Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel Insignia GSi – Krok vyššie

Opel Insignia GSi. Podvozok má byť rýchlejší, než motor. Aj toto pravidlo však má svoje medze.

   

   

Značka GSi je späť. Kedysi predstavovala akýsi créme de la créme toho, čo značka Opel ponúkala, s jemnými úpravami zvyšujúcimi dynamický potenciál auta. Pri novej Insignii GSi sme svedkami toho istého. Využíva najsilnejšie dostupné pohonné jednotky štandardnej Insignie, avšak bez upraveného výkonu. K dispozícii je buď diesel 2,0 CDTi BiTurbo s výkonom 154 kW (210 k)/480 Nm, alebo benzíniak 2,0 Turbo s výkonom 191 kW (260 k)/400 Nm. Namiesto vyššieho výkonu sa inžinieri sústredili na iné aspekty jazdy. Dokonalý kontakt vodiča s vozidlom zaručujú perfektné športové sedadlá. Vyrába si ich Opel sám a každé váži iba 26 kg. Pre zaujímavosť, Recará v Corse OPC vážia po 28 kg a nemajú elektrické nastavovanie, nastaviteľné bočnice, ani masážnu funkciu. Úpravy pokračujú v oblasti podvozka, ktorý je znížený o 10 mm a má kompletne prepracované tlmiče. Nové je aj riadenie. Aby sa zmeny prejavili ešte viac, GSi sériovo obúva na svoje odľahčené (až o 1,5 kg na kus) 20-palcové disky špičkové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Čerešničkou na torte sú jemne skrátené prevody osemstupňovej automatickej prevodovky a nová, agresívnejšia logika jej radenia. Nesmieme zabudnúť na špeciálny režim stabilizácie ESC Competitive mode. Zvonku Insigniu GSi spoznáte vďaka veľmi peknému bodykitu a v prípade verzie Grand Sport aj jemne provokatívnemu spojleru na odtrhovej hrane kufra.

   

Ako sa všetky tieto zmeny prejavili v praxi? Začnem horšími správami – najmä benzínový motor má pocitovo ďaleko od svojich deklarovaných parametrov. V porovnaní s konkurenciou zaostáva aj v dravosti, charaktere a odozve na plyn. Tiež zamrzí, že sa aspoň trochu nepopracovalo na ladenom výfuku. Miesto toho vám GSi púšťa do kabíny syntetizovaný zvuk motora cez reproduktory (aj keď kvalitou nie je najhorší). Na druhej strane, podvozok verzie GSi je naozaj prvotriedny. Poskytuje autu mohutné zásoby gripu, pričom aj pod záťažou dokáže nerovnosti zhltnúť bez toho, aby to ohrozilo stabilitu auta. Predok auta sa vrhá do zákruty z nadšením a na mokrom povrchu aj s ESC v režime Competitive nie je problém prinútiť zadok tancovať. Škoda, že táto hravosť sa iba veľmi ťažkopádne vyvoláva plynom práve kvôli spomínaným vlažným reakciám na plyn. Špičkový podvozok a vynikajúci pohon 4×4 Twinster sa tak nedokážu predviesť v najlepšom svetle.

Hovorí sa, že pri dobrých autách má byť podvozok rýchlejší, ako motor. V prípade Insignie GSi to však platí natoľko, až je to občas frustrujúce. Zatiaľ je to fantastické rýchle auto na dlhé cesty. Jeho aerodynamické odhlučnenie je prvotriedne, podvozok famózny, každodenná využiteľnosť bezproblémová a motor? Počkáme si, či sa náhodou niekedy neobjaví aj verzia OPC.

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov