Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Máme záväzok ku kvalite

Kia je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek na trhu. O záruke, zákazníkoch a športových autách nám porozprával charizmatický výkonný riaditeľ Kia Motors Europe, Michael Cole.

Kia je jediným hráčom na trhu, ktorá ponúka až 7-ročnú záruku. Aké opatrenia používa v oblasti výroby či kontroly kvality v porovnaní s konkurenciou, že si také niečo môže dovoliť?

Samozrejme, že vám nemôžem odpovedať príliš detailne, aby som neprezradil niektoré taktiky z nášho oddelenia výskumu a vývoja. Určite však viete o našich testovacích tratiach, vývojovom centre v Kalifornii, kde testujeme v púšti, alebo že robíme aj arktické testy… Máme extrémne dôsledné testy kvality. Nielen celého auta, ale aj jednotlivých komponentov – ako znášajú extrémne teplo, extrémnu zimu, vlhkosť, vibrácie… Samotné autá potom podstúpia všetky mysliteľné testovacie procedúry, ocitnú sa vo všetkých možných klimatických a veterných podmienkach, v soli… Zažijú všetky extrémy. Výsledok však hovorí aj o našom silnom nasadení v oblasti samotného inžinierstva a plánovania výroby samotného auta. Pamätám si, že keď som pred ôsmymi rokmi začal pracovať pre Kiu, zarazilo ma, ako veľmi si dávajú inžinieri záležať na absolútnej kvalite. Nezačnú s produkciou ničoho, o čom by neboli presvedčení, že je stopercentné. A tento spôsob zmýšľania ide od predsedu predstavenstva naprieč celou firmou. Takže naša sedemročná záruka je zároveň naším záväzkom ku kvalite. Máme také dôkladné testovanie, než sa pustíme do výroby, že vieme, že si môžeme dovoliť sedemročnú záruku bez toho, aby nás to stálo veľa nákladov.

KIa Ceed

Na druhej strane, ceny automobilov Kia sú stále na rozumnej úrovni. Také testovanie pritom niečo stojí…

Jednou z našich silných stránok je to, že keď zákazníci raz vyskúšajú Kiu, zistia, že je vlastne dobrá, kvalitná. Preto sa naši zákazníci spravidla vrátia k nám aj pri kúpe nového auta. Malý dôvetok k tomu je, že práve vernosť zákazníkov a opakovaný nákup si u nás veľmi ceníme a sústredíme sa naň. Zároveň vidíme, že tieto faktory sa po celý čas iba zlepšujú. Chceme sa stať lídrom v oblasti vernosti zákazníkov.

A čo noví zákazníci?

Naša značka je taká silná, že priťahuje a bude priťahovať nových zákazníkov. A keď sa títo noví zákazníci stanú po pár rokoch lojálnymi, tak sa nám po určitom čase vráti obrovská masa ľudí, ktorá pred 10 rokmi pre Kiu neexistovala, pretože sme nemali dostatok zákazníkov. Teraz ich máme toľko, že ak sa k nám ostanú verní, tak predaj máme istý.

Sme fanúšikmi športových áut a hot-hatchov. Predchádzajúca Kia pro_cee’d GT sa nám veľmi páčila. Môžeme očakávať nejakú horúcejšiu verziu aj od novej generácie modelu Ceed?

Zatiaľ vám nemáme čo potvrdiť. Môžem vám povedať len toľko, že koncepcia GT Line, teda kombinácia klasického podvozka a motorizácie so športovejším bodykitom a interiérom, sa nám veľmi osvedčila. Pri novej Kii Ceed teda začneme s verziou GT Line a budeme skúmať, či je dopyt aj po plnokrvnom GT.

Pýtame sa aj preto, lebo sesterský Hyundai zažíva obrovský úspech so svojim i30N. Techniku teda v koncerne máte…

Áno, ale keď už, tak preferujeme filozofiu GT. Pôvodný pro_cee’d GT sa zbytočne nehral na ultimatívne športové auto a aj preto ho mali ľudia tak radi. To isté platí pre Kiu Stinger GT. Nie je to vyslovene muscle car, ale veľmi rýchle, vyvážené auto, ktoré je radosť šoférovať každý deň.

Text: Juraj Hrivnák, foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov