elegantné a šik kupé-SUV s výbornými proporciami. Navyše s viacerými zaujímavými detailmi. Okrem svetlometov a full LED koncových svetiel napríklad aj tým, že maska chladiča nemá lem alebo tým, že veko kufra je zarovno so zadným nárazníkom. Dizajnovo efektné, no druhou stránkou tejto mince je, že si to pri ťukancoch zozadu zrejme rovno odnesú aj piate dvere. Aby som tému karosérie uzavrel, oproti predošlej generácii sa nové HR-V rozmerovo zmenilo iba minimálne, no opticky pôsobí omnoho väčším a vďaka veľkým kolesám (štandardne 18“) a prudšie splývajúcej zadnej časti zároveň oveľa športovejším dojmom. Zaujímavosťou je, že výška auta je o niečo nižšia (1 582 mm), ale svetlá výška zasa vyššia (188 mm), takže samotná karoséria („plechy s oknom“) je nižšia. Aj to podporuje športovejší pocit z auta.

Prémiový

Interiér pôsobí prémiovým dojmom, a to nielen vďaka spracovaniu, použitým materiálom a chodom jednotlivých ovládačov, vynikajúcej ergonómii a parádnemu posedu za volantom, ale najmä vďaka tomu, aký kontakt s autom vám zabezpečuje volant. Uprostred prístrojovej dosky je 9-palcový displej nového multimediálneho systému s vylepšeným softvérom. Trochu ma ale prekvapilo, že Android Auto ide cez kábel, Apple CarPlay bezdrôtovo. Mimochodom, podobne je to aj v Lexuse NX, na ktorého prezentácii som bol tiež nedávno. Hondu musím pochváliť za to, že ako jeden z mála výrobcov venoval pozornosť tepelnému komfortu posádky komplexne. Výduchy klimatizácie sú totiž rozumne rozmiestnené, majú veľký rozsah nastavenia a okrem toho majú funkciu difúzneho prúdenia vzduchu. Všetky tieto atribúty sú dôležité, aby ste si v lete pri využívaní klimatizácie neuhnali reumu. Batožinový priestor má v základe 319 dm3, s priestorom pod podlahou 335, po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne úplne rovná podlaha a z predošlej generácie ostali magické sedadlá, ktoré môžete vyklopiť dohora a za prednými sedadlami tak prevážať vyššie predmety – napríklad bicykel či kvetiny. Táto variabilita nemá páru a zároveň potvrdzuje, že Honda HR-V je stvorená aj pre život mimo mesta – napríklad pre výlety za športovými aktivitami.

Elektrický hybrid                                                                                       

Na pohon slúži jediná alternatíva – hybridný systém s pôvodom v modeli Jazz, ale výrazne prepracovaný. Počet článkov akumulátora sa zvýšil zo 48 na 60; 1,5-litrový benzínový motor dostal 7 kW navyše, takže teraz vyvinie 79 kW, elektromotor dokonca až 16 kW, čím sa jeho výkon vyšvihol na 96 kW a stály prevod sa skrátil. Systémový výkon je 96 kW (131 k), resp. 253 Nm. Pripomínam, že auto primárne poháňa elektromotor, benzínový slúži cez generátor na výrobu elektrickej energie a do pohonu sa zapája len v špecifických prípadoch priamo cez jednostupňový prevod. Keďže prím hrá elektromotor, Honda označuje svoj hybridný systém ako e:HEV, teda hybridné elektrické vozidlo. A funguje to veľmi dobre, pretože aj vo veľmi neštandardných podmienkach medzinárodných testovacích jázd sme na konci trasy (aj s krátkym podielom diaľnice a neobmedzenou rýchlosťou) dosiahli spotrebu 5,7 l/100 km.

To, čím ma však nové HR-V úplne dostalo je riadenie. Hneď, ako som si sadol za volant, cítil som auto v rukách. Už veľmi dávno mi žiadne iné auto nedalo takýto geniálny súhrn parametrov riadenia – ovládacia sila, rýchlosť a citlivosť reakcií kolies, vedenie smeru, spätná väzba, intenzita vracania volantu do neutrálnej polohy… Wau, už len pre tento pocit sa teším na domáci test Hondy HR-V. Svoj podiel na tom všetkom má aj samotný podvozok – vpredu McPherson, vzadu torzná priečka s vlečnými ramenami – ktorý zabezpečuje presné vedenie stopy a zároveň komfortné odpruženie. V záujme zvýšenia komfortu je zadná náprava uložená v hydraulických lôžkach, zadné kolesá majú väčší zdvih, tlmiče majú gumené dorazy, vpredu sú zasa použité pružiny eliminujúce priečnu silu, pre presnejšie vedenie stopy je pomocný rám predného zavesenia výrazne pevnejší, upravené sú silentbloky zavesenia ramien zavesenia predných kolies… a k tomu musíte pripočítať zvýšenú tuhosť karosérie. Výsledkom sú jazdné vlastnosti, ktoré prevyšujú požiadavky a očakávania kladené na SUV.

Nová Honda HR-V sa predáva v troch stupňoch výbavy – Elegance za 26 990 €, Advance za 29 490 a Advance Style za 31 990.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov