Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Cadillac a elektrická éra

Koncern General Motors (GM) patrí medzi priekopníkov vo využívaní 3D-tlačiarní, ale na muške má aj elekotromobilitu a autonómne riadenie. Hlavnú úlohu by v tomto smere mala zohrať značka Cadillac.    

Na autosalóne v Detroite predstavil Cadillac svoj prvý elektrifikovaný model EV, ktorý je v podstate SUV s tromi radami sedadiel. Do roku 2023 však plánuje GM uviesť na trh dve desiatky elektrických vozidiel.  Automobilka však príliš veľa detailných informácii o novom koncepte nevypustila, známe je iba to, že stáť bude na platforme BEV3. Nová platforma elektrických automobilov z dielne GM bude veľmi flexibilná.

Podľa predsedníčky a výkonnej riaditeľky GM Mary Barrovej „začala úplne nová éra značky Cadillac.“ Už predtým navyše koncern GM ohlásil príchod niekoľkých nových elektromobilov typu crossover na platforme Chevrolet Bolt, vrátane jedného pod značkou Buick.

Koncept disponuje tradične ostrými a výraznými linkami dnešných áut značky Cadillac. Zatiaľ, čo predná časť je zahladená a samozrejme na nej nenájdete tradičnú mriežku chladiča. Úzke pruhy LED svetlometov očakáva zmena, pokiaľ automobilka skutočne uvedie elektrický model do výroby.

Luxusné značky Buick a Cadillac sú pre GM kľúčové nielen doma v USA, ale predovšetkým tiež na gigantickom čínskom trhu. Napríklad čisto najľudnatejšiu krajinu je určený elektromobil Buick Velite 6 EV s dojazdom asi 290 km, ktorý sa dostane k prvým zákazníkom ešte v tomto roku.

„Elektromobil značky Cadillac zasiahne srdce trhu s crossovermi a uspokojí potreby zákazníkov po celom svete. Vozidlo bude predstavovať vrchol luxusu a inovácií, zatiaľ čo značka Cadillac vrchol mobility,“ načrtol firemné ambície prezident značky Cadillac Steve Carlisle.

 

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov