Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Waberer’s – Klub problémových profi vodičov mení majiteľa

Waberer's je spoločnosť, ktorú pozná dosť užívateľov internetu najmä vďaka vtipným fotkám a videám zaseknutých či poškodených kamiónov. Tento trend má skutočne silnú základňu a fotky či videá žlto-modrých kamiónov v problémoch majú miliónové dosahy! Samozrejme, nechceme sa nikoho dotknúť, uraziť, alebo na niekoho atakovať, je to naozaj ťažká práca, len konštatujeme to, ako ich na sociálnych sieťach vníma verejnosť.

Maďarsko-americká investičná skupina Indotek Group sa rozhodla kúpiť 24 % Wabereru. Táto transakcia má byť dokončená do konca prvého štvrťroka 2021. Zmluva navyše poskytne možnosť nákupu ďalších 48 % akcií, ak Indotek Group prejaví v dohľadnej dobe záujem. V praxi teda hrozí, že jedna z najväčších firiem zmení vlastníka, keďže nový vlastník môže nadobudnúť až 72 %.

Všetky vyššie uvedené akcie má predať súčasný hlavný vlastník spoločnosti, t.j. Maďarský investičný fond Mid Europa Partners. Prepravcu sa ujal v roku 2016, pôvodne v ňom mali 97 %. akcii. Neskôr rozhodli ísť s akciami na  burzu a celkovo im ostalo v rukách spomínaných 72% akcií.

Kým sa pred rokmi ešte skloňovalo rozšírenie spoločnosti hlavne do Poľska, teraz to nevyzerá vôbec ružovo. Spoločnosť, a nie je sama, začala trpieť obrovskými finančnými stratami, ktoré zatiahli mračná nad jej budúcnosťou.

V Maďarsku sa začal proces predaja spoločnosti Waberer’s, základne slávneho Hungarocamionu!

Novou špecialitou spoločnosti Waberer’s je kontraktná logistika, prevádzka na pevných linkách, slúžiaca hlavne stálym zákazníkom, a tiež aj vnútroštátna doprava. Ich vozový park sa tiež  výrazne zmenšil (pravdepodobne nestíhali splácať lízingy, tak ako veľa ďalších dopravcov) a teda aj množstvo vodičov prišlo o prácu.

Historické okienko

Waberer’s roky patril zakladateľovi, maďarskému podnikateľovi menom György Wáberer, ktorý najskôr prevzal menšiu štátnu spoločnosť Volán Tefu, ktorá sa špecializovala na vnútroštátnu dopravu. Ako správne tušíte, písali sa 90. roky minulého storočia. Potom v roku 2002 pán Wáberer do svojho portfólia pridal medzinárodného štátneho dopravcu Hungarocamion. A keď fúziu dokončil, spoločnosti zjednotil pod názov Waberer’s International.

Nová spoločnosť rozširovala svoj vozový park veľmi rýchlo a žlté a modré súpravy sa stali neoddeliteľnou súčasťou európskych diaľnic. Táto pokračovalo aj po akvizícii spoločnosťou Mid Europa Partners, keď György Wáberer prestal priamo riadiť spoločnosť. V tom čase získali aj jedného z najväčších poľských dopravcov – firmu LINK.

Pred 2 – 3 rokmi sa však začali objavovať hlasy, že Waberer’s jednoducho investoval veľa a zbytočne. Flotila sa ukázala byť taká veľká, že pre spoločnosť bolo ťažké udržať ziskovosť s rastúcimi nákladmi. Prezident sa teda opäť zmenil, tentoraz ho vymenili za Nemca z DHL, ktorý mal byť špecialistom na prekonanie zložitých finančných situácií. Zredukovali flotilu, obmedzili investície, ale výstup z finančného sklzu aj tak neprišiel. Začiatkom tohto roka stratili akcie spoločnosti ďalších 30%, a práve vtedy sa objavili prvé výrazné šumy o predaji spoločnosti.

Foto: Waberers

Video: Youtube

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov