Ženeva 2020: BMW má dych berúce trojky
BMW pripravilo do Ženevy viacero noviniek. Verzia 330e prichádza ako kombi, čo je však hlavné, prichádza skutočne rýchla naftová verzia M340d.
Aj plug-in hybridy pribúdajú
BMW malo na ženevský autosalón sumárne pripravené 3 ďalšie plug-in hybridy. Technika pozostávajúca z benzínového dvojlitra a elektromotoru príde aj do rodinne založeného modelu Touring. K tomu si pripočítajte aj opciu pohonu oboch náprav.
Všetky verzie modelu BMW 330e bežne disponujú výkonom 185 kW (252 k). Avšak, ak si vodič zvolí športový režim, môže krátkodobo (10 s) zdvihnúť výkon na 215 kW (292 k). Krútiaci moment je 420 Nm. A ako tieto verzie jazdia? Najrýchlejší je sedan. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5,9 s, maximálka dosahuje hodnotu 230 km/h. Kombi na stovku potrebuje o 0,2 sekundy viac, a upaľovať dokáže len 220 km/h. Kým klasická verzia so štyrmi dverami prejde na jedno nabitie čistých 65 km, verzie s pohonom oboch náprav len 58 km, resp. v prípade kombi len 55 km. Čo sa akcelerácie týka, tak štvorkolkový sedan akceleruje za 5,8 sekundy, kombík za 6,2. Maximálna rýchlosť pre sedan s pohonom oboch náprav je 224 km/h, kombi o rovných 10 km/h menej.
Plug-in hybridný nový trojkový baworák má batériu s kapacitou 12 kWh. Celkový čas nabitia doplna je udávaný na 5,7 hodiny v bežnej elektrickej sieti. Pri použití špeciálneho zariadenia s názvom BMW i Wallbox by nabitie malo trvať o 2 hodiny menej.
Na záver ekologickejšej časti článku ešte dodáme, že naozaj netreba zabúdať, že hybridné ústrojenstvo si berie svoju daň v podobe menšieho batožinového priestoru.
Plnotučné naftové skoro „m-ko“
Na čo je však zvedavý každý fanatik bavorskej automobilky? Určite je ním nová ostrá verzia M340d xDrive. Skutočne silný a naozaj rýchly naftový zástupca má pod kapotou trojlitrový motor s výkonom 250 kW (340 k) a fenomenálnym krútiacim momentom 700 Nm. Vďaka tomu dokáže divy. Sedan akceleruje za 4,6 sekundy, kombi potrebuje 2 desatiny viac. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Motor je štandardne spárovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohon xDrive.
Tento skvelý naftový motor je vybavený 48-voltovým okruhom s integrovaným štartér-generátorom, ktorý dopuje výkon 8 kW (11 k). Jeho hlavnou úlohou je znižovať emisie a spotrebu. Tú uvádzajú v kombinovanom cykle do 6 litrov nafty na 100 km. Uvidíme, aká bude realita.
Lenže, k takejto porcii sú potrebné aj vynikajúce brzdy a ešte lepší podvozok. Za prednými štandardne dodávanými 18 palcovými diskami sa skrývajú kotúčové brzdy s priemerom 348 mm na ktoré sa opierajú brzdové doštičky cez 4 piestikové brzdiče. Zadné kotúče majú priemer 345 mm.
A ako rozlíšiť novinku na ceste? Nesmie chýbať športový bodykit, ktorý je prevzatý s ostrej benzínovej verzie. Avšak je tu malá efektná zmena. Všetky bronzové detaily sú po novom odeté do šedej farby.
Zdroj a foto: BMW
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov