Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový stupeň voľnosti: Audi R8 Spyder V10 plus

NajvýkonnejšieAudi akceleruje na 100 km/h za 3,3 s a dosiahne až 328 km/h.

Audi Sport GmbH predstavila najrýchlejší otvorený model značky so štyrmi kruhmi. Rovnako ako kupé aj Spyder V10 plus poháňa 5,2-litrový atmosféricky plnený desaťvalec. Pohonný agregát je umiestnený medzi nápravami. Produkuje 449 kW/610 koní a maximálny krútiaci moment 560 Nm pri 6500 otáčkach za minútu v štandardnom vyhotovení a strhujúci výkon odošle na trvalý pohon všetkých kolies quattro.

      

„Audi R8 Spyder V10 plus dokončí sériu R8,“ oznámil Stephan Winkelmann, generálny riaditeľ Audi Sport GmbH. „Nový R8 Spyder ťaží z našich dlhoročných skúseností v motoršporte a kombinuje ohromujúcu dynamiku emócií otvoreného športového vozidla.“

Najsilnejší pohonná jednotka značky so štyrmi kruhmi v Audi R8 Spyder V10 plus spotrebuje až 12,5 litra benzínu na 100 kilometrov, jeho emisie CO2 sú 292 gramov na kilometer.

Akcelerácia z 0 na 100 km/h je záležitosťou 3,3 sekundy a najvyššia rýchlosť je 328 km/h. Nový R8 Spyder V10 plus je tak o tri desatinky rýchlejší na stovku ako  “základný”  model a ide o 10 km/h rýchlejšie. Pri hmotnosti 1 695 kg je aj o 25 kg ľahší ako slabšia základná verzia s výkonom 397 kW/540 koní.

Motoru nechýba funkcia odpájaní jednej strany valcov a tiež sa vie v rýchlostiach do 55 km/h odpojiť od prevodovky. To všetko má znížiť tabuľkovú spotrebu a emisie, ale rovnako sa predpokladá, že si väčšina zákazníkov nastaví športový režim a otvorí výfuk. Stačí stlačiť tlačidlo a desaťvalec sa začne do okolia prejavovať výraznejšie.

Sedemstupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies zostávajú, nižšia hmotnosť sa dosiahla použitím uhlíkových kompozitov. Rozdiely sa týkajú aj výbavy, použitých materiálov v interiéri a na výber je aj paleta nových farieb. Strecha Softtop je samozrejme malá látková a ovláda sa elektricky dokonca aj za jazdy v rýchlostiach do 50 km/h.

V základe má Audi R8 Spyder V10 plus 19-palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 245/35 vpredu a 295/35 vzadu. Za príplatok súk dispozícii aj dvadsiatky 245/30 vpredu a 305/30 vzadu. Štandardom sú karbón-keramické kotúče bŕzd s priemerom 380 mm s šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 356 mm s štvorpiestikovými strmeňmi vzadu. Za to všetko si Audi v Nemecku vypýta 207 500 eur.

Audi (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov