Bez rezervy necestujem!
Nedávno som testoval crossover, ideálny do mesta, hoci tlačové materiály ho vidia aj na nespevnených cestách. Povedzme, že s tým súhlasím. Obutý bol na efektných diskov s priemerom 19 palcov, najmä však do pneumatík s rozmerom 235/45 R19. Vozidlo na nich dobre vyzeralo i jazdilo.
Problém nastal, keď sa mi „pošťastilo“ dostať defekt, navyše na nešťastnom mieste zboku pneumatiky. Možno moja chyba (mesto a jeho obrubníky), možno nejaký dobrák, keďže som mal cudzokrajné EČV. To nemení nič na veci, že som musel konať. Miesto na rezervné koleso však zabral subwoofer audiosystému a na rad prišla opravná súprava. Napriek tomu, že som všetko robil podľa návodu, súprava nebola 100 % účinná a koleso stále púšťalo. Našťastie len trochu a keď som počas dňa dofukoval, vedel som sa aspoň presúvať. To je dôležité, aspoň kým zoženiete novú pneumatiku a prezujete. Mne sa to podarilo do druhého dňa, ale čo ak sa vám to stane na dovolenke, na diaľnici, v teréne? Čo ak dostanete defekt, ktorý s opravnou súpravou vôbec nezalepíte? Ja si myslím, že vtedy oželiete „prémiový“ audiosystém i marketingovú naháňačku za litrami batožinového priestoru. Jednoducho rezerva do vozidla patrí! Keď sa vydávate na dovolenku a máte takú možnosť, resp. máte v aute na to priestor, zaobstarajte si aspoň dojazdovú rezervu.
P.S. Na trhu nájdete aj modely s rezervným (aspoň dojazdovým) kolesom a dobrým audiom súčasne.
Autor: Martin Pavlík
Foto: amazon
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov