Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Touareg: Na vrchol triedy

Volkswagen Touareg novej generácie prichádza s nečakaným množstvom nových technológií. Na statickej predpremiére sme sa zoznámili s niektorými z nich.

   

Na začiatok dobré správy. Nový Volkswagen Touareg bude v ponuke rovno so šesťvalcovými motormi TDI a TSI, pričom k dispozícii bude aj V8 TDI! Takže žiaden nezmyselný downsizing. Touareg preberie žezlo od Arteonu ako vlajková loď značky, a to tak v oblasti technologickej vyspelosti, ako aj luxusu. Nový Touareg jemne narástol. Jeho dĺžka činí 4 878 mm (+77 mm), šírka 1 984 mm (+44 mm) a výška 1 702 mm (-7 mm), pričom kufor narástol o 113 litrov na výsledných 810 litrov. Štedré použitie hliníka a vysokopevnostných ocelí sa zaslúžilo o 106 kg redukciu hmotnosti karosérie napriek väčším rozmerom.

   

Nový Touareg prichádza s niekoľkými novinkami v oblasti podvozka. Príplatkový vzduchový podvozok s adaptívnymi tlmičmi sa tu síce neobjavuje prvý raz, natáčanie zadnej nápravy áno (tzv. „bod zlomu“ je rýchlosť 37 km/h). S ním má Touareg priemer otáčania iba 11,9 metra. Základná svetlá výška auta so vzduchovým podvozkom je 22 centimetrov, avšak v teréne je možné ho zdvihnúť až o 7 cm. Aktívne elektromechanické stabilizátory zabraňujú nadmerným náklonom v zákrutách, avšak v teréne sa dokážu „rozpojiť“, aby podporili artikuláciu náprav. Fungujú na 48 V sieti.

Dobré veci Touaregu našťastie zostali zachované. Má teda permanentný pohon 4×4 s elektronickým riadením rozdelenia krútiaceho momentu v rozsahu 70:30 až 20:80 (predok/zadok). Prenos hnacích síl zabezpečuje osemstupňový automat. Redukčná prevodovka ani uzávierky diferenciálov tu nie sú, kratší prvý prevodový stupeň a presná elektronika majú zabezpečiť, aby vám nechýbali. Nový Touareg sa pritom nevyhýba terénu. Dokonca si ho budete môcť objednať s off-roadovým paketom s väčšou nádržou a ochranou podvozka. K dispozícii je päť off-roadových a päť on-roadových režimov, ktoré ovládajú nastavenie a výšku podvozka. Spomeňme, že všetky systémy ovláda jediná centrálna riadiaca jednotka.

   

   

Z technologických vymožeností sú zaujímavé LED Matrix svetlomety IQ.Light, ktoré rozpoznávajú popri okolitej premávke aj dopravné značenie, takže neoslňujú ostatných, ale ani samotnú posádku Touaregu odrazom vysokovýkonných LED svetiel od značiek. Touareg môže mať vo výbave aj nočné videnie, ktoré je prepojené so svetlometmi. Tie v prípade hroziacej zrážky označia chodca ostrým lúčom svetla. Čerešničkou na záver je jedinečný interiér s kokpitom Innovision, ktorý nemá takmer žiadne fyzické tlačidlá. Namiesto toho je tu obria 15-palcová obrazovka s prispôsobiteľnými domácimi obrazovkami, cez ktorú ovládate takmer všetko… Okrem hlasitosti. Pre ňu sympaticky zostal dedikovaný ovládač na stredovom tuneli.

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov