Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Maťo Homola v TCR Middle East v Dubaji na 2. mieste

Po prvom kole TCR Middle East v Abú Zabí pokračoval seriál po týždni pretekmi v Dubaji. Pred týždňom získal Homola na Volkswagene Golf TCR DSG talianskeho tímu Pit Lane Competizioni 2. a 4. miesto v dvoch jazdách, čo ho v priebežnom poradí TCR Middle East vynieslo na 3. miesto. Víkend v Dubaji mal rovnaký formát ako v Abú Zabí. V piatok sa na  okruhu dlhom 4 330 metrov  išli tréningy a kvalifikácia. V prvom tréningu obsadil Maťo druhé miesto časom 1:45,368 min, len 19 tisícin za víťazom. V druhom tréningu skončil na 5. mieste a rovnaká pozícia mu patrila aj po kvalifikácii. V nej zajazdil najlepší čas s hodnotou 1:45,411 min s odstupom 957 tisícin na víťazného Engstlera.
„Poznám dubajskú trať, hoci vždy, keď tu jazdím, ideme inú verziu,“ povedal po tréningoch Maťo Homola. „Snažíme sa zrýchliť a tvrdo na tom pracujeme, v prvom tréningu sme boli spokojní. Nemali sme žiadne problémy. V kvalifikácii sa mi až tak nedarilo, ale preteky budú iné. Budem sa snažiť útočiť a získať pozície už na štarte.Mám auto s prevodovkou DSG a to je oproti sekvencii veľká nevýhoda. Strácam najmä na maximálke, čo sa na tejto trati už len ťažko doháňa. No beriem to športovo a bojujem najlepšie, ako viem. Z jazdcov, ktorí majú podobnú techniku, som najrýchlejší a porážam aj pilotov so sekvenciou. Je to výborný tréning na novú sezónu.“

Úspešný víkend
V prvých pretekoch po štarte z 5. miesta sa Maťo hneď posunul o priečku vyššie a tú sa mu podarilo po 14 kolách aj udržať. Bolo to však poriadne zložité, pretože od prvého kola nefungovali brzdy jeho Volkswagenu GTi TCR DSG tak, ako mali. „Musel som brzdiť asi o 50 metrov skôr, pedál úplne na podlahe,“ priznal po pretekoch. „K nevýhode v podobe DSG prevodovky som teda dostal ešte aj tieto problémy, no snažil som sa s nimi pasovať. Našťastie som dokázal ubrániť 4. miesto a získal 12 bodov do hodnotenia.“ Pred druhými pretekmi mechanik tímu Pit Lane Competizioni brzdy opravil a Maťo sa mohol venovať jazde a súbojom so súpermi. „Komunikácia so Sergiom bola trošku zložitá, lebo ja neviem po taliansky a on po anglicky. Ale bol to milý a pracovitý chlapec, snažil sa mi porozumieť a auto nastaviť podľa mojich požiadaviek. V druhých pretekoch sa to podarilo pretaviť do dobrého výsledku.“ Po dobrom štarte sa držal Homola za Giovannim Altoém, na ktorého sa snažil aj dvakrát zaútočiť. No zozadu sa priblížil Veglia, ktorý cez Maťa prešiel po tvrdom kontakte, za ktorý neskôr dostal penalizáciu 30 sekúnd. Náš pretekár sa držal na 4. mieste, no stále na dosah 2. priečke, o ktorú bojovali Giovanni Altoé a Lorenzo Veglia. Obaja v poslednom kole v súboji kolidovali a Maťo sa tak dostal na konečné 2. miesto.

   

Opäť na stupni víťazov
„Bol to zaujímavý a náročný víkend, v ktorom som bojoval s viacerými nepriaznivými okolnosťami. No aj za takýchto podmienok sa mi podarilo prísť do cieľa na stupňoch víťazov a odviezť si spolu 31 bodov. V celkovom poradí teda zostávam tretí, no už len 11 bodov za druhým miestom. Takže som spokojný.“
„Mato Homola (druhý v Race 2):“ Snažil som sa čo najlepšie získať pozície na začiatku pretekov, ale Giovanni Altoè bol rýchly. Nebolo možné ho predbehnúť na rovine a začal som mať problémy s chladením motora. Snažil som sa niekoľko hodín, aby som ho predbehol, ale vždy sa vyhýbam kontaktu. Potom Veglia predbehla, ale so všetkými strelami v poslednom kole som bol našťastie druhý. Chcem poďakovať môjmu tímu a hlavne mojim mechanikom Sergio. Robil skvelú prácu. Nemôžeme hovoriť, pretože hovorí len po taliančine, ale je to pekný chlapík a naozaj sa mi páči. „Lorenzo Veglia (tretí v pretekoch 1):“ Skvelý štart som dokázal vyriešiť troch alebo štyrmi autami. A potom sa mi podarilo predbehnúť niekoľko ďalších vodičov jeden po druhom bez toho, aby stratili čas. Mám veľmi dobré tempo a podarilo sa mi to uzavrieť na Giacomu, ale nemohol som ho predbehnúť.

Posledné preteky 2018 TCR Middle East Series – 23 / 24. február – Medzinárodný okruh v Bahrajne.

(šr), foto MH

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov