Ak som chcel opticky rozlíšiť zmeny, ktoré so sebou priniesla modernizácia, musel som si vedľa nového Tiguanu postaviť jeho staršieho súrodenca – model spred faceliftu. Po dizajnovej stránke je najviditeľnejšou novinkou upravená predná časť, ktorá má odteraz o niečo viac pripomínať vlajkovú loď značky, model Touareg. Prehliadnuť sa nedali ani nové Matrix-LED svetlá, ktoré Volkswagen predstavil s príchodom nového Golfu pod názvom IQ.Light a v Tiguane sú k dispozícii od výbavy Elegance alebo za príplatok 1 670 eur. Zmenenú grafiku dostali tiež zadné LED svetlá, medzi ktorými sa po novom hrdo vyníma inovované logo automobilky i výrazne označenie modelu. Volkswagen je známy decentným prístupom k modernizáciám a nový Tiguan nie je výnimkou.
Perfekcionista z Nemecka
Skôr, ako prejdem k interiérovým zmenám, musím pochváliť výborne tvarované príplatkové ergonomické sedadlá (+420 eur), pretože vďaka nim má už prvý moment v aute nádych luxusu. Keďže ide o interiér v nemeckom Volkswagene, vynechám citovo zafarbené slová a prejdem rovno k novinkám. Vylepšený multifunkčný volant je dostupný už od základnej verzie, modernejší softvér v rámci infotainmentu, zmenený volič automatickej DSG prevodovky či podsvietenie pre USB-C konektory. Tieto obmeny kvitujem a páčia sa mi. O niečo horšie si u mňa viedol dotykový panel nastavovania klimatizácie. Nemôžem mu vyčítať neskoré reakcie ani nevhodný dizajn a je to určite lepšie riešenie ako ovládanie cez dotykový displej. Ja som však mal doterajšie mechanické ovládače radšej a musím si ešte vytvoriť návyk. Interiér nového Tiguan je ako usilovný žiačik, ktorý sa pravidelne učí na všetky hodiny a z testov dostáva len jednotky. Môže vás po čase trochu nudiť, no ťažko mu niečo vyčítať.
Výkonom sa nechvastá
Prvá väčšia reforma sa nachádza až pod kapotou testovaného Tiguanu. Je ňou silnejšia verzia 2,0-litrového naftového štvorvalca TDI EVO s výkonom slušných 147 kW (200 k). Mimochodom, ide o rovnaký motor, aký využíva aj Škoda Octavia RS 2,0 TDI EVO. Spolupráca so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom DSG je opäť príkladná a nemám k nej výhrady, dokonca má moje uznanie za funkciu Launch Control. Veľmi sa mi pozdával systém pohonu všetkých kolies 4MOTION. Konkrétne jeho štyri jazdné režimy, ktorými si auto v závislosti od podmienok mimoriadne príjemne menilo dávkovanie výkonu a strážilo preklzávanie kolies. V režime off-road sa aktivuje aj elektronická uzávierka zadného diferenciálu a Tiguan vďaka nej zvládne náročnejšie podmienky, než by som bol povedal.
Keďže však ide o viac-menej mestské SUV, vráťme sa na asfaltové cesty. Na nich vynikne pomerne rýchly podvozok i komunikatívne riadenie. Palec hore za odhlučnenie kabíny od podvozka i za jeho pomerne mäkké a komfortné nastavenie. Ja by som ešte možno vymenil efektné 18-palcové kolesá za menší rozmer a zvolil by som pneumatiky s vyšším profilovým číslom. Z celkového pohľadu však k novému Tiguanu nemám ďalšie výhrady. Napokon ide o aktuálne najpredávanejší model značky Volkswagen a zároveň o najpredávanejšie SUV v Európe. Ak sa Tiguan môže pochváliť takýmito výsledkami, vedzte, že to nie je náhoda.
Stručne
Čo treba uznať
- Volkswagen atakuje prémiový segment.
Čo nám chýbalo
- Bezkľúčové odomykanie zadných dverí.
Čo nás prekvapilo
- Výborná práca systému 4MOTION.
Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TDI EVO 4MOTION DSG
- Cena (základ / test) 22 990 / 43 380
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 500 – 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 167 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,5 s, vmax= =216 km/h, spotreba podľa WLTP výrobca/test 6,4 / 6,5 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie –
- Uhlopriečka: 8
- Batožinový priestor: 520 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov