Nový Peugeot 208 sme mali v rukách už v niekoľkých verziách. Tentoraz sa nám do rúk dostal v elektrickej verzii a ak si vravíte, že je to stále to isté auto, tak vedzte, že ani zďaleka nie. Elektrická dvestoosmička sa od konvenčných súrodencov opticky skutočne odlišuje iba v detailoch. Mriežka na prednej maske má v prípade elektromobilu farbu ako zvyšok karosérie a na zadnom stĺpiku sa vyníma písmeno e. Základné poznávacie znaky v podobe oblej siluety, full-LED svetiel pripomínajúcich tesáky leva i zadných „pazúrov“ zostali rovnaké.
Pocit luxusu
Interiér je vo verzii s označením GT ukážkou toho, aký pokrok v poslednej dobe urobili autá zo segmentu B. Prevládajú v ňom extravagantné tvary prístrojovej dosky, ako aj rozmerný 3D prístrojový štít v kombinácii s 10-palcovou dotykovou obrazovkou. Z dizajnového hľadiska krásne spracovaný interiér však mierne zaostáva vo funkčnosti. Animácie v ultramodernej kaplnke pred vodičom sú efektné, no zbytočne zdĺhavé, miestami dokonca trhavé a ťažšie čitateľné. Keď som si zvykol na obľúbenú formu zobrazenia údajov, informácie o dojazde či toku energie som dokázal odlíšiť pomerne hladko. Pochváliť musím športový tvar sedadiel vo verzii GT, ktoré ponúkali výrazné bočné vedenie a v kombinácii látky a kože mi sadli ako uliate. Kritiku si naopak neodpustím pri hodnotení výhľadu šikmo dopredu. A-stĺpik je konštruovaný trochu nešťastne a z mestského auta by mohol byť o niečo lepší výhľad. Tento neduh mi v Peugeote vynahradila bohatá výbava s prvkami ako adaptívny tempomat, bezdrôtová nabíjačka na smartfón či dvojica USB portov – jeden USB-C a jeden klasický.
Radosť šoférovať
Všetky malé elektromobily z koncernu PSA zdieľajú podvozkovú platformu s názvom e-CMP, ktorá je prispôsobená tomu, aby v podlahe mohol byť uložený akumulátor a už som ju chválil v novej Corse-e. Batéria má v Peugeote kapacitu 50 kWh (z toho je 45 kWh využiteľných), tvar písmena H a je uložená pod podlahou. To znamená, že neukrajuje z vnútorného priestoru a navyše reálne prispieva k vyváženým jazdným vlastnostiam. Auto príjemne žehlí priečne nerovnosti, hoci tlmiče sú nastavené tuhšie. Kvitujem aj nízku úroveň hluku v kabíne, kde sa konštruktérom podarilo eliminovať aerodynamický šum i zvuk odvaľovania kolies. Prevádzková hmotnosť elektrického Peugeotu sa pohybuje na úrovni 1,5 tony a jeho váhu cítiť najmä v zákrutách. Dvestoosmička jazdí dobre a na ceste pripomína malú motokáru, no v zákrutách rýchlejšie narazí na limit pri nedotáčavosti. Počas jazdy mi asi najviac prekážalo, že som ako vodič nemal žiaden cit na brzdovom pedáli.
Dojazd rýchlo klesá
Elektromotor v dvestoosmičke dosahuje výkon 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 260 Nm. Malý Peugeot tak dokáže slušne rozhýbať predovšetkým v športovom režime, keď má k dispozícii plný výkon. V praxi je dobre využiteľný hlavne v mestských podmienkach, kde rýchle a pohotové štarty zohrávajú dôležitú úlohu. Maximálny dojazd elektrického Peugeotu 208 je na papieri 340 km. Samotný výrobca hovorí o ročnom priemere okolo 275 kilometrov v závislosti od poveternostných podmienok. Ja som s dvestoosmičkou strávil množstvo kilometrov aj na diaľnici, kde už dojazd nie je taký oslnivý. Vo finále však musím uznať, že Peugeotu sa podarilo skonštruovať príjemný mestský elektromobil, ktorý sa medzi súčasnými konkurentmi určite nestratí.
Stručne
Čo treba uznať
- Ideálne vyvážené jazdné vlastnosti.
Čo nám chýbalo
- Vyšší dojazd pri jazde mimo mesta.
Čo nás prekvapilo
- Výborný tvar a vypracovanie sedadiel.
Peugeot-208 GT
- Cena (základ / test) 29 390 / 31 290
- 4 roky alebo 60 000 km
- Na akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136k) pri n. u. ot.min-1 , max. krútiaci moment 260 Nm pri n. u. ot.min-1 Emisie CO2 0 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax= 150 km/h, spotreba výrobca/test 16,9 kWh /17,8 kWh /100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 309 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov