Ochutnali sme luxus: nový Mercedes-Benz E Cabriolet
Nový Mercedes-Benz E Cabriolet predstavil koncern Daimler niekoľkým motoristickým novinárom v atraktívnom prostredí Ženevského jazera a Mont Blancu. Auto magazín bol pri tom.
Nový Mercedes-Benz E Cabriolet plní do poslednej bodky to, čo sa od neho očakáva. Teda aby bezchybne vyzeral, bezchybne jazdil a priam dýchal luxusom z každého uhla pohľadu. Voči predchodcovi podrástol vo všetkých smeroch a profitujú z toho najmä cestujúci na zadných sedadlách. Ale k tomu sa ešte dostaneme.
Zvonka zaujme dlhá karoséria s hladkými tvarmi a vyváženými proporciami. Plátená strecha akoby bola plátená len mimochodom – keby bola z plechu, určite by nemala dôvod mať iný tvar. Otvára sa elektricky až do rýchlosti 50 km/h a v batožinovom priestore má svoje vyhradené miesto. Aj tak v ňom zostáva ešte 310 l pre batožinu.
Nový kabriolet prináša mnoho technických noviniek určených špeciálne pre jazdu s otvorenou strechou. Spomeňme aspoň ostrekovače predného okna integrované do stieračov. Pro otvorenej streche distribuujú väčšinu kvapaliny pod stierač pri pohybe nadol, aby nestriekala ponad okno do kabíny. Nechýba tiež prívod teplého vzduchu na šiju vpredu sediacich pasažierov. Nový je tiež systém deflektorov na hornej hrane predného okna a za hlavovými opierkami zadných sedadiel. Nielen že to znižuje nepríjemné prúdenie zvonka, ale pomáha udržiavať teplotu interiéru na želanej úrovni. A funguje to naozaj dobre, aj v rýchlostiach nad 100 km/h.
Ako som už spomínal a aj si sám vyskúšal, dosť miesta pre dospelého človeka je aj na zadných sedadlách. Ak však mám byť objektívny, musím konštatovať, že ich operadlá sú dosť vzpriamené a predsa len sa lepšie sedí vpredu. V súvislosti so sedadlami mi nedá pripomenúť materiál ich čalúnenia: špeciálny materiál odráža slnečné žiarenie a slnko ich jednoducho nerozžeraví.
Jazda v novom kabriolete je maximálne luxusná, komfortná a vďaka kvantu asistenčných systémov aj bezpečná. Dokonca až príliš upokojujúca. Plátená strecha skvelo izoluje aj hlukovo a ak je zatvorená, je zvukový komfort (podľa mňa) rovnaký, ako pri celokovovej karosérii. Vykúšal som dva motory. Aj najslabší, dvojlitrový diesel(143 kW, 400 Nm) zrýchli na 100 km/h za 7,7 s. Je tichý, rýchly, hospodárny. Druhý, ktorý som skúšal, bol z opačného konca: trojlitrový, benzínový V6, 245 kW, 480 Nm. Jazdí tak skvelo, ako naznačujú jeho technické údaje. Pritom nečujne a hladko.
Nový Mercedes-Benz E Cabriolet v luxusnom prostredí Švajčiarska a Talianska presvedčil, že práve sem patrí. Samozrejme, zaskvie sa na ceste aj u nás. Druhou stránkou mince je skutočnosť, že viac ako 130 km/h sme s ním nikde ísť nesmeli a tiež fakt, že jazda v ňom je natoľko komfortná a civilizovaná, až človek chvíľami zatúži po malom, ľahkom a surovom roadsteri, aby sa vrátil ku koreňom jazdy v automobile. To však nič neuberá na hodnote klenotu s názvom Mercedes-Benz E Cabriolet.
Dalibor Klíma, foto: autor, archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov