Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Corsa 1,5 CDTI je roztomilou grobiankou

Opel Corsa F je v poradí 6. generáciou populárneho malého mestského auta. Corsa je však úplne iná ako všetky doteraz vyrábané predchodkyne. Má totiž francúzsky rodokmeň.

Opel sa dostal do situácie, ktorá ortodoxných fanúšikov značky nenadchýna. Po fúzii s koncernom PSA totiž veci nabrali rýchly spád. Dobrovoľne nasilu sa delí o svoju techniku s Francúzmi.

Roztomilý dizajn

Každému musí byť jasné, že v rámci šetrenia niektoré diely či celé systémy majú modely rovnaké. V porovnaní s dnes už koncernovými súrodencami si Corsa ponechala konzervatívnejšie tvary. Má svoj štýl, výrazne dynamickejší než ktorákoľvek generácia doteraz. A štýl je pri mestských autách veľmi dôležitý, sú totiž často vyhľadávané mladými dámami a tie si predsa dajú záležať na dizajne. Prednej časti dominuje široká predná maska, ktorá plynule prechádza k línii predných svetlometov. V prednom nárazníku sú horizontálne umiestnené úzke kryty s malými hmlovkami, ktorými sekunduje rozmerná mriežka nárazníka. Z profilu ma zaujala tenká lišta v C-stĺpiku, ktorú poznáme aj z iných modelov značky. K nej je opticky čiernou farbou pripojený aj decentný spojler piatych dverí s integrovaným brzdovým svetlom s bielym krytom. Tomu na spodnej hrane nárazníka sekunduje centrálne umiestnená zadná hmlovka. Po krajoch nárazníka osadili vertikálne odrazové sklíčka.

Nemecký znak, talianske meno, francúzske korene, vyrábané v Španielsku. Aj taká je nová Corsa F. 

Prioritne pre dvoch

Ako väčšina zástupcov v tejto triede, aj Corsa je primerane určená cestujúcim vpredu. Tu je priestoru naozaj dosť. Dokonca sa nemôže nik sťažovať, že má málo priestoru na koleno v oblasti stredového tunela. Vpredu sa na štandardných sedadlách sedí pohodlne, a to aj s výškou nad 180 cm. To s tým kolenom však platí iba pre sedenia za volantom. Spolujazdcovi obmedzuje priestor pre koleno vypuklý stredový panel. Čím vyššia postava vpredu, tým logicky menej miesta vzadu. Pre menšie, ale aj dospievajúce deti však úplne postačujúce. Ovládanie prvkov výbavy je iné ako v konkurenčných modeloch. Palubný počítač sa ovláda otočným krúžkom na páčke smeroviek, vyhrievaný volant sa zapína stredným tlačidlom na ľavej strane multifunkčného volantu. Je nezvyčajne zakomponovaný medzi ovládanie tempomatu alebo obmedzovača rýchlosti. Po pár neželaných omyloch si na to určite každý zvykne. Značne zošikmený a k vodičovi mierne natočený multimediálny systém má jednoduché ovládanie. Veľmi zaujímavo je riešená vrchná časť palubnej dosky. Tá je odetá do vzorov malých trojcípych hviezd. Odkladaciu skrinku pred spolujazdcom, ktorá je navyše prekvapivo hlboká, delí dvojdielna lišta v tmavej metalizovanej farbe a jednoduchej striebornej. Potešili aj podsvietené priehradky, či už pod panelom klimatizácie alebo v predných dverách.

Malý diesel

Malé mestské auto s naftovým motorom už veľa automobiliek neponúka. V Corse je v ponuke iba jedna vznetová motorizácia. A práve tá nám klepkala pod kapotou. Ide o jediný štvorvalcový motor, ktorý v Corse aktuálne ponúkajú. Má objem 1,5 litra a označenie CDTI, ale je známejší ako BlueHDi. So svojimi parametrami poskytuje autu dostatočnú mieru dynamiky. Prekážal mi iba jeho miernejšie hrubší chod, resp. slabšie tlmenie. Prekvapila ma aj unifikácia klasického analógového prístrojového panelu. Ostal som doslova zarazený, keď som si uvedomil, že obmedzovač začína pracovať pri hodnote 6 250 ot.min-1. A to sa bavíme o vznetovom motore! Nechcel som tomu veriť. Až pri druhom detailnom pohľade som si všimol malú červenú čiarku pri 5 000 ot.min-1. Nuž dizajn na úkor funkčnosti. Točiť do takých vysokých otáčok však nemá zmysel a rovnako ani zbytočne podtáčať. Hlavica riadiacej páky má ostrejšie rôznorodé tvary. Mimochodom, motor CDTI je možné kúpiť iba s manuálnou prevodovkou, k benzínovým motorom sú dostupné aj automaty.

Športový podvozok

Čakal som auto, ktoré bude príjemne mäkké. Corsa však nastavením podvozka skôr pripomína hot-hatch. Z tvrdosti by som jej určite jednoznačne ubral. Aj pre 17-palcové disky Corse nerovnosti nevoňajú. Najmä tie priečne a dáva to posádke jasne najavo. Zato však dobre sedí na kvalitnom povrchu a snaží sa pasovať aj s ostrejšou jazdou. Corsa je ako stvorená do mesta. Dokazuje to jednoduchým ovládaním a svojou svižnou jazdou. Veď má iba o čosi viac ako 4 metre. Pri diaľničných tempách musíte rátať aj s hlukom na palube. Prichádza od kolies, od podvozka aj dverí. Výhrady mám aj k detekcii mŕtveho uhla. Systém upozorňoval len sporadicky a svetelný signál v spätnom zrkadle som si len málokedy všimol. Nebol vôbec výrazný. Zachraňovali to rozmerné spätné zrkadlá, cez ktoré sa dá veľmi dobre sledovať situácia v premávke. Naopak, v pozitívnom smere ma dostali predné Full LED svetlá. Ide o stredný stupeň svetlometov, ktoré sú už od druhého výbavového stupňa štandardom. Svietia naozaj perfektne. Komu by bolo náhodou málo, môže si priplatiť za Matrix LED. Už sa teším, kedy si ich budem môcť vyskúšať. Pochváliť musím aj systém udržiavania jazdného pruhu. Systém udržania jazdného pruhu stačí raz vypnúť. Systém štart-stop pri krátkom opustení auta necháva deaktivovaný. Čo mi liezlo doslova na nervy, bolo neustále spúšťanie klimatizácie, aj keď som ju predtým manuálne vypol.  

Drahé príplatky

Nami testovaný model bol veľmi dobre vybavený. Nechýbalo mi naozaj nič. Pri lustrovaní cenníka mi do oka padol stredný príplatkový multimediálny systém s navigáciou za 800 €  a aj balíček zadnej kamery, ktorý okrem iného obsahuje aj spomínanú detekciu mŕtveho uhla a 180° cúvaciu kameru. Stojí 750 €. Kamera má za tie peniaze veľmi slabé rozlíšenie na súčasné pomery. Sumárne za 1 550 € to je veľmi málo muziky za relatívne veľa peňazí. Čo ma však v cenníku zaujalo, boli predné masážne sedadlá, za ktoré treba priplatiť ďalších 1 900 €. Bohužiaľ, nami testovaný model ich nemal. Ktovie, aké sú…

 

Stručne

Čo treba uznať        

  • Zaujímavá vrchná časť palubnej dosky.

Čo nám chýbalo      

  • Plavnejší podvozok.

Čo nás prekvapilo   

  • Vysoká cena niektorých príplatkov.

 

Opel Corsa 1,5 CDTI 75 kW 6°MT Elegance

Cena a záruka:

  • Základ/test  9 990/19 100 €

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov alebo 150 000 km

Motor:

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov  1 499 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment  250 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 105 – 117 g/km

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 10,2 s, Vmax= 188 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 4,0 – 4,5 l/5,6 l/100km

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – nie
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 7,0
  • Batožinový priestor: 309 dm3
  • Čas na kolo – nemerali sme

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov