Najvýraznejšou zmenou sú prepracované čelné partie s novými LED svetlometmi po vzore všetkých aktuálnych modelov značky s výraznými levími zubami. Škoda, že svetlomety ani v najvyššej výbave nevedia vyrezávať, môžete si však priplatiť za nočné videnie.
Emócia v inovácii!
Čo sa mne osobne trochu nepáči na vonkajšom dizajne, je imitácia masky aj pod svetlami. Je to jedinečné a netypické riešenie, ale myslím si, že uhladený plast bez maličkých výrezov a štrbín by pôsobil opticky jednotnejšie a ucelenejšie. Modernizácia prišla presne v ten pravý čas, na atraktivite určite pridáva a celkovo ju po zvážení a preskúmaní detailných zmien hodnotím ako kvalitnú.
Neopozeraná útulnosť
Pri nastupovaní do interiéru určite oceníte mäkké bočnice sedacej časti predných anatomických sedadiel. Peugeot si dal záležať aj na infotainmente vo futuristickom interiéri s dobre známymi klavírnymi tlačidlami. Novší centrálny displej i–Cockpitu pracuje rýchlejšie a má príjemnejšiu grafiku. Na orientáciu v súhre s parkovacími senzormi síce kamery postačujú, no pri modernizácii auta konštruktéri mohli zapracovať na ich kvalite. Spracovanie, ale aj použité materiály v kabíne či svojská originalita a jedinečnosť vo mne aj po tých rokoch navodzujú vysokohodnotný dojem.
Viac ako radosť
Základný trojvalcový zážihový motor pod kapotou nezmenil svoje parametre. Bol som na vážkach, či bude stačiť na rozmerné auto, keďže mi chýbala priama skúsenosť v staršom modeli. Musím povedať, že aj vďaka jazdným režimom a zladeniu s prevodovkou som nepociťoval deficit výkonu pri plne naloženom aute, nakoľko aj maximálny krútiaci moment je položený už v nízkych otáčkach. Jazdí výborne, len kombinovaná spotreba maličkého agregátu v ťažšej karosérii nie je najnižšia a atakuje hodnoty väčšej a silnejšej 1,6-ky. Tá je výsostne pridelená najdrahšej výbave GT. S modelom 3008 sa jazdí príjemne, zvláda na výbornú aj dynamické presuny, a tiež si poradí aj s nerovnosťami našich ciest. Vyskúšali sme aj nový Grip Control, ktorý okrem asistenta zjazdu z kopca ponúka aj prispôsobenie pohonu a stabilizácie na jazdu v snehu, blate alebo piesku. Kým v snehu a piesku si pomáha pribrzďovaním prešmyknúcich kolies, v režime blato už nepozerá na nič a predné kolesá hrabú hlava-nehlava. Pre slabších vodičov alebo ako pocit istoty by som ho v horších adhéznych podmienkach určite odporúčal.
Čo treba uznať
- Viac ako len postačujúci základný motor.
Čo nám chýbalo
- Príplatkové audio Focal (900 €).
Čo nás prekvapilo
- Základné LED svetlomety bez funkcie prisvietenia zákrut.
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 k EAT8 Allure Pack
Cena (základ/test) 23 290 /30 835 €
Záruka 4 roky alebo 80 000 km
Motor:
- preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 146 – 175 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 9,7 s, Vmax = 188 km/h, spotreba WLTP/test 6,5 – 7,8 /7,7 l/100km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10
- Batožinový priestor: 520 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov