Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2017: Najrýchlejší elektrický športiak Quant 48Volt

Nová verzia inovatívneho vozidla nanoFlowcell Quant 48Volt poháňaná tekutým elektrolytom zvládne 100 km/h za 2,4 s.

Švajčiarska spoločnosť  nanoFlowcell Holdings pravidelne vystavuje na Ženevskom autosalóne.V roku 2014 predviedla koncept Quant e-Sportlimousine s 11 600 Nm krútiaceho momentu. O rok prekvapila športiakom Quant FE s výkonom 800 kW/1 090 koní. A minulý rok ukázali model Quantino, ktorý mali vraj čoskoro vyrábať, k čomu však doteraz nedošlo. A teraz nanoFlowcell pripravuje ďalší koncept eletrického športového vozidla Quant 48Volt.

      

Predchádzajúci model, Quant FE, dosiahol svoje výnimočné športové parametre s vysokonapäťovým pohonným systémom, pričom QUANT 48Volt pracuje s technológiou nízkeho napätia.

Jeho parametre sú podľa Švajčiarov pôsobivé. Zaujme už extravagantnou karosériou a pohonom všetkých kolies. Hyperšportové vozidlo poháňajú 4 inovatívne trojfázové nízkonapäťové elektromotory (v každom kolese jeden) s výkonom 140 kW, pracujúcich s nízkym napätím. Dodajú autu celkový výkon 560 kW/760 koní, čo dovolí zrýchliť vozidlo z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy a ručičku tachometra zastaví obmedzovač rýchlosti pri 300 km/h. Predpokladaný dojazd sa pohybuje okolo 1000 km – o 25 percent viac ako u verzie športového vozidla Quant FE s vysokým napätím.

O dostatok energie sa má starať nový typ nízkonapäťových článkov 48VOLT, ktoré boli  vyvinuté v nanoFlowcell. Má ísť o prvé variabilné kontrolovateľné automobilové jednotky pre konštantný elektrický prúd, dodávaný priamo do elektromotorov. Energia sa bude získavať z dvojice tekutých elektrolytov (+ a -), ktoré zmiešaním generujú elektrický prúd.

Avšak pri modeli nanoFlowcell 48VOLT nejde len o vysoký výkon, ale je tiež v súčasnosti najľahšie, najbezpečnejšie, najviac šetrné vozidlo k životnému prostrediu a má najhospodárnejší systém pohonu elektromobilu. Na rozdiel od už známych áut, ktoré majú k dispozícii palivové články a ktoré sa spoliehajú na stlačený vodík, Švajčiari používajú na pohon tekutý elektrolyt. Označený je teraz ako bi-ION, ktorého výroba vychádza v priemyselnom meradle na pár korún za liter.

nanoFlowcell (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov