Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2019: Aston Martin AM RB 003 Coupe

To najpodstatnejšie hneď na úvod. Z uvedeného konceptu sa vyrobí len 500 exemplárov. Takže netreba preto prepadať žiadnym nádejam a v pokoji si môžete dočítať náš článok o elektrickom hyperšportiaku Aston Martin AM RB 003 Coupe.

Športové vozidlá Valkyrie a Valkyrie AMR Pro boli prvými modelmi, ktoré sú výsledkom spolupráce značiek Aston Martin a Red Bull Advanced Technolgies. Spoločný hetrik teraz zavŕšili projektom  003 s hybridným pohonom, ktorý patril medzi atrakcie na výstavisku Palexpo v Ženeve.

Najnovší hypoeršportiak nezaprie DNA svojich starších súrodencov, ale nie je tak výkonný. Navyše, je trochu prívetivejší pri jazde na bežných cestách, pričom kabína je zasa trochu priestrannejšia. Dvere v štýle monopostov LMP1 výrazne uľahčí nastupovanie a dokonca by nemal chýbať vo vozidle ani úložný priestor.

Podobné dizajnové prvky nezaprú, že vychádzajú z modelu Valkyrie. Takže menej pozorní motoristi by si oba modely mohlo ľahko pomýliť. Podoba je ale zámerná. AM-RB 003 z Valkyrie skutočne do veľkej miery čerpá, čo je zrejmé najmä pri pohľade na masívny predný spojler, gigantický difúzor a masívne použitie karbónu.

Pod kapotou by ste však márne hľadali hučiaci vidlicový dvanasťválec od firmy Cosworth. Prednosť totiž dostal preplňovaný elektrický agregát V6, ktorý vyvinula samotná automobilka Aston Martin. Motor pritom používa uzavretý olejový systém Nexcel. Ten je známy z modelu Vulcan, kde umožňuje výmenu oleja v priebehu 90 sekúnd.

Výkony zatiaľ automobilka nezverejnila. Novinkou vozidla je použitie technológie FlexFoil, ktorá bola pôvodne vyvinutá pre letecký priemysel. Jej použitie umožňuje meniť tvar zadného krídla bez toho, že by došlo k jeho naklapaniu – mení sa samotný jeho tvar.  Systém vyvinutý spoločnosťou FlexSys už vyskúšala a certifikovala NASA.

Model s pracovným názvom AM RB 003 dorazí na trh v produkčnej podobe koncom roku 2021, avšak v Ženeve vystavený hyperšportiak ešte nie je zďaleka hotový. Vývoj vedie ako hlavný inžinier Fraser Dunn, ktorému pomáhajú Matt Becker a testovací pilot Chris Goodwin. Aston Martin má nové Advanced Performance Centrum v Milton Keynes, kde sídli aj Red Bull Racing.

jj- 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov