VW Arteon: Shooting Brake, verzia R aj plug-in hybrid
Nemecká automobilka Volkswagen prezentovala vo svetovej premiére nový model Arteon. Luxusná limuzína je teraz dostupná v karosárskej verzii Shooting Brake a verziách R a plug-in hybrid.
Jedna modelová rada, dva varianty. Volkswagen predstavuje nový model Arteon a súčasne prezentuje aj druhú karosársku verziu – nový Arteon Shooting Brake. Ide pritom o úplne novú interpretáciu konceptu kombi Variant. Všetky nové plody technického vývoja nachádzajú uplatnenie pri oboch karosárskych verziách. Medzi technické novinky patrí tiež plug-in hybridný pohon, ponúkaný pre Arteon prvýkrát. Dojazd v režime výhradne elektrického pohonu je pri tejto verzii 55 km, ťakže mnohí šoféri modelov Arteon eHybrid a Arteon Shooting Brake eHybrid1 budú prekonávať svoje obvyklé vzdialenosti v každodennej premávke s nulovými lokálnymi emisiami.
Arteon v oboch verziách ako sedan so splývajúcou zadnou časťou alebo Shooting Brake patrí medzi prvé modely svojho druhu, ktoré budú vo vyššej strednej triede k dispozícii ako plug-in hybridy. Za zadnými sedadlami modelu Arteon Shooting Brake je k dispozícii objem batožinového priestoru 565 litrov, pokiaľ sa naloží náklad len do výšky operadiel zadných sedadiel a krytu batožinového priestoru. Pri využití dĺžky interiéru až k operadlám predných sedadiel vzrastie objem batožinového resp. úložného priestoru na 1632 litrov. Ložná plocha má v oboch prípadoch maximálnu dĺžku 2,09 m (až k predným sedadlám).
Spektrum technických noviniek zahŕňa okrem oblasti pohonu tiež ďalšie asistenčné systémy IQ.Drive. Novinkou v tejto modelovej rade je na želenie dodávaný „Travel Assist“. Systém umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlostí od 0 km/h do 210 km/h. „Travel Assist“ zreteľne zvyšuje komfort najmä pri jazdení v dopravných kolónach v meste. Súčasťou asistenta „Travel Assist“ je adaptívny tempomat „ACC“ s predvídateľnou reguláciou rýchlosti jazdy. Automatické udržovanie bezpečného odstupu reaguje primeranou úpravou rýchlosti jazdy na obmedzenie rýchlosti jazdy, hranice obce, zatáčky, kruhové objazdy a križovatky.
Medzi funkcie systému „Travel Assist“ patrí rovnako asistent pre jazdu v jazdnom pruhu „Lane Assist“ s udržovaním vozidla uprostred jazdného pruhu a asistent pre núdzové brzdenie „Front Assist“ s rozpoznávaním chodcov. Zdokonalená je aj zadná kamera „Rear View“ (výbava na želanie), ktorá teraz poskytuje navyše okrem iného „Cornerview“ (pozn. rozšírenie obrazu z kamery na displeji informačného a zábavného systému z 90 stupňov na širokouhlé snímanie v rozsahu 170 stupňov) a špeciálny „náhľad na príves“ (pohľad zhora pre ľahšie pripojenie prívesu).
-jj-, zdroj a foto: Volkswagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov