Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Genesis GV60 – Oficiálne a má aj Drift režim!

Od oznámenia do oficiálnej premiéry uplynulo iba niekoľko týždňov. Genesis GV60 je tu. Luxusný brat Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 predtavujeme v plnej kráse. Napriek svojmu blízkemu vzťahu sa však od nich výrazne líši - nielen vzhľadom.

Genesis sa oficiálne pochválil svojim kompaktným elektrickým modelom  GV60 založeným na platforme E-GMP. Auto bude k dispozícii v niekoľkých variantoch líšiacich sa výkonom a typom pohonu. Na výber bude RWD, AWD a ostrá verzia, ktorá vám dokonca umožní aj jazdu bokom.  Každý z variantov má rovnakú 77,4 kWh batériu, ktorá v základnej verzii pracuje s jedným elektromotorom generujúcim výkon 228 koní a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Všetko ide len na zadné kolesá. Dojazd? Podľa sľubu výrobcu 451 km.

Silnejší variant AWD má dva motory, jeden pre každú nápravu. Celkový výkon je 318 koní. Maximálny krútiaci moment je 605 Nm. V tomto prípade je dosah o niečo menší – cca 400 km. Najzaujímavejšou je však vrcholná edícia s dvoma výkonnými motormi, ktoré spolu dokážu generovať 435 koní a 605 Nm, čo spôsobuje zrýchlenie na stovku za menej ako 4 sekundy a tendenciu šmýkať sa a teda nemalej srandy za volantom. A čo je hlavném na palube nájdeme drift mode a samosvorný diferenciál.   Vplyv na zvuk v kabíne budú mať aj jazdné režimy. Genesis sa môže pochváliť svojim patentovaným systémom Active Sound Design, ktorý nielenže eliminuje nepríjemné zvuky, ale poskytuje aj zaujímavé akustické zážitky, ktoré majú byť modernou alternatívou k zvuku spaľovacích jednotiek. Takýchto technologických noviniek je viac. Koniec koncov, máme do činenia s luxusnou značkou. Pozoruhodné je napríklad aktívne odpruženie spolupracujúce so systémom senzorov a kamier monitorujúcich stav povrchu. Verzie AWD majú tiež tlačidlo, ktoré vám umožní ľahko prepnúť pohon do režimu RWD.

Interiér takmer celý potiahnutý kožou a hliníkom, láka aj bohatou výbavou. Toto zahŕňa 17-reproduktorový zvuk od Bang & Olufsen alebo rozsiahle multimédiá. Zaujímavosťou je tiež systém otvárania vozidla s funkciou rozpoznávania tváre alebo množstvo systémov podpory vodiča s tempomatom kompatibilným s navigáciou alebo možnosťou diaľkového parkovania.

Žiaľ, stále nevieme, koľko za to všetko budeme musieť zaplatiť.  Istý zatiaľ nie je ani debut na starom kontinente, ale exituje veľmi silný predpoklad, že si ho budete vedieť kúpiť aj u nás.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov