Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Abarth 595 Turismo

Stručne: 

Čo treba uznať: Parádna imidžovka a silný motor.

Čo nám chýbalo: Nič podstatné.

Čo nás prekvapilo: Podvozok nebúcha do karosérie.

Cena: od 20 500 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia počtu najazdených km

   

   

   

   

Dvojfarebné lakovanie s červenými akcentmi a krásne 17-palcové kolesá, ale aj zvuk výfuku robili z tejto hračky skutočného ťahúňa pozornosti. Napriek hlučnejším výfukom ho všetci prijímali s láskou, s veľkým úsmevom vztyčovali svoje palce. V interiéri ma vítali anatomicky tvarované sedadlá potiahnuté červenou kožou a elegantným vyšitím Abarth, ktoré mi pripomínalo, že nesedím v päťstovke. To isté mi pripomínali aj pedále, oporná plôška ľavej nohy, koberčeky, ale aj tvarovaný volant so škorpiónom vo farebnom logu. Abarth 595 nie je Fiat 500. Vzhľadom na potenciál motora by však sedadlá mohli mať výraznejšie vedenie tela.

Energiou nabitý turbomotor v testovanom modeli spolupracoval s jednospojkovou robotizovanou prevodovkou Dualogic. Tá nezaprie svoju jednospojkovú podstatu, pri radení smerom nahor citeľne húpne s celým autom. Čím viac motoru nakladáte, tým menej prevodovka húpe s autom, ale sám od seba v automatickom ani v manuálnom režime nikdy nezmizne. Ak sa však naučíte žiť s prevodovkou, veľmi ľahko a jednoducho s húpaním vybabrete. Stačí, ak pred radením smerom nahor uvoľníte plyn (presne tak, ako by ste to robili s manuálnou prevodovkou), preradíte manuálne páčkou pod volantom a potom znova pridáte. Mňa takáto jazda náramne bavila. Pravda, zabije to podstatu automatickej prevodovky. A bavil ma aj športový podvozok. Čím rýchlejšie som šiel, tým lepšie fungoval. Pritom som aj cez volant mal dobrý kontakt s vozovkou. Pre väčšie prežívanie zábavy by som chcel, aby ten pekný zvuk výfuku bolo počuť viac aj v kabíne a aby si pri uvoľnení plynu trochu viac „odpľuvkával“.

   

   

   

   

  

  

   

   

Technické údaje:

Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 368 cm3, max. výkon 121 kW (165 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 139 g/km.

Jazdné výkony: 0 – 100 km/h za 7,4 s, vmax=218 km/h, spotreba výrobca/test 6,0/8,3 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov