Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Volkswagen Golf GTI Clubsport – Sánka dolu!

Volkswagen Golf GTI Clubsport. Očakával som výkonnejšiu verziu Golfu GTI, ale nečakal som, že to bude tak skoro. Predtým, ako si prví zákazníci stihli vychutnať verziu s výkonom 245 koní, už dostávajú alternatívu v podobe 300 koňového Clubsport-u.

Myslím si, že na Golf GTI s motorom s výkonom 245 k sa obrátili iba naivní resp. nedočkaví zákazníci, ktorí verili, že už dlho nepríde silnejšia zmena.

Zmena prišla pomerne skoro a musím uznať, že Volkswagen ma prekvapil, ako rýchlo predstavil model Clubsport. Siedma generácia debutovala na trhu vo verzii  GTI v roku 2013 s výkonom motora 220 k alebo 230 k vo variante Performance. Jednou z možností bol aj Golf R s motorom s výkonom 300 koní, ale nie každý by chcel hot hatch s pohonom všetkých kolies. Tí, ktorí si cenia silný, ale puristický hatchback s predným náhonom, si museli počkať do roku 2016 na model Clubsport s jednotkou s výkonom 256 koní alebo na limitovaný Clubsport S s motorom s výkonom 310 koní. Nový Clubsport debutuje pred koncom roka. A čo má – okrem motora – zaujímavé?

Keď si objednáte športové auto resp. hot-hatch, obvykle sa zameriate na najlepšiu verziu. Samozrejme, výnimka sa nájdu…

Čo má Golf VIII GTI Clubsport?

Ak máte v úmysle jazdiť na Golfe GTI denne, vyberte si bežnú verziu a prípadne po záruke si zvýšte výkon svojpomocne v tunerskej dielni. Clubsport je totiž ešte športovejší a je určený pre ľudí, ktorí oceňujú najlepší výkon v každom zmysle slova výkon.

Motor 2,0 TSI s výkonom 300 k reaguje rýchlejšie na plynový pedál a je spárovaný výhradne s automatickou prevodovkou DSG7. Okrem toho generuje krútiaci moment 400 Nm, čo si pri pridávaní plynu vyžaduje veľkú pozornosť.

Predná náprava má samozrejme elektrohydraulický samosvorný diferenciál, ktorý umožňuje stlačiť plyn na výjazde zo zákruty a zrýchliť z 0 na 100 km / h za „menej ako 6 sekúnd“. Škoda, že nie je zatiaľ určená presná hodnota akcelerácie.

Odpruženie je znížené o 15 mm a je vybavené adaptívnymi tlmičmi. Zmenila sa aj geometria náprav orientovaná k vyššej rýchlosti v zákrutách na úkor jazdného komfortu na bežných cestách. Riadenie je ešte priamejšie, brzdy sú efektívnejšie a štandardná veľkosť pneumatík je 225/40 R18. Auto má samozrejme tiež zmenený vzhľad exteriéru a interiéru, ale môžete si ich sami pozrieť a vyhodnotiť vo fotogalérii.

Zdroj: VW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov