Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Hyundai buduje športovú divíziu N

Divízia Hyundai N chce vytvárať výkonné vozidlá, ktoré budú dosahovať vysokú dynamickú úroveň, ale súčasne budú praktické aj na každodenné používanie.

Filozofia modelov Hyundai s označením N nie je zameraná na maximálny výkon, ale na emócie. Modely N sú preto konštruované pre maximálny pôžitok z jazdy bez toho, aby sa znížila každodenná praktická využiteľnosť auta.

Neobávame sa v tejto oblasti robiť veci odlišne,“ povedal Albert Biermann, šéf divízie vysoko výkonných vozidiel Hyundai. „Naše modely N majú vyváženú kombináciu výkonu a praktickosti, preto je radosť s nimi jazdiť každý deň. Každý model N miluje zákruty, preto ich charakter vyjadruje prezývka ‘zákrutový nezbedník.’ Je jedno, či ide o jazdu v meste alebo na pretekárskom okruhu, Hyundai N ju zvláda bravúrne.“

Po i30 N a Veloster N sa už v októbri vo svojej svetovej premiére predstaví návštevníkom parížskeho autosalónu tretí model rodiny N, i30 Fastback N, ktorý skompletizuje prvú fázu uvádzania značky N na trh. Hyundai i30 Fastback N bude jedinečným vozidlom vo svojom segmente. Kombinuje elegantný a praktický dizajn modelu i30 Fastback s emocionálnym nábojom päťdverového hatchbacku i30 N.

Doterajší predaj modelov Hyundai N prekonal očakávania výrobcu. V prvom polroku 2018 sa v Európe predalo takmer 3 000 kusov modelu i30 N. Napríklad v Nemecku sa 100 kusov uvádzacieho zvláštneho modelu i30 N First Edition rozpredalo už za 48 hodín, všetko online, a záujem nepoľavuje.  Situácia na Slovensku je rovnako zaujímavá: ku koncu júla tohto roku jazdilo po slovenských cestách už 35 kusov ostrého hatchbacku i30 N.

Meno a reputácia divízie Hyundai N má základy v motoršporte. Od svojej premiéry v roku 2015 modely N úspešne štartujú na majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach FIA World Rally Championship, v seriáli pretekov Nürburgring VLN, v majstrovstvách cestovných automobiloch na okruhoch TCR International Series, Pirelli World Challenge, ako aj na náročných 24-hodinových vytrvalostných pretekoch na Nürburgringu.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov