Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Spaľovacia Škoda Octavia RS ako novodobý slovenský sen

Nehnevajte sa na mňa, ale Škoda Octavia RS nikdy nebola vyslovene športové auto. Áno, bola a je rýchla, poskytuje aj radosť z jazdy, vždy však bola do určitej miery každodenným mimoriadne obľúbeným kompromisom. Aj keď pripúšťam, s pár externými úpravami mohla byť v každej generácii pekelne rýchla.

Nová verzia modelu Octavia RS debutovala pred pár mesiacmi ako plug-in hybrid. Teraz sa k ponuke pridávajú aj tradičné pohonné jednotky TDI a TSI, čo určite zvýši záujem o tento model.

Nová Octavia RS už pekných pár dní nie je žiadnym tajomstvom. Samotný ostrejšie naladený model predstavili ešte v prvom štvrťroku 2020 s výkonom 245 k. V tom čase však Česi avizovali aj plány na rozšírenie ponuky aj o klasické spaľovacie motory. Svoje slovo dodržali a práve teraz priniesli verzie  TSI a TDI.

Žiadne prekvapenie sa však nedeje. Pod kapotou nájdeme dobre známu koncernovú techniku. Dvojlitrový TSI motor, parametrami známy z predchádzajúcej generácii RS 245, má výkon 245 koní a maximálny krútiaci moment 370 Nm. Objednať si ho budete môcť iba v tandeme s pohonom predných kolies. K tomuto motoru sa viaže aj 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo príplatkový automat DSG. Výkonové parametre sú tiež zaujímavé. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 250 km/h.

Tí, ktorí chcú jazdiť efektívnejšie s menším vírom v peňaženke a nádrži, si budú môcť zvoliť naftovú verziu, konkrétne 2.0 TDI motor s výkonom 200 k s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm.

Je zaujímavé, že automatickú prevodovku dostane ako štandard a tí, ktorí majú záujem, si budú môcť zvoliť voliteľný pohon všetkých kolies. Čo je však zaujímavé, papierové hodnoty vôbec za benzínom výrazne nezaostávajú. Akcelerácia z 0-100 km/h len za 6,8 s a max. rýchlosť  243 km/h znamená, že drvivá väčšina predaných kusov bude mať pod kapotou túto motorizáciu.

Z hľadiska vzhľadu alebo iných technických riešení je to Octavia RS, ktorú poznáme už niekoľko mesiacov. Má progresívny systém riadenia, podvozok znížený o 15 mm v porovnaní so sériou a voliteľnými adaptívnymi tlmičmi. Za zmienku tiež stojí, že vo verzii TSI nájdeme diferenciál so samosvorom.

Ceny novej Octavie RS ešte nie sú známe, ale to sa zmení nadchádzajúcich mesiacoch. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú v roku 2020.

Zdroj a foto: Škoda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov