Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Caddy 4MOTION Alltrack: Dva v jednom

Volkswagen Caddy má v rodnom liste neľahkú úlohu: spojiť komfort a ovládateľnosť osobného automobilu s vlastnosťami úžitkového. Podarilo sa?

Volkswagen nasadil do tohto neľahkého boja v prípade nášho testovaného exemplára najťažšie kalibre: dvojlitrový turbodiesel TDI (110 kW, 340 Nm), 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4MOTION. To všetko zabalené v mohutnej karosérii v béžovej metalíze a so 17-palcovými (napriek tomu opticky malými) liatinovými kolesami s pneumatikami s profilom 50. Poďme dnu!

Velikánsky a útulný

Nielen zvonka, ale aj vo vnútri Caddy očarí viac než veľkorysými rozmermi. Na výšku (1,2 m) akoby nepoznal limity, na šírku nemá chybu, no v pozdĺžnom smere si na zadných (sklopných, vyberateľných, ale nie posuvných) sedadlách viem v takejto kabíne predstaviť aj o čosi viac miesta. Odmenou je megaveľký batožinový priestor (cca 1,1 x 1,1 x 1,2 m). Prístrojový panel a kabína samotná v ničom nezaostáva za výbavou a komfortom osobných automobilov nižšej strednej triedy. Je ladená do čierna, vďaka čomu sa nič v oknách nezrkadlí a nič nerozptyľuje vodiča. Čierno-biele sú aj ciferníky prístrojov i displeja medzi nimi. Chválim. Centrálny dotykový displej by mohol byť umiestnený vyššie. Inak však funguje bezchybne vrátane funkcií, ktorým slúži. Veľké predné i stredné (posuvné) dvere nikoho v ničom neobmedzujú, no doslova gigantické dvere batožinového priestoru poslúžia pokojne ako strecha. Odkrývajú obrovský otvor do batožinového priestoru a potrebujú trocha miesta za vozidlom pri parkovaní. Vybratím stredného radu sedadiel (2+1) vznikne nádherne rovná plocha krytá katedrálou kabíny. Sen všetkých mamičiek a svokier!

Silný a úsporný

Štvorvalcový motor TDI vďaka krútiacemu momentu 340 Nm hýbe zaokrúhlene dvojtonovým vozidlom primerane rozumným nárokom. Automatická prevodovka DSG mu v tom svojimi šiestimi prevodovými stupňami úspešne pomáha. Pri jemnej jazde ho však núti pracovať už od 1 100 ot.min-1, čo technicky motoru síce evidentne neškodí, ale vodičovmu citu to nie celkom lahodí. Už o trocha svižnejšia jazda je v poriadku. Pri diaľničnej rýchlosti motor pracuje v 2 300 ot.min-1 . Trocha nelogicky sa pohyb voliacej páky prevodovky končí v športovom režime S. Pri prvom rozjazde ho vodič často zaradí neúmyselne, no v tomto športovom móde nemôže radiť ručne. Keď sa vráti do bežného D, tak môže radiť aj ručne. Prítomnosť pohonu všetkých kolies si uvedomíte až napr. na šmykľavom blate, kde je jeho pomoc evidentná a vítaná. Zaslúži si pochvalu. Počas jazdy motor vnímate, no o nepríjemných pocitoch nemôže byť reč. Podvozok svojou tuhosťou naznačuje pevnosť i nosnosť, ale zostáva príjemný. Až sa nechce veriť, že zadná náprava je tuhá…

Ľahkosť ovládania

Vodič si vonkajšie rozmery vozidla pri riadení vôbec neuvedomuje (dokonca ani vo vetre), no vnútorné ocení stokrát za deň. Vynikajúci výhľad, veľké zrkadlá, pohodlie a prehľadnosť sú charakteristickými rysmi ovládania Caddyho. Adaptívny tempomat, elektronická uzávierka diferenciálu, multikolízna brzda, asistent rozjazdu do kopca, navigácia, bi-xenónové svetlá s automatickým prepínaním diaľkových, vyhrievané čelné okno, multifunkčný volant, parkovací asistent – jednoducho pracovisko ako v dobrom Golfe. Pozor na výšku 1 899 mm, staršie vráta do garáže nemusia stačiť.

Caddy v tejto verzii a výbave by bolo škoda používať vo všedný deň ako úžitkáč pre remeselníka (hoci by sa dal). No ako rozšafne priestorný, vôbec nie zvonka priveľký (dĺžka 4 408 mm) rodinný transportér nemá chybu. Najmä pre tých, ktorí si ho môžu dovoliť.

 

Volkswagen Caddy 4MOTION Alltrack

Cena a záruka:

Základ/test:  22 776/38 483 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: preplňovaný, vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 500 – 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 146 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 189 km/h spotreba výrobca / test 5,6 / 6,7 l/100 km

Ikony: Wi-Fi, BT, bat. pr. 750 dm3, AUX, USB, displej 6,33“

Stručne:

Čo treba uznať: Symbióza komfortu a úžitkovosti.

Čo nám chýbalo: Posúvanie zadných sedadiel.

Čo nás prekvapilo: Obrovský objem na rozumnej ploche.

Text: Dalibor Klíma, foto: Juraj Hrivnák

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov