Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2019: VW Cargo e-Bike

Po medzinárodnom veľtrhu nákladných a úžitkových automobilov zaujala inovatívna nákladná cestná trojkolka s elektrickým pohonom Volkswagen Cargo e-Bike aj odbornú verejnosť na autosalóne v Ženeve. Rozhodne je to aj výzva pre budúcich mestských kuriérov na Slovensku!

Ultramoderné a odľahčené bicykle so sofistikovaných materiálov sa už stali príjemným rozšírením výrobného portfólia u viacerých renomovaných automobiliek. V móde sú aj elektrické dopravné prostriedky, ktoré predstavujú akýsi hybrid medzi klasickými bicyklami a ľahkými motorkami respektíve elektrickými skútrami.

Do tejto mozaiky tak zapadol v Ženeve nielen biely Cargo e-Bike, ktorý sa objaví na trhu už v lete tohto roku, ale aj napríklad elektrický bicykel Klement od Škoda Auto.  Nákladné elektrické „bajky“ prežívajú boom najmä v západoeurópskych trhoch v centrách veľkých miest. Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá bude ponúkať inovatívne automobily s nulovými emisiami v takmer všetkých segmentoch.

Hannoverská značka preto vyvinula svoj prvý nákladný „elektrobajk“. Inovatívna technika nakláňania a uprostred uložený elektromotor s výkonom 250 W (48 V) podporuje jazdca do rýchlosti jazdy až 25 km/h. Pohon a robustná konštrukcia nákladného cestného bicykla sú koncipované pre užitočnú hmotnosť až 210 kg vrátane jazdca. Výsledkom je progresívny dopravný prostriedok pre doručovanie zásielok a tovaru.

Výhodou tejto trojkolky sú okrem väčšej stability v porovnaní s tradičným bicyklom aj kolesá so systémom „pedelec“ (pedal electric cycle), ktorý jazdce podporuje pri šliapaní centrálne uloženým elektromotorom. Elektrický nákladný „bajk“ je tak ideálnym dopravným prostriedkom aj v mestských peších zónach. Energiu pre elektromotory poskytuje lithio-ionový akumulátor. Vpredu je elektrický nákladný „bajk“ vybavený dvoma kolesami.

Medzi nimi je nízko uložená úložná plocha, ku ktorej sa pripevní prepravný box s objemom nákladového priestoru 0,5 m3. Inovatívna kinematika prednej nápravy zaručuje, že sa prepravovaný náklad pri prejazdoch zákrutami nenakláňa spoločne s cestnou trojkolkou, ale zostáva stabilne vo vodorovnej polohe. Systém nakláňania je absolútnou novinkou tohoto cestného bicykla. Vyrábať sa bude v Hannoveri.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov