Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan Leaf Nismo RC – Nový elektrický špeciál

Nissan odhalil úplne elektrický špeciál Leaf Nismo RC, ktorý sa bude prezentovať na pretekoch Formule E, ktorej sa Nissan zúčastňuje.

Oficiálnu dynamickú premiéru bude mať na okruhu Fuji International Speedway bok po boku s elektrickou formulou. Za vývojom vozidla stojí pretekárska divízia Nismo, ktoré je zodpovedné aj za spomínanú formulu.

Nový Nissan Leaf Nismo RC poháňa dvojica elektromotorov umiestnených – jeden na prednej, druhý na zadnej náprave. Celkový výkon motorov je 240 kW (každý po 120 kW) a krútiaci moment ohromujúcich 640 Nm. Vozidlo tým prekonáva svojho rovnomenného predchodcu z roku 2011 viac než dvojnásobne. Elektrická energia je uložená v lítiovo-iónovom akumulátore, aký má aj súčasný Leaf. Pre ideálne rozloženie hmotnosti je akumulátor aj s meničmi v aute uložený uprostred a nízko. Cielené riadenie výkonu na jednotlivých kolesách zabezpečuje vozidlu vynikajúce schopnosti v zákrutách. Výkon je na oboch nápravách riadený nezávisle a krútiaci moment je okamžite prenášaný na koleso s najlepšou adhéziou. S ohľadom na rozloženie hmotnosti je optimalizované aj uloženie elektromotorov – nachádzajú sa nad prednou a nad zadnou nápravou. Ohromné množstvo odľahčených prvkov a hlavne celokarbónová jednodielna škrupina zabezpečuje nízku hmotnosti vozidla. Nissan Leaf Nismo RC váži iba 1 220 kg. Pomer výkonu k hmotnosti sa prejavuje v pôsobivom zrýchlení z 0 na 100 km/h iba za 3,4 sekundy – teda o 50 % rýchlejšie než predchádzajúci model.

Hoci vonkajší tvar nového Nissanu Leaf Nismo RC v zásade kopíruje pôvodný model, exteriér vyžaruje väčšiu dávku agresivity. Úplne prepracovanej prednej časti dominuje predĺžená kapota a motív Nissanu V-motion na čelnej maske. Osobitá kombinácia striebornej a čiernej v spojení s červenými prvkami NISMO – podobne ako na formule Nissan Formula E – pôsobí dojmom, že auto je v neustálom pohybe, i keby len stál na štartovom rošte. Trojdielna karoséria má odpojiteľné predné a zadné sekcie, pevne zasklené okná, svetlomety a zadné svetlá LED a v neposlednom rade nastaviteľné zadné krídlo pre optimálny prítlak k vozovke. Oproti svojmu predchodcovi model narástol do dĺžky, ktorá je teraz 4 546 mm, pričom rázvor je 2 750 mm. Auto je posadené dosť nízko, takže jeho aerodynamická silueta nesiaha do výšky viac než 1 212 mm. Oproti produkčnému vozidlu Nissan Lwaf je to o viac než 300 mm menej.

Test: Peter Varga, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov