Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Peugeot 508 Sport Engineered – konečne TGV na cesty

Peugeot roky nemal skutočne rýchly sedan. Posledný rýchlik bol model 405 T16 v 90. rokoch. Po 25 rokoch prichádza zmena a na vrchol potravinového reťazca sa postaví dlho očakávaný Peugeot 508 Sport Engineered.

Roky kládli dôraz na hot-hatche. Každopádne snažili sa aj o vyššiu triedu, ale do výroby nikdy nič silnejšie ako benzínová 3,0 V6 s cca 207k dekády neprišlo v strednej triede sedanov alebo kombíkov. Škoda, že sa do výroby nedostal model Peugeot 607 Pescarolo.

Po sérii dlhých oznámení, fotografií a predprodukčných konceptov Peugeot konečne predviedol produkčnú verziu modelu 508 Sport Engineered. Tento plug-in športový hybrid je najvýkonnejším cestným modelom v histórii značky! Konečne bude 508čka jazdiť tak, ako vyzerá. Teda aspoň dúfame. Do predaja sa dostane začiatkom budúceho roku.

Športový model, ktorý využíva výhody spaľováku a elektrického pohonu, bude v ponuke tak pre sedan ako aj pre kombi. Prvé kusy sa majú do showroomov dostať už začiatkom roku 2021.

Výkon 360 koní a maximálny krútiaci moment 520 Nm sú nepochybne pôsobivé parametre. Vďačíme za to kombinácii “len” 1,6-litrového preplňovaného motora, ktorý posiela silu na predné kolesá + elektromotor a s ďalším elektromotorom, ktorý sa bude starať o kolesá zadnej nápravy.

Sústava umožňuje dosiahnuť prvú stovku iba za 5,2 s a šprintovať max na 250 km/h. Samozrejme, ako sa na plug-in hybrid patrí, automobil môže využívať aj plne elektrický jazdný režim. Plne nabitá batéria s kapacitou 11,5 kWh umožní prejsť na elektrinu asi 42 km.

To, čo odlišuje verziu Sport Engineered od sériovej 508, je podvozok – adaptívne tlmiče, širší rozchod kolies a účinnejšie brzdy so 4-piestikovými strmeňmi pomôžu vyťažiť z hybridného pohonu maximum. Dôležité sú aj 20-palcové disky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.

Stylisti sa nesnažili zakryť drsnosť tejto verzie. Šedý lak je veľkým kontrastom k svetlozeleným vložkám a zapadá do aerodynamického balíka, ktorý obsahuje nielen predný nárazník, ale aj dosť veľký difúzor.

V kabíne nájdeme športové sedadlá potiahnuté Alcantarou a kožou, audiosystém od Focal a samozrejme rozsiahle multimédiá založené na dvoch obrazovkách s uhlopriečkou 12,3 a 10 palcov s jedinečnou grafikou vyhradenou pre túto športovú verziu

Zdroj a foto: Peugeot

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov