Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kia Ceed SW Plug-in Hybrid – Hybridná vernosť

Kia Ceed SW Plug-in Hybrid má jednoduchšie atmosférické srdce s implantovaným elektrickým kardiostimulátorom s predpokladom veľmi dlhého bezstarostného života.

Žiadaná jednoduchosť

Jednoduchší motor Kie bez prepĺňania tiež skôr osloví umiernenejšiu kategóriu vodičov, ktorí nepotrebujú naháňať sekundy na okruhu alebo mladé sukne, ale chcú vernú partnerku prevažne na krátke trasy, ktorá toho veľa k životu nepotrebuje, iba občasné napojenie na kábel. Viem si ju dokonca predstaviť aj ako firemné auto na kratšie trasy, aj keď sa jednoznačne viac teší na rodinnú pohodu.

Cez okno

Chválim aj možnosť sledovania úrovne nabitia batérie cez čelné okno. Na vrchu palubnej dosky je zelený indikátor nabíjania. Podľa neho som vedel pri domácom nabíjaní určiť, či sa auto ešte nabíja, aký je približný stav alebo či už je nabité. Samozrejmosťou je zobrazenie údajov o nabíjaní na digitálnej prístrojovej doske. Pri nabíjaní s výkonom 3,3 kW bude nabíjanie trvať 135 minút v bežných domácich podmienkach viac.

Priestor musel ustúpiť

Hybridná sústava si vyžiadala aj ukrojenie z kufra. Konkrétne je menší o 160 litrov. Nedá sa povedať, žeby to nejako prekážalo, stále je dobre členený a objemný. Po sklopení sedadiel má rovnú podlahu. Bežný používateľ si zmenšenie opticky ani len nevšimne a aj ja som musel rozdiely podľa fotiek hľadať. Z dôvodu ťažšej sústavy, ktorej batérie sú umiestnené pod zadnými sedadlami, pri miernom naložení zadná časť auta viditeľne poklesne a to aj napriek odlišne naladenému podvozku. Ten musí zvládať vyššiu záťaž, ktorá vždy predstavuje viac ako 130 kg v porovnaní s prepĺňanou zážihovou 1,4-kou. Pri väčšom zaťažení nezabudnite manuálne prestaviť LED predné svetlomety do nižšej polohy, aby ste protiidúcich neoslepovali.

Jazdí aj za málo

Nasimulovali sme si jazdu medzimestami vzdialenými od seba 25 km. Občasné predchádzanie, primeraná rýchlosť podobná tempu v špičke a spotreba sa ustálila na zaujímavých 2,3 l/100 km a z plne nabitej batérie ubudlo približne 25 %. Iná situácia nastáva na dlhých cestách s diaľnicami, kde je výsledný priemer spotreby znateľne vyšší, ale so zmenšenou 37-litrovou nádržou prejdete jednosmerne cez celé Slovensko, čiže viac ako 500 km.

Zaujala ma aj intenzita rekuperácie, keď pri zjazde z frekventovaného horského priechodu  sa systém dokázal sám nabiť z 0 takmer na 50 % v režime Sport, ktorý okrem iného auto viac nabudí.

Jednoduchý spaľovací motor a dlhá záruka môžu pri kúpe zavážiť!

Slabším, ale postačujúcim článkom je priškrtený motor s priamym vstrekovaním. Ten pri naloženom aute v dlhom diaľničnom stúpaní nemá dosť energie a keď dvojspojková prevodovka podradí, tak otáčky vyletia blízko k obmedzovaču. Osobne som radšej voličom prevodovky manuálne preradil na vyšší stupeň, a to aj za cenu poklesu aktuálnej rýchlosti.  

                 

Čo treba uznať        

  • V športovom režime pomerne živé.

Čo nám chýbalo      

  • Viac sily pri dlhom stúpaní.

Čo nás prekvapilo   

  • Akčné asistenčné systémy.

Minitest: Kia Ceed 1,0 T-GDi je lepšia než iba dostačujúca

Kia CEED SW 1,6 GDi 6-DCT Plug-in Hybrid PLATINUM

Cena a záruka:

  • Základ/test  31 490 / 35 440 €

Všeobecné záručné podmienky:

  • 7 rokov 150 000 km.

Motor:

  • Atmosférický zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 580 cm3, max. výkon 77 kW (105 k)  pri 5 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 147 Nm pri 4 000 ot.min-1, elektromotor 44 kW (60 k), max. krútiaci moment 170 Nm, kombinovaný výkon: 104 kW (141 k) max. krútiaci moment sústavy 265 Nm. Emisie CO2 113 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 10,8 s, Vmax = 168 – 195 km/h (podľa stavu nabitia batérií), spotreba výrobca WLTP/test 5,0 /6,5 l/100km.

Ikonky

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 437 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov