Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel už čoskoro pootvorí okno do budúcnosti

Opel ešte tento rok ukáže emóciami nabitú štúdiu. Nadviaže na krásavca GT Concept z roku 2016?

Opel intenzívne pracuje na tom, aby sa v rámci Groupe PSA stal vysoko efektívnou značkou. Súčasne sa venuje aj posilneniu a jemnému doladeniu svojho profilu. Ešte tento rok preto svetu ukáže novú štúdiu, ktorá naznačí ďalšie smerovanie značky Opel. Tím okolo riaditeľa dizajnu Marka Adamsa, revidoval filozofiu dizajnu Opel a rozhodol sa aplikovať niektoré dôležité zmeny v oblasti jemného doladenia pri tvorbe budúcich bestsellerov z Rüsselsheimu.

Jedným z prvkov, ktorý mal vytvoriť dizajnový tím, bolo nájsť spôsob ako sa bude dať moderná, nová ‘nemeckosť vyjadriť v budúcich produktov a tým vybrúsiť profil značky. „Nová nemeckosť znamená, že sa nedefinujeme iba na základe tradičných nemeckých hodnôt. Samozrejme, konštruktérska kompetencia, technické inovácie a vysoká kvalita zostávajú pre nás dôležité. No moderné Nemecko je viac ako iba to. Sme otvorení voči svetu, osvietení a pozorní voči ľuďom – v Nemecku sa tento postoj nazýva ‘menschlich’ – ľudský. Naši zákazníci, bez ohľadu na to, kde žijú alebo odkiaľ pochádzajú, sú našim meradlom a kompasom pre všetko, čo robíme,“ vysvetľuje Mark Adams.

„Dizajn Opel je emocionálny, modelovaný a sebavedomý, vytvárame vzrušujúci dizajn, ktorý vystupuje z masy. Sumarizujeme to pojmom výrazný. A druhým kľúčovým aspektom nemeckého dizajnu je jeho čistota, intuitívnosť a koncentrácia. To vyjadruje pojem čistý,“ vysvetľuje Mark Adams. Predchádzajúce ikony dizajnu Opel jednoznačne korešpondovali s týmito kvalitami. Jedným z najfascinujúcejších príkladov týchto princípov ‘výrazný’ a ‘čistý’ je štúdia Opel CD, ktorá vzbudila veľký rozruch a medzinárodnú pozornosť pri svojej svetovej premiéra na frankfurtskom autosalóne v roku 1969.

Tieto kľúčové prvky sú jasne viditeľné aj na nedávnom výtvore dizajnového centra Opel v Rüsselsheime – vysoko oceňovanej štúdii GT Concept. „Výrazné proporcie, jednoduché, no modelované povrchy, výrazná grafika a zriedkavé ale extrémne dobre vypracované detaily – štúdia roku 2018, ktorú pripravujeme, pokračuje vo vývoji princípov, nastolených štúdiou GT Concept. Bude tam jasná kontinuita a konzistentnosť spôsobu, akým vyjadrujeme hodnoty Opel. No urobili sme niekoľko krokov vpred a teraz nastavujeme štruktúru budúcej tváre Opel. Bude artikulovaná okolo toho, čomu hovoríme  Opel Compass,” vysvetľuje Mark Adams.

Opel Compass organizuje dizajnové prvky budúcej tváre Opel okolo dvoch výrazných osí, ktoré pretínajú logo značky – a ktoré sa tým stáva ústredným bodom viac ako kedykoľvek predtým. Centrálna hrana na kapote v pozdĺžnej osi karosérie reprezentuje vertikálnu os, ktorá bude výraznejšie vymodelovaná. Horizontálnu os symbolizujú typické denné svetlá so svetelnou grafikou v profile krídel, ktorá bude zachovaná a ešte ďalej vizuálne umocnená pri všetkých budúcich modeloch Opel. Nová štúdia, ktorá bude predstavená pred koncom tohto roka, bude prvým vozidlom ukazujúcim novú tvár Opel, navrhnutú v zmysle princípov Opel Compass.

Opel (pl)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov