Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Octavia: Taká nová, ako nikdy doteraz!

Škoda dnes večer predstavila v Českej národnej galérii v Prahe vo veľkolepom štýle najnovšiu generáciu slávnej Škody Octavia. My sme sa na ňu letmo pozreli.

Aktuálne vám prinášame prvé informácie a fotky z premiéry novej Škody Octavia IV. generácie. Na premiére sa nachádza aj predseda vlády Andrej Babiš.

V skratke

Čo môžeme zatiaľ povedať? Nová Octavia je už zvonka plná emócií a pokračuje v tom aj vo vnútri: po prvýkrát ponúka napr. head-up displej, systém zmeny prevodových stupňov shift-by-wire a ergonomické sedadlá s certifikátom šetrnosti voči chrbtici.

Široká je aj ponuka motorov, ktorá sa nevzdáva naftového pohonu. Samozrejme, nechýbajú ani benzínové motory a pohon na zemný plyn. Prelomovou novinkou pre značku Škoda je mild-hybridná technológia. V ponuke je aj plug-in hybrid.

Nová Octavia opäť narástla: na dĺžku o 19 mm (combi o 22 mm), do šírky o 15 mm. Jeden z tromfov Octavie, batožinový priestor sa zväčšil na 600 l, resp 640 l (combi).

Kto si ju kúpi ako prvý?

Škoda Octavia štvrtej generácie sa k prvým zákazníkom v Česku dostane ešte do konca tohto roka. Objednávky novej generácie najpredávanejšieho modelu značky začnú predajcovia prijímať na konci novembra, kedy zverejní tiež kompletný cenník.

Škoda predpokladá, že zhruba 40 % všetkých predávaných Octavií v tunajších končinách bude mať osadený zážihový motor, a to vrátane verzií s mild-hybridnou technológiou. Zhruba rovnaký podiel majú mať naftové verzie. Zostávajúce by sa mohlo a malo rovnomerne rozdeliť na verzie s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) a plug-in hybridným pohonom.

Motory a prevodovky

Octavia dostane pod kapotu preplňované benzínové aj naftové motory s objemom od 1,0 do 2,0 litra s výkonom až 204 koní. Ponuku dopĺňa variant s pohonom na zemný plyn (CNG), verzia s plug-in hybridným pohonom iV a tiež tzv. Mild hybrid Etec. U benzínových verzií 1,0 a 1,5 TSI v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG používa 48V remeňový štartér-generátor a lítium-iónový akumulátor. Je tak možné s úplne vypnutým spaľovacím motorom plachtiť, zhromažďovať energiu získanú rekuperáciou pri brzdení, alebo naopak využiť krútiaci moment elektromotora a zlepšiť tak dynamiku hnacieho ústrojenstva. Octavia je vôbec prvý model značky, ktorý ponúka ovládanie automatickej prevodovky DSG systémom shift-by-wire, to znamená radenie prevodových stupňov tak nepostupuje mechanicky, ale elektronicky.

Viac informácií a fotiek postupne dopĺňame.

Dalibor Klíma a Marek Pauco, foto: DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov