Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz EQC v bariérových skúškach

Okrem bežného rozsiahleho programu nárazových skúšok kladie automobilka dôraz aj na bazpečnosť akumulátorov a všetkých konštrukčných prvkov vedúcich elektrický prúd. Interné predpisy sú prísnejšie ako zákonom predpísané požiadavky.

Bezpečnosť vozidla EQC v prípade nehody bola overená v novom technologickom stredisku pre bezpečnosť vozidiel Mercedes-Benz (TFS), teda v najmodernejšom centre nárazových skúšok na svete, kde sa v ťažkých nárazových podmienkach testujú aj prototypy s elektrickými akumulátormi. Výsledkom testov je komplex konštruktívnych opatrení, ktoré sa starajú o vysokú úroveň bezpečnosti pri nehode novej EQC.

Súčasťou bezpečnostných opatrení je napríklad  nový pomocný rám chrániaci komponenty pohonu umiestnené v prednej časti vozidla,  rám akumulátora s integrovanou štruktúrou nárazu,  ochranný štít akumulátora zabraňujúci vniknutiu cudzích predmetov, vysokonapäťový systém sa môže v závislosti od závažnosti nehody automaticky vypnúť. Rozlišuje sa pritom medzi reverzibilným a ireverzibilným vypnutím. Pri vypnutí poklesne vo veľmi krátkom čase napätie vo vysokonapäťovom systéme okrem akumulátora pod hranicu, ktorá je významná z hľadiska bezpečnosti, automatické vypnutie nabíjania, ktorá sa aktivuje v prípade, že stojace vozidlo rozpozná počas rýchlonabíjania (nabíjanie jednosmerným prúdom) náraz. Pre záchranárov sú určené dodatočné odpojovacie miesta, na ktorých môžu deaktivovať vysokonapäťový systém.

Množstvo opatrení prispieva k tomu, aby sa pri nehode znížili následné škody a aby vozidlo prispelo k záchrane cestujúcich. Akonáhle dôjde k aktivácii niektorého ochranného systému (napr. napínač bezpečnostného pásu a airbag), núdzovému volaniu či volaniu servisu alebo rozpoznaniu poruchy, môžu sa zahájiť nasledovné opatrenia v závislosti od druhu a závažnosti nehody: automatická aktivácia núdzového volania Mercedes-Benz na sprostredkovanie polohy a miesta nehody a zahájenie záchranného postupu, vypnutie vysokovoltovej napäťovej sústavy, aktivácia výstražných smerových svietidiel na zabezpečenie miesta nehody, zapnutie osvetlenia interiéru, stiahnutie predných bočných okien na vyvetranie v prípade iniciovania airbagu, otvorenie centrálneho zamykania, zdvihnutie elektricky nastaviteľného stĺpika riadenia, odoslanie rozpoznanej poruchy alebo nehody prostredníctvom komunikácie Car-to-X a do servisného centra Mercedes-Benz.

Nálepka pre záchranárov odkazuje priamo na záchrannú kartu vozidla. Nálepky s kódom QR sú z tohto dôvodu umiestnené na veku na nabíjanie a na vnútornej strane protiľahlého stĺpika B. Vo vážnej situácii môžu záchranári kód QR naskenovať pomocou chytrého telefónu alebo tabletu, čím sa rýchlo a spoľahlivo dostanú k potrebnej záchrannej karte, ktorá im uľahčí záchranu. Aplikácia Rescue Assist pre intelighentné telefóny a tablety obsahuje okrem záchrannej karty aj trojrozmerné zobrazenie vozidla – teraz aj offline pre prípad, že by na mieste nehody nebola k dispozícii mobilná sieť.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov