Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Vozidlá Reanult Mégane jazdia autonómne

Renault spolupracuje s projektom  SCOOP na príprave infraštruktúry pre autonómne jazdenie.

SCOOP je pilotný projekt na zavedenie kooperačných inteligentných dopravných systémov. SCOOP je projekt EÚ, ktorý uľahčuje budúce riešenie konektivity vozidiel v reálnych podmienkach jazdy a uľahčuje preverovanie budúcich riešení konektivity. Spolupracuje s celým radom partnerov vo Francúzsku, vrátane francúzskeho ministerstva pre ekologický a inkluzívny prechod regionálnych orgánov, prevádzkovateľov infraštruktúry, univerzít a výskumných centier. Spoločnosť Groupe Renault spolupracuje so spoločnosťou SCOOP, aby otestovala nové technológie vo svojich vozidlách Renault Mégane a je v procese náboru partnerov, ktorí budú súčasťou tohto projektu novej generácie.

     

„Naším hlavným cieľom je ponúknuť našim zákazníkom autá, ktoré sú bezpečnejšie na cestách a zlepšujú tok premávky. Tieto vozidlá sa navzájom rozprávajú a navzájom sa v reálnom čase varujú pred nebezpečenstvom, pomalou premávkou, alebo nehodami na ceste pred nimi. Infraštruktúrne firmy, ako francúzsky prevádzkovateľ diaľnic SANEF tiež posielajú informácie kompatibilným vozidlám o premávke, obmedzeniach rýchlosti, nehodách a nachádzajúcom nebezpečenstve,“ vysvetľuje Christine Tissot, projektová manažérka Renault SCOOP.

Flotila vozidiel Mégane s technológiou SCOOP využíva technológiu, ktorá bude pripravená prebudúce autonómne autá. Patria sem aj senzory a počítače, ktoré zhromažďujú a analyzujú údaje o vozidle, ako sú rýchlosť, uhol volantu, možné problémy s priľnavosťou pneumatík v súvislosti s počasím, prevádzkou stieračov čelného okna a rozmiestnením airbagov. Ak sa zistí problém, palubný počítač vo vozidle automaticky vysiela varovnú správu ostatným vozidlám s podporou SCOOP a jednotkám umiestneným pozdĺž diaľnic. Tieto jednotky potom oznámia núdzové služby, ak sa zistí závažný incident. Vo fáze pred nasadením budú jednotky inštalované pozdĺž 2 000 kilometrov ciest vo väčšej časti Paríža, pozdĺž diaľnice A4, v areáli Isère vo východnom Francúzsku, na okruhu Bordeaux a v Bretónsku.

Palubný počítač, ktorý vydáva výstražné správy, používa vysokovýkonný protokol bezdrôtovej komunikácie, ktorý využíva najnovšiu generáciu technológie ITS G5 (inteligentné dopravné systémy), pracujúce na špecializovanej frekvencii (5,9 GHz). Tieto systémy boli vyvinuté pre pohyblivé objekty a majú dosah až do vzdialenosti 1000 metrov. Protokol systematicky overuje pravosť každej správy a pracuje rýchlo v reálnom čase, aby sa zabránilo kolíziám. Taktiež zaručuje, že údaje sú spracovávané a uchovávané anonymne, aby chránili súkromie používateľov.

„Spoločnosť Groupe Renault v súčasnosti rokuje s niekoľkými francúzskymi spoločnosťami, aby zahrnuli do vozidiel Mégane systém SCOOP. V tejto začiatočnej fáze hľadáme partnerov flotíl, ktorí chcú využívať najnovšiu technológiu na testovanie nových spôsobov, ako udržať svojich zamestnancov bezpečne na ceste. V rámci projektu SCOOP by tieto vozidlá boli  súčasťou budovania nového ekosystému pre autonómne autá budúcnosti v Európe,“ povedala Nadine Leclair, expertka skupiny Groupe Renault SVP.

Projekt EÚ SCOOP sa začal realizovať v roku 2014 a teraz vstúpil do aktívnej skúšobnej fázy vďaka 1 000 vozidlám Renault Méganes, ktoré sú vyrábané v závode Renault v Palencii v Španielsku.

Renault (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov