Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Lexus IS 500 F SPORT – Náhrada za „F-ko“ je tu a je poriadne ostrá!

Lexus IS 500 F Sport. Auto, ktoré asi nikdy na vlastné oči neuvidíme v Európe. Nič ma nemrzí viac, ako fakt, že Lexus sa pomaly z Európy sťahuje a zvyšnému svetu (rozumej Amerike) priniesol túto perlu na kolesách.

Pohon V8 sa vracia k modelu Lexus IS, tak ako avizovali už pred dvomi rokmi. Návrat k dnes už „starému“ modelu IS F je v  model IS 500 poznačený atmosférický motorom 5,0l 2UR V8, aj keď teraz s výkonom 472 koní pri 7 100 ot./min!. Staršie ostré Fko malo 423 k. Navyše ostáva ako čistý zádohrab. Podľa tlačovej ide o prvé z novej rady vozidiel z divízie F SPORT Performance.

Pohonnú jednotku páruje rovnaká osemstupňová automatická prevodovka zo štandardného modelu IS, ktorej nechýbajú rôzne jazdné režimy. Novinka by mala akcelerovať na stovku za zhruba 4,5 sekundy.

Čo som rád, tak sa zachovali výfukový systém presne tak, ako bolo v „F-ku“ zvykom.4 dvojté koncovky určite spravia ten pravý orchester.

Exteriér dostal niekoľko drobných vylepšení, kapota sa zdvihla o cca 5 cm, predný nárazník a blatníky sa tiež upravili tak, aby sa do nich zmestil väčší motor. Model IS 500 má tiež prepracovaný zadný difúzor a exkluzívne 19-palcové disky z ľahkej zliatiny Enkei s desiatimi lúčmi.

Diskusia 2
  1. miro8 Používateľ hovorí

    Clanok super, az na jednu info. Lexus sa z Europy v ziadnom pripade pomaly nestahuje. Len prestava predavat modely, ktore europsky klient nekupuje v pozdovanom mnozstve. Europa je proste zemou kombicok a SUV a s tym zial asi v najblizsej dobe noc nespravime 🙁

    1. Marek PAUCO Používateľ hovorí

      Zdravím ťa. Ďakujem za pochvalu. Áno, sám mam Lexus IS a v podstate to je tak ako vravíš. Ja som to skôr myslel v kontexte článkov, ktoré robím a kde sa prezentujem ako zástanca tradičných karosérii (sedan, hb, coupé…), problémom je, že ľudia často volia falošný pocit bezpečia, nafuknutú karosériu a aj tak pôväčšine vozia za sebou len vzduch… Ale prestížnjšie je voziť vzduch v SUV ako v sedane či inej karosérii. Samo vyššie ťažisko pôžitku z jazdy tiež nepridáva, hoci sú autá, ktoré s tým veľmi statočne bojujú. A tým že už odišlo Geeso, aj Ieso, už v podstate Európe neexistuje prístupnejší model s pohonom zadnej nápravy…

Odpovedať na miro8
Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov