Škoda Octavia Pro: Model zo Šanghaja je dlhší
Nová Škoda Octavia Pro využíva emotívny design európskeho modelu.
Vozidlá mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto vyrába v Číne s licenciou spoločnosť Saic Škoda. A práve dielom šanghajskej fabriky je upravená štvrtá generácia českého modelu Škoda Octavia, ktorá však pod názvom Škoda Octavia Pro bude predávať výhradne na čínskom trhu.
Model ako keby kopíroval klasickú vlani predstavenú Octaviu, avšak úprava pre trh v najľudnatejšej krajine na našej planéte tu je. Škoda Octavia Pro má dlhší rázvor a celkovo aj väčšiu dĺžku, vďaka čomu dostáva model väčší náskok oproti stále predávanej tretej generácii. Medzi ďalšie úpravy možno zaradiť dizajnový jazyk ladený do verzie RS. Nájdeme tu napríklad nárazníky v štýle RS kombinované s tmavou strechou aj spätnými zrkadlami, veľké 18-palcová kolesá z ľahkých zliatin a ďalšie detaily.
Interiéru dominuje 12-palcový displej, virtuálny kokpit či na prianie head-up displej. O pohon sa stará motor TSI s výkonom 150 koní. Na Slovensku, a dokonca ani v Českej republike, však tento model samozrejme nekúpite. V porovnaní s novou generáciou vozidla Octavia uvedenou v Európe v vlani má čínska verzia o 44 milimetrov dlhší rázvor a celkovo je dlhšia o 64 milimetrov. Dĺžková výhoda modelu Octavia Pro sa stáva ešte zreteľnejšia pri porovnaní so sériou Octavia tretej generácie, ktorá v Číne tiež zostáva v predaji.
Nová Škoda Octavia Pro využíva emotívny design európskeho modelu, prednú a zadnú časť má v štýle športovej verzie Octavia RS. Dodáva sa s inovatívnymi asistenčnými systémami a najmodernejším infotainmentom s 12-palcovým centrálnym displejom. Z modelu Škoda Octavia sa v Číne predalo už viac než 1,4 miliónov kusov, takže je to kľúčový model české značky na najväčšom jednotnom trhu nielen v Ázii. Nový model sa môže pochváliť rázvorom predĺženým o 44 milimetrov na celkových 2730 milimetrov.
Vďaka tomu sa ďalej zväčšuje už tak veľkorysý priestor interiéru európskej verzie modelu Octavia a nový variant sa stáva skutočným priestorovým kráľom. Ich celková dĺžka vzrástla o 64 mm na 4753 mm a Škoda Octavia Pro je tak o 78 mm dlhšia než Octavia tretej generácie, ktorá sa bude v Číne naďalej predávať súbežne s novinkou. Nová čínska Octavia používa rovnaký emotívny design ako európska Octavia štvrtej generácie. Vyniká skulpturálnymi prvkami, precíznymi líniami a modernými, čistými plochami. Celkovo sa jedná o automobil, ktorý svojimi líniami evokuje tvary kupé.
Dynamický vzhľad modelu Octavia Pro podtrhujú predné a zadné nárazníky v štýle športovej verzie Octavia RS. Predné aj zadné svetlomety majú ostré rysy s typickými kryštalickými prvkami značky Škoda a sú štandardne vybavené technológiou LED. Viacúrovňový prístrojový panel, 12-palcový displej a head-up displej na prianie. Novej architektúre interiéru modelu Octavia Pro dominuje viacúrovňový prístrojový panel a samostatne umiestnený centrálny displej s rôzne farebnou plochou pod ním, pripomínajúci obrysy masky Škoda. Dotykový displej má uhlopriečku obrazovky 12 palcov.
Vďaka stálemu pripojeniu k internetu poskytujú infotainmenty najnovšej generácie prístup k mnohým mobilným online službám. Ďalším digitálnym a individuálne prispôsobiteľným systémom je na želanie dostupný virtuálny kokpit s uhlopriečkou obrazovky 10,25 palce. Je možné ho doplniť head-up displejom, ktorý premieta na čelné sklo do vodičovho bezprostredného zorného poľa údaje, ako sú aktuálna rýchlosť, navigačné pokyny, dopravné značky a aktivované asistenčné systémy. Multifunkčný športový volant je trojramenný, s tlačidlami a rolovacími ovládačmi.
Model Octavia Pro ponúka tiež mnoho sofistikovaných komfortných prvkov, ako sú napríklad predné sedadlá, ktoré okrem vyhrievania a elektrického polohovania ponúkajú tiež ventiláciu, či elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru. Inovatívne asistenčné systémy, vynikajúca bezpečnosť na ceste a DSG s technológiou shift-by-wire. Škoda Octavia Pro je vybavená inovativnými asistenčnými systémami, napríklad funkciou varovania pri vystupovaní, ktorá cestujúcich pri otváraní dverí upozorňuje na vozidlá a cyklistov blížiacich sa zozadu.
Nový model poskytuje šoférom asistenciu pri udržovaní a zmene jazdného pruhu a v prípade potreby zaháji aj núdzové zastavenie. V ponuke nechýba ani adaptívny tempomat. K bezpečnému ovládaniu automobilu prispieva rovnako pokročilá viacprvková náprava, ktorej naladenie ťaží z technických znalostí skupiny Volkswagen. Pohon zaisťuje efektívny motor 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiaci momentom 250 Nm, spojený so sedemstupňovou prevodovkou DSG s technológiou shift.by-wire. To znamená, že pri výbere prevodového stupňa malým ovládačom na stredovej konzole komunikuje systém s prevodovkou elektronicky, nie mechanicky.
Mimochodom, názov Octavia je odvodený z latinského slova „octavia“ („ôsmy“). Pôvodná Octavia predstavená v roku 1959 dostala toto meno, pretože sa jednalo o ôsmy povojnový model značky Škoda. V roku 1996 predstavila Škoda modernú verziu vozidla Octavia, ktoré sa od tej doby stal najpredávanejším a najznámejším modelom značky s viac než 6,8-miliónmi predaných kusov. V Číne číslo 8 predstavuje nekonečno a je považované za obzvlášť šťastné. Vďaka tomu je obľúbeným číslom mnohých obyvateľov Číny, ktorá mala v minulom roku podľa informácii Medzinárodného menového fondu ako jediná krajina na svete zaznamenala ekonomický rast (2 %).
-jj-, zdroj a foto: Škoda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov